unilever

Unilever: Μεταφέρει μέρος της παραγωγής σε Ελλάδα

15 Νοεμβρίου 201211:00

unileverΈμπρακτη στήριξη στην ελληνική οικονομία, στον παραγωγικό ιστό της χώρας και στους Έλληνες καταναλωτές παρέχει η Ελαΐς Unilever Hellas και ο πολυεθνικός όμιλος Unilever, μέσω της απόφασης να μεταφερθεί στην Ελλάδα μέχρι τον Μάρτιο του 2013 η παραγωγή 110 κωδικών – προϊόντων του ομίλου που σήμερα παράγονται στο εξωτερικό.

Σε μια εποχή αποβιομηχάνισης, επενδυτικής άπνοιας και παραγωγικής, και όχι μόνο, εξόδου αρκετών εταιρειών από τη χώρα, η Ελαΐς Unilever Hellas προχωρά όχι μόνο σε επεκτάσεις και σε εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της δομών, αλλά ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων που παράγονται στη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, η εταιρεία στοχεύει στις αρχές του 2013 το 60% του τζίρου που πραγματοποιεί να παράγεται στην Ελλάδα. To αντίστοιχο ποσοστό σήμερα είναι 55%.

Η παραγωγή αυτών των προϊόντων, τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς, αλλά και θα εξάγονται, δεν θα γίνεται στα εργοστάσια του ομίλου στην Ελλάδα, αλλά θα δοθεί σε τρίτες εταιρείες, οι οποίες θα παράγουν για λογαριασμό της. Ήδη έχει αναθέσει στις εταιρείες Παπουτσάνης και Φαμάρ την παραγωγή προϊόντων υπό το brand Lux και θα ακολουθήσουν και άλλες κατηγορίες.

Όπως ανέφερε άλλωστε και ο πρόεδρος της Ελαΐς Unilever Hellas, Σπύρος Δεσύλλας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης του νέου κέντρου αποθήκευσης και διανομής της επιχείρησης στο Σχηματάρι, ‘για εμάς στην ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas δεν τέθηκε ποτέ το δίλημμα αν μένουμε ή φεύγουμε. Μεταφέρουμε και παραγωγή από το εξωτερικό στην Ελλάδα. Η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι πυλώνας ανάπτυξης για τον όμιλο Unilever, με κύριο μέλημά μας τη δημιουργία αξίας και τη στήριξη του καταναλωτή στις δύσκολες συνθήκες’.

Ο ίδιος σημείωσε ότι ‘κεντρικός άξονας της πολιτικής μας ήταν η διατήρηση του παραγωγικού ιστού στη χώρα μας και αυτό δεν μπορούσε να γίνει εάν δεν αναδεικνύαμε τα εργοστάσιά μας ως στρατηγικά για τη Unilever. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικά η διεύρυνση της τοπικής παραγωγής έναντι των εισαγωγών’.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία όχι μόνο διατήρησε την παραγωγή των παγωτών ΕΒΓΑ στη χώρα, αλλά μετέφερε και έναν σημαντικό αριθμό κωδικών της Algida από εργοστάσια του εξωτερικού στο εργοστάσιο της ΕΒΓΑ, το οποίο και παραμένει στην ιδιοκτησία της οικογένειας Φιλίππου. Και όχι μόνο αυτό.

Ο εκσυγχρονισμός της Μονάδας Παραγωγής της Χλωρίνης στο εργοστάσιο στον Ρέντη επέτρεψε στην εταιρεία να παράγει εξειδικευμένα προϊόντα καθαρισμού, τα οποία εξάγει σε εργοστάσια της Unilever σε 10 χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Ρωσία, τη Γερμανία, χώρες της Ανατολικής Ευρώπης κ.α.

Επίσης, από το εργοστάσιο στη Γαστούνη εξάγονται στη Unilever Ευρώπης προϊόντα τομάτας, καλύπτοντας σημαντικό τμήμα των αναγκών άλλων ευρωπαϊκών αγορών στις σάλτσες Knorr και στην ketchup Hellmanns.

Μέσω των κινήσεων αυτών αλλά και της δραστηριοποίησης στην Κύπρο, οι εξαγωγές της εταιρείας τα τελευταία χρόνια έχουν τριπλασιαστεί αντιπροσωπεύοντας πλέον το 7-8% του τζίρου.

Σε ό,τι αφορά το νέο κέντρο αποθήκευσης και διανομής, πρόκειται για επένδυση ύψους 11 εκατ. ευρώ με την οποία η Ελαΐς Unilever Hellas ολοκληρώνει το επενδυτικό πρόγραμμά της στη χώρα για την περίοδο 2008-2012, συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό εμβαδόν του χώρου είναι πάνω από 18.000 τ.μ., εκ των οποίων περισσότερα από 15.500 τ.μ. καταλαμβάνει η αποθήκη, η οποία έχει συνολική χωρητικότητα πάνω από 15.300 παλετοθέσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Δεσύλλα, θα συμβάλει στην αύξηση της αποδοτικότητας της εταιρείας και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση περίπου 2 εκατ. ευρώ ετησίως.

Πηγές: euro2day.gr, της Αλεξάνδρας Γκίτση

 

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr