Τσιγδέμ Ασάφογλου: Η PR Manager της Γενιάς Χ του ΚΙΕΦ

16 Ιανουαρίου 202221:40

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Χωρίς εισαγωγικές περιστροφές, η πλέον αντιφατική εικόνα του μειονοτικού παραϊερατείου της Θράκης εντοπίζεται στην κ. Τσιγδέμ Ασάφογλου , που από διορισμένη υπάλληλος πριν από δύο χρόνια προωθήθηκε στην θέση της εικονιζομένης Προέδρου του ΚΙΕΦ.

Με κοινό 4.000 θεατών η εκδήλωση του DEB/ΚΙΕΦ στην Φιλλύρα (video)

Η κ. Τσιγδέμ Ασάφογλου είναι κι αυτή μία τυπική εκπρόσωπος της Generation X της Θράκης, ανεξάρτητα από το αν υποδύεται την “οργισμένη τουρκάλα” στα πλαίσια των επαγγελματικών υποχρεώσεών της.. Το κάνει άλλωστε όχι και τόσο πειστικά.. Κάποιες φορές μάλιστα δίνει την εντύπωση ότι πιέζεται ή και ότι αισθάνεται άβολα… Ο προκάτοχός της ήταν καφετζής και η ίδια δεν φαίνεται να διαθέτει κάποια προϋπηρεσία που να δικαιολογεί την ανέλιξή της στην ηγεσία του ΚΙΕΦ.

Για αυτήν το ΚΙΕΦ είναι κάτι σαν οικογενειακή επιχείρηση αφού αποτελεί παράρτημα του μειονοτικού παραϊερατείου: είναι ανιψιά του πρώην προέδρου του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας, Αχμέτ Καρά, και παντρεμένη με τον πρώην αντιδήμαρχο Ιάσμου και γυμναστή, Μεμέτ Οζτζιάν ο οποίος ενδέχεται να είναι και αντίπαλος του κ. Οντέρ Μουμίν στις προσεχείς εκλογές.

Η κ. Τσιγδέμ Ασάφογλου , απόφοιτη του ΑΠΘ ( όπως άλλωστε κι άλλοι συνομίληκοί της από την μειονότητα), ανατραφείσα εντός του αστικού ιστού, ανήκει στο 25% των γυναικών της που διαθέτει ανώτερη εκπαίδευση. Αυτό την φέρνει σε μία σιωπηλή αντιπαλότητα με τις γυναίκες εκείνες που μεγαλώνοντας στο μη αστικό περιβάλλον που αντιμετωπίζουν ένα διαφορετικό πρότυπο ζωής που το διέπουν έμφυλες πολιτικές διαφορετικές από αυτές που ισχύουν στον σύγχρονο κόσμο.Ταυτόχρονα, αυτό την καθιστά ανεπαρκή να αντιληφθει την θέση της γυναίκας στην μειονότητα σήμερα που σε ποσοστό 30% αναγκάζεται να εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση, θύματα μιας μαθητικής διαρροής που συνδέεται με την κοινωνική, πολιτική και οικονομική δομή της περιοχής. Ας μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με στατιστικές μελέτες προκύπτει ότι το 92% των μουσουλμάνων γυναικών, που ζουν και εργάζονται κυρίως στην ύπαιθρο είναι αναλφάβητες.

Εκτός κι αν αντιλαμβάνεται τα παραπάνω, αλλά λόγω διατεταγμένης υπηρεσίας είναι υποχρεωμένη να τα αποσιωπήσει και να δημιουργήσει ένα στερεότυπο που τους βολεύει όλους!!!... Σε αυτή την περίπτωση κανείς δεν θα είναι υποχρεωμένος ν’ασχοληθεί με εμπόδια που συσσωρεύονται και αλληλοδιαπλέκονται αφήνοντας την μειονοτική υπαγωγή, την κοινωννική τάξη, το φύλο και τις παραδόσεις να διασφαλίσουν την διαιώνιση της “πολυπολιτισμικής μιζέριας”, της αυτοϋποτίμησης της γυναίκας και της επανάληψης στερεοτύπων, ενδεχομένως και με την βοήθεια αντικαταθλιπτικών σκευασμάτων που τα χορηγούν αφειδώς γιατροί και φαρμακοποιοί (κάποιοι εκ των οποίων είναι και βουλευτές).

Το αφήγημα που “πλασάρει” η κ. Τσιγδέμ Ασάφογλου περί τουρκικής ταυτότητας καθώς και όλο το τελετουργικό τουρκολαγνείας που καλλιεργεί ουσιαστικά δείχνει τον φόβο του μειονοτικού παραϊερατείου για να μην χάσει τον έλεγχο των διπολικών σχημάτων που έχουν αναπτυχθεί στη μειονότητα και κινούνται ανάμεσα στην επιλογή και την επιβολή, τη γνώση και την άγνοια, τη θρησκεία και την παράδοση. Ακόμη και ο τρόπος που χτενίζεται σε κάποιες περιπτώσεις ή το κάλυμμα στο κεφάλι που χρησιμοποιεί είναι κομμάτι του “τουρκομάρκετινγκ” που προσπαθεί να αναδείξει και να επαναδιαπραγματευθεί τα στοιχεία μίας νέας ταυτότητας , ενός νεου πολιτισμικού κώδικα εισάγοντας μία “πρωτοτυπία” και ταυτόχρονα ένα αίτημα για αναγνώριση από την υπόλοιπη κοινωνία.

Τα παραπάνω είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για την πολιτική συμπεριφορά της μειονότητας και ίσως καθορίσουν και πολλές ενδομειονοτικές αναταράξεις , ετεροκαθοριζόμενες αλλά σίγουρα αποφασιστικής σημασίας για το μέλλον του πολιτικού παραϊερατείου. Ίσως η διατήρηση του status quo εξυπηρετεί εξωχώρια κέντρα και ξένες προς τα ελληνικά συμφέροντα δυνάμεις, αλλά για την τοπική κοινωνία η μόνη λύση είναι η εξέλιξη της μειονότητας και όχι ο εγκλωβισμός στα δήθεν μοντέλα της παραδοσιακής πολυπολιτισμικότητας. Άλλωστε, η παραμονή της Generation X στην εξουσία, μέσω της εργαλειοποίησης της μειονότητας, έχει ως προαπαιτούμενο την υποβαθμισμένη καθημερινότητα των Μουσουλμάνων της Θράκης.

Η ατσαλάκωτη εικόνα της κ. Τσιγδέμ Ασάφογλου στα πανηγύρια και τις τουρκοεκδηλώσεις μπορεί να την καθιστά αυτομάτως αντιπαθητική στην συντηρητική πτέρυγα της μειονότητας ενώ και η εμφάνιση της Barbie ala turka είναι παράταιρη στο γκρίζο και καταθλιπτικό περιβάλλον στο οποίο η ίδια προσπαθεί να επιπλεύσει.Η ίδια γίνεται συχνά στόχος κριτικής των ομοδόξων συμπατριωτών της ενώ δεν φαίνεται η δραστηριότητά της να ενοχλεί την Ελληνική Κυβέρνηση ή τις Αρχές που μάλλον την αντιμετωπίζουν ως μία γραφική φιγούρα αλλά και δεν υπερτονίζονται τα ατοπήματά της. Αντιθέτως (υπερ) προβάλλεται κάποιες φορές η επιθυμία της να πει το “μάθημα του τουρκισμού” από στήθους ή και από autocue.

Σίγουρα, πάντως, δεν είναι σαν τις άλλες γυναίκες της μειονότητας…

Τα επτά ατοπήματα της κ. Τσ. Ασάφογλου!

Αρθρογράφος