Ο σχεδιασμός των σταθμών διοδίων στα γεωγραφικά όρια της περιοχής μας συζητήθηκε στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που έγινε τη Δευτέρα 30-05-11.
Κατά πλειοψηφία πάρθηκε η απόφαση για ένα σταθμό διοδίων στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη. Η πρόταση για τη δημιουργία ενός «σταθμού διοδίων ανά κατεύθυνση» στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ήταν του κυρίου Γιώργου Παυλίδη, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του περιφερειακού συμβουλίου. Η πρόταση εμφανίστηκε σαν κοινή στο συμβούλιο και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία εκτός των Συνδυασμών της «Λαϊκής Συσπείρωσης» , της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας» και της «Οικολογίας Αλληλεγγύης».
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αριστερή Οικολογική Συνεργασία» κ. Τάκης Χαρίτου καθώς ο κ. Χρήστος Τρέλλης, επικεφαλής της παράταξης, «Λαϊκή Συσπείρωση», αποχώρησαν από την ψηφοφορία σαν ένδειξη διαμαρτυρίας καθώς όπως ανέφεραν «δεν πρέπει να πληρώνουμε στα διόδια», ενώ η παράταξη «Οικολογία Αλληλεγγύη» με επικεφαλή τον Θανάση Μακρή ανέφερε πως «πρέπει να πληρώνουμε διόδια γιατί αν δεν πληρώσουμε εμείς , θα πληρώνουν άλλοι» και ζήτησε έσοδα από τα διόδια να πηγαίνουν σε ενναλλακτικά μέσα συγκοινωνίας που δε θα είναι με μεγάλη όχληση όπως είναι ο σιδηρόδρομος.
Για το θέμα της δημιουργίας των σταθμών διοδίων μίλησε ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. , πρώην υφυπουργός Υ ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιάννης Τσακλίδης.
«Σαν Εγνατία Οδός λειτουργούμε σε ευρωπαϊκό πλαίσιο οπότε η Ευρωπαϊκή Ένωση μας επιβάλλει τα διόδια. Είμαστε υπερ των διοδίων αρκεί να μην είναι πολλά και ακριβά. Ο χρήστης πρέπει να πληρώνει σύμφωνα με τη Λευκή Βίβλο καθώς υπάρχουν πολλά έξοδα και δαπάνες για συντήρηση και λειτουργία» ανέφερε ο κ. Τσακλίδης. Ο ίδιος ανέφερε πως ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τη δημιουργία 13 σταθμών διοδίων ενώ τώρα μειώθηκαν στους 7. Σε μήκος 760 χλμ. είναι κάθε 95 χλμ. και διόδιο. Κάνοντας σύγκριση με το δρόμο από Θεσσαλονίκη για Αθήνα ο κ. Τσακλίδης ανέφερε πως «εκεί υπάρχουν 10 διόδια σε ακανόνιστες αποστάσεις των 50 περίπου χιλιομέτρων και μάλιστα σε έναν δρόμο που κάποια κομμάτια του είναι ανολοκλήρωτα». Από τους 7 σταθμούς της Εγνατίας ήδη οι 2 λειτουργούν, των Μαλγάρων κι εκείνος του Πολυμύλου Κοζάνης. Οπότε υπολείπεται η δημιουργία άλλων 5 σταθμών . Στο σχεδιασμό της Εγνατίας είναι 4 σταθμοί από τη Θεσσαλονίκη και δυτικά και 3 από τη Θεσσαλονίκη προς την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Οι προβλέψεις για τη δημιουργία των σταθμών από την πλευρά της Εγνατίας Οδού στην περιφέρεια ΑΜ-Θ είναι 1)για τις περιοχές του Ιάσμου-Αμαξάδων για Ξάνθη , 2)στην περιοχή του Νέστου και Παγγαίου για Καβάλα και 3)στην περιοχή της Νυμφόπετρας ανατολικά του Λαγκαδά για Θεσσαλονίκη καθώς στη Μουσθένη ενδεχομένως υπάρξει σύγκλιση ώστε να δημιουργηθεί στον Στρυμόνα ο σταθμός.
Έτσι , από το βόρειο τμήμα της Εγνατίας, τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα σύνορα Ροδόπης-Ξάνθης δε θα πληρώνει διόδια ο πολίτης, ενώ στο σύνολο θα είναι τρια διόδια για να φτάσει κανείς στη Θεσσαλονίκη.
Το αντίτιμο είχε ανακοινωθεί παλαιότερα στα 2,80 ευρώ ενώ ο κ. Τσακλίδης ανέφερε « πως θα υπάρξει διυπουργική απόφαση από τα Υπουργεία Μεταοφορών και Οικονομικών για την αξία του αντιτίμου, σίγουρα όμως θα είναι φθηνότερο από εκείνο που πληρώνουν ανα χιλιόμετρο στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύχωνοι (Π.Α.Θ.Ε.)». Ο ίδιος είπε ότι θα προτείνει τόσο ο ίδιος όσο και η Εγνατία Οδός μια τιμολογιακή πολιτική η οποία θα προβλέπει εκπτώσεις για όσους είναι συχνοί χρήστες του δρόμου και για όσους διαμένουν κοντά στους σταθμούς και θα πρέπει να διέρχονται καθημερινά από εκεί.
Τέλος σχετικά με τα έξοδα συντήρησης της Εγνατίας Οδού ο κ. Τσακλίδης ανέφερε πως φτάνουν τα 40 εκ. ευρώ σήμερα ενώ σίγουρα σε μερικά χρόνια, όσο θα παλιώνει ο δρόμος , αυτά θα αυξηθούν λόγω του ότι οι ζημιές θα είναι πιο βαριές και τότε ενδεχομένως να φτάσουν στα 60-70 εκατ. ευρώ. Και βέβαια όλα αυτά προσωρινά μια και σε 1,5 με 2 χρόνια θα μπουν τα ηλεκτρονικά διόδια όπου ο καθένας θα πληρώνει ανάλογα με τα χιλιόμετρα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;