Θύελλα αντιδράσεων για την πρόταση Τριανταφυλλίδη για δίδακτρα στα σχολεία

14 Ιανουαρίου 201611:14

Μετά την πίεση και τον σάλο ο βουλευτής το παίρνει πίσω -Από την 1η Νοεμβρίου 2015 είχε γράψει για το ζήτημα αυτό το «Πρώτο Θέμα»

Σάλο προκάλεσε η πρόταση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη για δίδακτρα στα δημόσια σχολεία, που άφησε εμβρόντητη την κοινή γνώμη, αλλά και τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν και τις αποστάσεις που κράτησε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο βουλευτής πήρε πίσω τις δηλώσεις του, εμμένοντας ωστόσο ότι θα συνεχίζει να υπερασπίζεται το ολοήμερο δημόσιο σχολείο.

Στην επέκταση του ολοήμερου σχολείου είχε αναφερθεί πριν από μερικές ημέρες και ο κ. Φίλης, χωρίς να καθορίζει το χρόνο αλλά και τα κονδύλια για να γίνει πραγματικότητα η εξαγγελία στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία.

Το «Πρώτο Θέμα» σε δημοσίευμα από την 1η Νοεμβρίου είχε προβεί σε αποκαλύψεις για νέου τύπου δημόσιο σχολείο με δίδακτρα, το οποίο το υπουργείο Παιδείας είχε διαψεύσει λέγοντας κατηγορηματικά ότι δεν έχουν γίνει τέτοιες συζητήσεις.

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης επισημαίνει ότι είναι αδιανόητο για έναν βουλευτή να μην γνωρίζει το Σύνταγμα και την υποχρέωση που απορρέει για δημόσιο σχολείο. Για να προσθέσει: «Στην καλύτερη περίπτωση ο βουλευτής μετρά αντιδράσεις». Τονίζει μάλιστα ότι ο κ. Τριανταφυλλίδης είναι δημοσιογράφος με εμπειρία σε γραπτά κείμενα, ενώ το άρθρο του φιλοξενήθηκε σε επίσημο κομματικό όργανο. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ εστίασε στις προσλήψεις για την ερχόμενη χρονιά με μειωμένο το ΕΣΠΑ διερωτώμενος με ποιον τρόπο θα στελεχωθούν τα σχολεία με 8ωρο που λέει ο κ. Τριανταφυλλίδης.

Επιβεβαίωση του δημοσιεύματος της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», περί διδάκτρων στα δημόσια σχολεία

Mε άρθρο του στην «Αυγή» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδη, προτείνει την επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο το δημοσίευμα του «ΘΕΜΑτος».

Το δημοσίευμα του «ΘΕΜΑτος» αποκάλυπτε ότι «εν μέσω του αλαλούμ για την επιβολή ΦΠΑ 23% στην Παιδεία, στο τραπέζι έπεσε μια καινοφανής ιδέα: Η δημιουργία «ανεξάρτητων σχολείων», τα οποία θα είναι δηµόσια-ιδιωτικά, µε δίδακτρα που θα καταβάλουν οι γονείς.

Με αφορμή το δημοσίευμα περί «ανεξάρτητων σχολείων με δίδακτρα», ακολούθησε διάψευση από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, που δήλωνε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι:

1. Ποτέ δεν συζητήθηκε τέτοιο θέμα στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

2. Ο υπουργός ούτε σκέπτεται ούτε συζητά τέτοιου είδους «εμπνεύσεις» περί επιβολής διδάκτρων στα δημόσια σχολεία.

3. Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εργάζεται με όλες του τις δυνάμεις για την ενίσχυση και την βελτίωση του Δημόσιου Σχολείου παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Στην «Αυγή», πάντως, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην δημοσιογράφος Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, καταθέτει μια αναλυτική πρόταση για την βελτίωση του συστήματος της Παιδείας στην χώρα μας, η οποία μάλιστα δημοσιεύθηκε σε δύο συνέχειες στην κυβερνητική εφημερίδα.

Βασικός άξονας όμως της πρότασής του είναι η θέση του πως πολλές παθογένειες του συστήματος θα εξαλείφονταν εάν επιβαλλόταν δίδακτρα στα δημόσια σχολεία. Μάλιστα, ο κύριος Τριανταφυλλίδης, καταθέτει και συγκεκριμένη, «κοστολογημένη» πρόταση ανά μαθητή και αναλόγως το οικονομικό υπόβαθρο και την άνεση των γονιών του. Με μέσο όρο, πάντως, τα 600 ευρώ ανά μαθητή, προβλέπει πως θα συγκεντρώνεται ένα αρκετά ικανοποιητικό ποσό που θα καλύπτει τους μισθούς εκπαιδευτικών που θα αναλαμβάνουν την πρόσθετη στήριξη, ώστε οι μαθητές να μην χρειάζονται φροντιστήριο, αλλά και θα… περισσεύουν, ώστε το σχολείο να προμηθεύεται με τον τρόπο αυτό και υλικοτεχνική υποδομή.

Το επίμαχο απόσπασμα που δημοσιεύθηκε στην «Αυγή» στις 9.1.2016

«Το νέο ευέλικτο – αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο

Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13 Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους, θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης – αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.

Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη – άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.

Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ».

Η νέα δήλωση του βουλευτή

Μετά τον σάλο ο βουλευτής κάνει πλέον λόγο για παραποίηση και διαστροφή των απόψεών του:

«Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τις απόψεις-προτάσεις μου για το χώρο της Δημόσιας Παιδείας σημειώνω τα εξής: “Ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα….” αποτελεί πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων μου. Όσοι μπουν στον κόπο να διαβάσουν το σύνολο των δύο άρθρων, που δημοσιεύτηκαν στην «ΑΥΓΗ» και στο tvxs.gr, θα αντιληφθούν ότι υπερασπίζομαι τη Δημόσια Παιδεία και την Ελληνική Οικογένεια, που αιμορραγεί για να σπουδάσει τα παιδιά της.

Η σημερινή κατ’ επίφαση δωρεάν Παιδεία, κατ’ ουσίαν παρακολούθημα της ιδιωτικής, η οποία τζιράρει ένα δις ευρώ(φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα κτλ), είναι αυτό που ταλαιπωρεί και κοστίζει σε παιδιά και γονείς , τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

Πουθενά στο κείμενο των δύο άρθρων μου δεν υπάρχει ο όρος δίδακτρα. Χρησιμοποιώ τη φράση «συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με αναφορά σε συγκεκριμένο παράδειγμα». Αν το παράδειγμα που χρησιμοποιώ, για να υποδηλώσω με σαφήνεια την ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι το ενδεδειγμένο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εντός του οποίου αρθρογράφησα, αναμένω τον αντίλογο.

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον Σκοπό, ο οποίος, ενώ καταγράφεται στο άρθρο, αποσιωπήθηκε. Ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το ολοήμερο δημόσιο σχολείο(5 μέρες επί 8 ώρες) να απορροφήσει και να υπερβεί τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή, με εξοικονόμηση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν θα αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια, γλώσσες και ιδιαίτερα.

Με ένα κείμενο 2400 λέξεων και μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων, που εκφράζουν την αγωνία μου να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα μιας γενικευμένης και επιβαλλόμενης μετριοκρατίας στο χώρο της Παιδείας, ζητώ, διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.

Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός. Στην παραπειστική εκδοχή του θεατρικού έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» δεν θα λάβω μέρος. Συγχωρέστε με».

Νίκος Φίλης: Προσωπικές απόψεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ περί διδάκτρων στα δημόσια σχολεία

«Προσωπικές θέσεις» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης τις απόψεις περί επιβολής διδάκτρων στη δημόσια εκπαίδευση, που διατύπωσε σε άρθρο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζοντας πως «σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας».

Ο υπουργός Παιδείας επισημαίνει: «Ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος διεξάγεται ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική επιταγή για ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο, στο οποίο όλοι οι μαθητές θα φοιτούν χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Μέλημα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας είναι η ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, η οποία έχει υποστεί βάναυση κακοποίηση από τις νεοφιλελεύθερες και μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, καθώς και η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, ώστε τα παιδιά μας να έχουν τη μόρφωση που τους αξίζει».

Πηγή: protothema.gr

Αρθρογράφος

blank
Ανδριανή Λοϊζίδου
Η Ανδριανή έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Νομική στο Cambridge της Αγγλίας. Έχει δουλέψει σε διεθνούς φήμης εκδοτικούς οίκους και έχει διδάξει Αγγλικό Δίκαιο σε Ακαδημαϊκό επίπεδο.