Η ελληνική κυβέρνηση διεκδικεί αποζημιώσεις ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ με προσφυγή της στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας (ICC International Court of Arbitration) αποκαλύπτει η βρετανική Telegraph σε αποκλειστικό ρεπορτάζ το οποίο επικαλείται έγγραφο 200 σελίδων που έχει σταλεί στο δικαστήριο.
Η Telegraph δημοσιεύει φωτογραφία των υποβρυχίων που παραμένουν ακόμα στο ναυπηγείο Σκαραμαγκά, 15 χρόνια μετά την «περίπλοκη συμφωνία» για την παραγγελία τους, η οποία, όπως αναφέρει, «έγινε σύμβολο για τα οικονομικά προβλήματα της χώρας».
«Μπορεί τώρα να αποκαλυφθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει καταθέσει αγωγή αποζημίωσης 7 δισ. ευρώ εναντίον της ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar» αναφέρει η εφημερίδα.
«Το 200 σελίδων έγγραφο που εστάλη στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας αναφέρει ότι διακυβεύτηκε η διεθνής θέση της Ελλάδας από την αποτυχία προμήθειας των υποβρυχίων και υπονομεύτηκε η θέση της στο ΝΑΤΟ», προσθέτει το ρεπορτάζ.
Έγκυρη πηγή δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα ότι «το θέμα είναι τόσο ευαίσθητο που θα δικαιολογούσε ακόμη μεγαλύτερη οικονομική αποζημίωση από τους Αραβες και τους Γερμανούς, γιατί τα υποβρύχια είναι συνδεδεμένα με τη γεωστρατηγική θέση της χώρας, τη θέση της εντός του ΝΑΤΟ, και το γεγονός ότι η χώρα αναμένει την οριοθέτηση της ΑΟΖ που έχει φέρει πολλούς επενδυτές οι οποίοι επιθυμούν να επενδύσουν στους φυσικούς της πόρους».
Η εφημερίδα σημειώνει ότι οι ελληνικές αμυντικές δαπάνες πριν από την κρίση έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και η υπόθεση των υποβρυχίων έχει φτάσει να συμβολίζει τη σπατάλη.
Η χώρα μας -σημειώνει- ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας οπλικών συστημάτων στην Ευρώπη, δαπανώντας 4% του ΑΕΠ σε εξοπλισμούς. «Διαθέτει 1.300 άρματα μάχης -περισσότερα από τα διπλάσια σε σχέση με τη Βρετανία» προσθέτει.
Η «αμφιλεγόμενη συμφωνία» για τα υποβρύχια, συμπληρώνει η Telegraph, οδήγησε στην ποινική δίωξη ενός υπουργού Αμυνας (του Ακη Τσοχατζόπουλου) και στην παραίτηση ενός ανώτερου αξιωματούχου του Πολεμικού Ναυτικού.
Το Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας επιλύει διεθνείς εμπορικές διαφορές. Η ThyssenKrupp Marine αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι η εταιρεία δεν έχει δει λεπτομέρειες της προσφυγής.
Πηγή: Το Βήμα
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;