Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Ανύπαρκτες πληροφορίες που έχουν παραχθεί από λάθος πηγές αναφέρονται σε σχολικά εγχειρίδια του τουρκικού υπουργείου παιδείας κι απ’ό,τι φαίνεται πρόκειται για την εργαλειοποίηση της εκπαίδευσης προς εξυπηρέτηση των σκοπών του πολιτικού ισλάμ του παραερντογανικού καθεστώτος.
Τα βιβλία που κυκλοφορούν από το τουρκικό υπουργείο παιδείας στα πλαίσια του “Μοντέλου Εκπαίδευσης του Αιώνα της Τουρκίας” επιδιώκουν “την πρακτική διδασκαλία των εθνικών και πνευματικών αξιών, που αποτελούν τις βασικές αναφορές του τουρκο-ισλαμικού πολιτισμού” όπου κυριαρχούν (σσ δική μας παρατήρηση) τα θρησκευτικά στοιχεία σε όλα τα σχολικά εγχειρίδια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα λάθη που υπάρχουν στο Εγχειρίδιο Φυσικών Επιστημών Ε’ Δημοτικού, όπου ουσιαστικά τοποθετείται ως απαρχή της επιστημονικής γνώσης η λεγόμενη “Χρυσή Εποχή του Ισλάμ” με κύριους εκπροσώπους τους 1. El-Cezeri, 2. El-Hârizmî (780-850) , 3. El-Kindî (801-873), 4. Zekeriyyâ er Râzî (865-925), 5. El-Battanî (858-929), 6. Farabî (872-950), 7. İbn-i Heysem (965 – 1040) ,8. El – Birunî (973 – 1048), 9. İbn-i Sina (980 – 1037), 10. İbn-i Haldun (1332-1406) ,11. Beni Musa Kardeşler (803-878).
Πρόκειται για μία περίοδο που χρονολογείται από τον 8ο έως τον 14ο αιώνα, στην οποία μεγάλο μέρος του ιστορικού Ισλαμικού κόσμου ήταν οργανωμένο σε χαλιφάτα, και άνθιζαν η επιστήμη, η οικονομική ανάπτυξη και τα πολιτιστικά έργα. Η θεώρηση που υπάρχει, είναι πως μεσαιωνική επιστήμη είναι ουσιαστικά η ιστορία της αφομοίωσης, ανάπτυξης και διάδοσης της αρχαίας ελληνικής επιστήμης, η οποία μεταδόθηκε από την Βυζαντινή αυτοκρατορία στο Αραβικό χαλιφάτο και έπειτα στη ∆υτική Ευρώπη.
Στα πλαίσια μιας επιστημολογικής προσέγγισης, μπορούμε να δεχθούμε ότι το μεσαιωνικό ισλάμ κατάφερε να συμβάλει με επιτυχία στη διατήρηση, στη οικειοποίηση, στην ανάπτυξη και στη διάδοση της επιστημονικής γνώσης συντελώντας στην Αναγέννηση και στην Επιστημονική Επανάσταση της ∆υτικής Ευρώπης. Αυτό όμως, απέχει πολύ από την προσπάθεια εξισλαμισμού της επιστημονικής σκέψης που αποσκοπεί στην κατασκευή μιας διχοτόμησης ανάμεσα στον πολιτισμό (και την επιστήμη) της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής και στον πολιτισμό και στην επιστήμη του Ισλάμ.
Επιστρέφοντας στο θέμα του σημερινού άρθρου, αρκεί να αναφερθούμε στα ενδεικτικά λάθη που εντοπίζονται στο προαναφερθέν εγχειρίδιο , όπως λχ στην σελ. 53 του πρώτου τόμου όπου γίνεται αναφορά στους Biruni, Fergani, Ali Kuşçu και Cacabey , στην σελ.97. για τον Hezarfen Ahmed Çelebi , στην σελ. 143. για τον Akşemseddin και στον δεύτερο τόμο στην σελ. 47 για τον Kindi καθώς:
Τα παραπάνω έχουν νόημα στον βαθμό που μεταφέρονται και στην εκπαίδευση των Μουσουλμανοπαίδων είτε μέσω εκπαιδευτικού υλικού εισαγομένου από την Τουρκία είτε ως αναφορές σε διαλέξεις και διδασκαλίες στα παράνομα κατηχητικά σχολεία Kuran Kursu.
Αντί Επιλόγου
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;