Τα ελλείμματα της τηλεκπαίδευσης

27 Νοεμβρίου 202021:59
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
 
Σύμφωνα με τα επίσημα 55.000 τμήματα δημοτικού και νηπιαγωγείου και περίπου 38.000 και 39.000 τμήματα γυμνασίου και λυκείου, δηλαδή συνολικά 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι, μαθητές κι εκπαιδευτικοί, εμπλέκονται στην διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Μετά την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση της πρώτης καραντίνας προκρίθηκε η τηλεκπαίδευση μέσω μιας πλατφόρμας για απομακρυσμένη εκπαίδευση που δημιούργησε τεράστιο πονοκέφαλο και αυπνίες σε γονείς και (ευσυνείδητους) εκπαιδευτικούς, για να μην πούμε για τους μαθητές που καλούνται να ξεφύγουν απο τον ψηφιακό πρωτογονισμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να “μορφωθούν”ψηφιακά.
Από την μέχρι τώρα εμπειρία φαίνεται ότι καμία Κυβέρνηση δεν είχε φροντίσει να εντάξει την ψηφιακή τεχνολογία στην σύγχρονη εκπαίδευση ενώ με αφορμή τον Covid19 το Επιτελικό Κράτος της Κυβέρνησης Μητσοτάκη προχώρησε γρήγορα μεν, ασυντόνιστα δε.
1. Χωρίς να γνωρίζουμε με ποιά κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη πλατφόρμα, δεν ενημερώθηκαν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι για τις τεχνικές προδιαγραφές σύνδεσής τους: επεξεργαστής I3-5, Windows10,8GIGA RAM, SSD, γρήγορη σύνδεση ιντερνέτ..
2. Από την αρχή της χρονιάς δεν έγινε καμία καταγραφή του εξοπλισμού των νοικοκυριών και των εκπαιδευτικών μέσω των σχολείων, των συλλόγων γονέων ή κάποιου ερωτηματολογίου . Τα προβλήματα σε ήχο, εικόνα κοκ οφείλονται εν πολλοίς στην ασυμβατότητα των συσκευών και τις χαμηλες ταχυτητες.
3. Στην Ελλάδα της μνημονιακής κρίσης, πόσοι εξ ημών διαθέτουν υπολογιστές τελευταίες τεχνολογίας, γρήγορο ιντερνέτ και εξοπλισμό hi-tech;
4. Υπήρξε μέριμνα για οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του εγχειρήματος της τηλεκπαίδευσης και της τηλεργασίας;
5. Δίνεται η εντύπωση ότι όλα μπορούν να λειτουργησουν ιδανικά σε μία εικονική πραγματικότητα – από τις ΜΕΘ μέχρι το σύγχρονο ψηφιακό κράτος αλλά έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος…
6.Παρά τις αρχικές προβλέψεις για διανομή 91.000 τάμπλετ αυτό μέχρι στιγμής έχει γίνει μόνον στα δελτία τύπου του υπουργείου, ενώ σε κάθε σχολική μονάδα αντιστοιχούν 1,5-3 υπολογιστές ..Κάποιοι δόθηκαν στην αρχή της χρονιάς για τις ανάγκες των σχολείων, αλλά μέχρι εκεί…
7. Θεωρητικά θα ΄μπορούσαν δήμοι και περιφέρειες σε συνεργασία με τις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης να έχουν καταγράψει τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού και των νοικοκυριών για ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού ενώ θα έπρεπε να είχε ενισχυθεί και η δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Υπάρχουν νοικοκυριά χωρίς σύνδεση στο ιντερνέτ.. Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι η επίδοση του ελληνικού ιντερνέτείναι αρκετά χαμηλότερη από εκείνες χωρών όπως η Βουλγαρία (58,14 Mbps), η Τσεχία (56,83 Mbps), η Ιταλία (54,17 Mbps), η Ισπανία (124,47 Mbps) και η Πορτογαλία (98,19 Mbps).
8.Οι ταχύτητες upload στις κοινές adsl συνδέσεις είναι κυριολεκτικά απαγορευτικές για τηλεκπαίδευση και τηλεργασία. Σημειωτέον ότι και στις vdsl συνδέσεις επιτυγχάνεται το 50%-70% της ονομαστικής ταχύτητας, αλλά επί του παρόντος, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα από τη μέση vdsl σύνδεση. Τί γίνεται άραγε στην περίπτωση των ευπαθών ομάδων , προσφύγων, καταυλισμών κοκ;
9. Ίσως μία λύση θα ήταν η έγκαιρη δημιουργία wifi spots με κωδικούς σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών ή wifi στικάκια
10. Ένα άλλο ζήτημα έχεινα κάνει με το ποιός αξιολογεί τα αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης στην πρώτη και δεύτερη καραντίνα; Φθάσαμε στο σημείο να μιλάμε για απουσίες στις τηλετάξεις ή να τα παρουσιαζουμε όλα ρόδινα χωρίς να γνωρίζουμε βασικά στοιχεία συμμετοχής,σύνδεσής, διάδρασης κοκ
11.Ισχύουν οι σοβαρές παραλείψεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας που εντόπισαν ερευνητές της IBM στην πλατφόρμα της Cisco, Webex,; Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιστοσελίδας zdnet.com, οι παραλείψεις και οι δυσλειτουργίες επιτρέπουν σε χρήστες «φαντάσματα» να εισβάλλουν στις τηλεδιασκέψεις χωρίς να γίνονται αντιληπτοί να τις παρακολουθούν και να υποκλέπτουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Μία άλλη παράμετρος αφορά στην τύχη των δωρεών και των χορηγιών που είδαμε και τώρα , όπως και σε κάθε μεγάλη δοκιμασία του Ελληνικού Λαού, να προέρχεται από τους σύγχρονους Εθνικους Ευεργέτες και να διοχετεύεται είτε στις τοπικές κοινωνίες είτε κεντρικά για την ενίσχυση του ΕΣΥ και την αντιμετώπιση των αναγκών που προκύπτουν απο την πανδημία.
αυτά για αρχή…
 

Αρθρογράφος