Η καταναλωτική κρίση που τα τελευταία χρόνια μαστίζει την ελληνική κοινωνία έχει «οδηγήσει» τόσο τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε ιστορικά χαμηλά όσο και τις διελεύσεις από τα συνεργεία ακόμη και για τη συμβατική συντήρηση τους. Μέχρι τις αρχές του 2011, οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων φρόντιζαν να είναι όσο γίνεται πιο τυπικοί στο χρονοδιάγραμμα του κατασκευαστή για το πότε θα πρέπει να ελέγξουν, αντικαταστήσουν ή να ρυθμίσουν τα συστήματα και τις παραμέτρους λειτουργίας του αυτοκινήτου τους. Αυτή η φροντίδα και ανάλογα με τον αριθμό των χλμ. που είχε διανύσει το αυτοκίνητο, είχε ένα μέσο ετήσιο κόστος περίπου στα 350 ευρώ. Σήμερα αυτό το ποσό, για την πλειονότητα των οδηγών είναι ένα “σεβαστό” οικονομικό μέγεθος το οποίο δεν το διαθέτει για τη συντήρηση του ΙΧ του και προτιμά να το αξιοποιήσει για άλλες καταναλωτικές του ανάγκες.
Τα συνεργεία από την πλευρά τους, βλέποντας ότι οι διελεύσεις συνεχώς μειώνονται, διαμορφώνουν πακέτα συντήρησης με συγκεκριμένες εργασίες και για συγκεκριμένα μοντέλα που συνήθως είναι πάνω από πέντε χρόνια στην κυκλοφορία, προκειμένου να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος της μίνιμουμ αναγκαίας συντήρησης του αυτοκινήτου.
Έτσι καταγράφοντας τον μέσο όρο των ελάχιστων αναγκαίων εργασιών που απαιτούνται, διαμορφώνουν ένα κόστος συντήρησης κοντά στα 125 ευρώ περίπου. Το κέρδος από το συμβατικό κόστος των 350 ευρώ είναι 225 ευρώ ποσό αρκετά σημαντικό για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή.
Ακόμη όμως και στα προτεινόμενα, μίνιμουμ προδιαγραφών, σέρβις οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε συμφωνία με τους υπεύθυνους των συνεργείων προκειμένου να περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις εργασίες που περιλαμβάνει το πακέτο μειώνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένα πακέτο προσφοράς για την ελάχιστη συντήρηση, περιλαμβάνει αλλαγή λαδιού, έλεγχο σε τακάκια φρένων εμπρός πίσω, έλεγχο σε υγρά μπαταρίας, φρένων, συστήματος ψύξης, ιμάντα δυναμό και η πιθανή αντικατάσταση τους. Από αυτά, τον έλεγχο και την πιθανή συμπλήρωση των υγρών σε φρένα , σύστημα ψύξης, μπαταρίας – εφόσον δεν είναι κλειστού κυκλώματος- μπορείτε να τα κάντε μόνοι σας με προϊόντα δική σας επιλογής που στις περισσότερες φορές θα σας περισσέψει και ποσότητα ικανή για να επανέλθετε όσον αφορά τη συμπλήρωση τους τουλάχιστον για άλλη μια φορά.
Έτσι στο συνεργείο θα μείνει η αντικατάσταση του λαδιού, ο έλεγχος για τα φρένα ή και η αντικατάσταση στα τακάκια μόνο των εμπρός ή μόνο των πίσω ή και των δύο εφόσον είναι απαραίτητο καθώς και ο έλεγχος για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και η πιθανή ρύθμιση του, όπου είναι εφικτό. Αυτόματα το κόστος πέφτει αισθητά και κυμαίνεται μεταξύ 60 και 80 ευρώ. Αυτά είναι βέβαια τα ποσά που μπορείτε να κερδίσετε μετά από συνεννόηση με τον υπεύθυνο του συνεργείου. Πιθανόν όμως να έχετε τον φόβο ότι κάνοντας το ελάχιστο, όσον αφορά τη συντήρηση του αυτοκινήτου σας, έχετε “χάσει” από τις προδιαγραφές για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία του. Εκεί πρέπει να χρησιμοποιήσετε τόσο την οδηγική εμπειρίας σας όσο και το “αυτί” σας για να διαπιστώσετε εάν το ελάχιστο της συντήρησης που έχετε “επιβάλει” στο αυτοκίνητο σας δείχνει ότι λειτουργεί σωστά και αξιόπιστα ή πρέπει να “προσθέσετε” εργασίες για να φτάσετε στο απόλυτο.
Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία για τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων από τη συντήρηση του αυτοκινήτου σας είναι περίπου αυτή και μην ξεχνάτε ότι “κλειδί” για το χαμηλότερο δυνατόν κόστος είναι η διαπραγμάτευση για τις αναγκαίες εργασίες που απαιτούνται προκειμένου το αυτοκίνητο σας να είναι λειτουργικά αξιόπιστο και ασφαλές.
www.skai.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;