Γραφει ο Νϊκος Αρβανίτης
Η υιοθέτηση νέων όρων στο χώρο των διεθνών σχέσεων κι επιστημών ασφαλείας, αποτελεί μία πάγια τακτική των σημειολόγων κι αναλυτών κατά τη φάση προσαρμογής σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον αναζητώντας ένα ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο που θα κωδικοποιεί τις εξελίξεις στο επιχειρησιακό πεδίο.
Από τους “ανορθόδοξους πολέμους” της Ελληνικής Μυθολογίας μέχρι τους “κυβερνοπολέμους” του 21ου αιώνα και τις συγκεκαλυμμένες επιχειρήσεις μυστικών υπηρεσιών, η μελέτη των αντισυμβατικών πολεμικών συγκρούσεων αναδεικνύει την σημασία που έχει η οριοθέτηση των υφιστάμενων απειλών προκειμένου ο εν δυνάμει απειλούμενος να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισής τους και αφετέρου ο σχεδιασμός του τρόπου με τον οποίο θα τις διαχειριστεί και το πώς θα μάθει να δραστηριοποιείται καλύτερα και ασφαλέστερα στη νέα πραγματικότητα,με τελικο΄στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών αποκατάστασης της ισορροπίας ισχύος στην περιοχή διεξαγωγής των επιχειρήσεων.
Η σύντομη εισαγωγή του παρόντος σημειώματος χρησιμεύει κυρίως για να υπενθυμίσει στον αναγνώστη κάποιες από τις πτυχές του αναδυόμενου υβριδικού ελληνοτουρκικού πολέμου που είναι ορατός προς στιγμήν σε ό,τι αφορά στις υβριδικές απειλές της λαθρομετανάστευσης και της αποδυνάμωσης ηγετικών ομάδων με τη χρήση μεθόδων και πρακτικών όπως η προπαγάνδα, η παραπληροφόρηση, η άσκηση πολιτικής πίεσης και η έμμεση ή άμεση υποστήριξη σε εξτρεμιστικούς πολιτικούς σχηματισμούς ή θρησκευτικές ομάδες.
Ας πάρουμε όμως τα ΄πράγματα από την αρχή:
1.Στις 20/11/2019 αναρτάται στο twitter του τουρκικού TRT World ένα καλογυρισμένο προπαγανδιστικό ρεπορτάζ για την δήθεν καταπίεση των Μουσουλμάνων που ζουν στην Ελλάδα και μέσα από ένα βίντεο διάρκειας 7′.38”, με τίτλο «Athens: The City With No Mosques», υποστηρίζεται ότι οι Μουσουλμάνοι που ζουν εντός, όσο και γύρω από την Αθήνα, δεν απολαμβάνουν θρησκευτική ελευθερία.
Athens is known as the birthplace of democracy, but Muslims both in and around the city say they don’t have religious freedom. Here’s why pic.twitter.com/T2yHqMPTnE
— TRT World (@trtworld) November 18, 2019
Με έντεχνο τρόπο, στο βίντεο ο “δημοσιογράφος” ξεκινά να πραγματεύεται τη σχέση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της μουσουλμανικής μειονότητας, δίνοντας έμφαση στην περιοχή της «Δυτικής Θράκης», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, καταλήγοντας ότι παραβιάζεται η “Συνθήκης της Λωζάννης”. Κεντρικός ο ρόλος του ιδιώτη Αχμέτ Μετέ ο οποίος και μας πληροφόρησε, εκτός των άλλων ότι… “Υπάρχουν τρεις μουφτήδες. Ένας εξ αυτών είναι ο εκλεγμένος μουφτής, που είμαι εγώ, ο δεύτερος είναι ο μουφτής που διορίστηκε από το κράτος το οποίο κανένας δεν αναγνωρίζει ή παραδέχεται και μετά υπάρχει επίσης ένας μουφτής που διορίστηκε και αργότερα απολύθηκε από την ελληνική κυβέρνηση. Επί του παρόντος οδήγησε το κράτος στα δικαστήρια και πιθανόν να επιστρέψει με απόφαση του δικαστηρίου”.Στον επίλογο του βίντεο, ο ίδιος δημοσιογράφος αναφέρει ότι «σε μία χώρα εκατοντάδων χιλιάδων μουσουλμάνων, πολλά τεμένη δεν είναι λειτουργικά προς χρήση και είναι αβέβαιο το κατά πόσο οι Μουσουλμάνοι της Αθήνας, στην πρωτεύουσα, θα έχουν ποτέ έναν επίσημο χώρο λατρείας».
2.Την ίδια ακριβώς χρονική περίοδο και μέχρι τις 25/11/2019 αναδεικνύεται τόσο από συγκεκριμένα τουρκόφωνα μέσα ενημέρωσης όσο και από τουρκόγλωσσους influencers η “νέα σχέση” του Δημάρχου Ξάνθης με την τοπική παραθρησκευτική ομάδα που πλαισιώνει τον καταδικασθέντα ιδιώτη Αχμέτ Μετέ νομιμοποιώντας τον στην Θράκη ενώ εκ του παραλλήλου κυκλοφορεί μία “ροζ ιστορία” που εκθέτει ΟΧΙ ΤΟΝ ΝΟΜΙΜΟ ΜΟΥΦΤΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ αποσκοπώντας στην πλήρη αποδόμηση των μηχανισμών εκείνων που παρέχουν τις θεσμικές εγγυήσεις για την αρμονική συνύπαρξη των σύνοικων στοιχείων στη Θράκη.
Η υπόθεση sexpionage στην Θράκη που στοχοποιούσε συγκεκριμένα πρόσωπα και δομές εκτιμούμε ότι δεν αξιολόγηθηκε εξαρχής ως μία αντισυμβατική απειλή ασφαλείας ενταγμένης σε ένα ευρύτερο σχέδιο που στόχο είχε τόσο την αποτίμηση του βαθμού αντίδρασης των αρμοδίων φορέων, την μέτρηση “αποδιοργάνωσης” του αντιπάλου, την δημιουργία πανικού των εμπλεκομένων με αντικειμενικό σκοπό την “παράλυση” όσο και την “δοκιμή” μεθόδων “τιθάσευσης” των τοπικών ΜΜΕ που “ενοχλούν”.
3. Στις 11/12/2019 έχουμε (σύμπτωση;) ένα ακόμη επεισόδιο στην υπόθεση ενός εκπτώτου Αρχιμανδρίτη σε βάρος του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη ένω η δραστηριότητά του έχει προκαλέσει την αντίδραση ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΘΡΑΚΗΣ καθώς η δραστηριότητα μιας παραχριστιανικής αίρεσης δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των Χ.Ο. Μητροπόλεων στην περιοχή μας, διχάζοντας το πλήρωμα της Εκκλησίας και εκτιμάται ότι είναι υποκινούμενο από εξωχώριες δομές.
4.Παράλληλα, όπως αποδεικνύουν οι μετρήσεις στο διαδίκτυο με το λογισμικό του palo.pro, καλλιεργείται η διαδικτυακή εικόνα του Αχμέτ Μετέ στην τοπική κοινή γνώμη της περιοχής μέσα η οποία και αποτυπώνεται για την περίοδο 1-18/12/2019 ως εξής:
5.Στις 18/12/2019 αναρτάται το κήρυγμα του Αχμέτ Μετέ στα τζαμιά που ελέγχονται από την ομάδα των προξενικών τουρκοφρόνων συνεργατών του με το οποιο θέτει το ερώτημα πως είναι δυνατόν ένας μουσουλμάνος στρατιώτης να κηδεύεται με μία σημαία που φέρει επάνω τον σταυρό, δηλαδή σύμβολο χριστιανικό. Και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου πως με τον φετβά αυτό εφεξής δεν θα γίνεται σεβαστή η θρησκευτική ευαισθησία των μουσουλμανικών οικογενειών που χάνουν κάποιον οικείο τους. Σύμφωνα με τις απόψεις του Αχμέτ Μετέ “το τελευταίο διάστημα τους έχουν στεναχωρήσει οι ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί Έλληνες αξιωματούχοι, δίχως να έχει ζητηθεί η άποψη της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας Δυτικής Θράκηςκαι συγκεκριμένα αναφέρεται στην έκδοση φετβά απο τους διορισμένους απο το Κράτος μουφτήδες, πρακτική με την οποία επιχειρούν να κρατήσουν την μειονότητα στη σκιά των χριστιανών και ειδικότερα, σχετικά με τις απο 18/11/2019 αποφάσεις του μουφτή Ξάνθης παρατηρεί πως, σε σχέση με την απάντηση που δόθηκε στο ερώτημα κατα πόσον επιτρέπεται η τοποθέτηση ελληνικής σημαίας πάνω στο φέρετρο ενός μουσουλμάνου στρατιώτη(υπόθεση κηδείας στρατιώτη στη Γλαύκη), η σημαία θα μπορούσε να υπάρχει στην τελετή, όχι όμως να τοποθετείται επάνω στο φέρετρο μαζι με τα ισλαμικά θρησκευτικά σύμβολα. Και συνεχίζει με δύο ερωτήματα:
1) Ας ρωτήσουν παπάδες και χριστιανούς ιερείς: Αν είχε πεθάνει στη Σ.Αραβία ή στο Ιρακ ένας χριστιανός στρατιώτης, πώς θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί στο φέρετρό του σημαία σαουδαραβική ή ιρακινή; Αυτό είναι επιτρεπτό; Αναμένουμε την απάντησή τους!
2) Αυτοί που παριστάνουν τους διορισμένους μουφτήδες, όταν πεθάνουν, ας τυλιχθεί το φέρετρό τους με τη σημαία του προσκυνήματος διότι αυτοί δεν είναι παρά στρατιώτες του ελληνικού Κράτους με στολή μουφτή. Αυτοί που θα πεθάνουν σαν Έλληνες στρατιώτες, παρακαλούμε τους Έλληνες αρμόδιους αξιωματούχους, να τους θάψουν με την ελληνική σημαία. Αφήστε τις κηδείες μας κατα μέρους δεν έφθαναν όλα τα άλλα τώρα θα ασχολείσθε και με τους πεθαμένους μας;Και βέβαια σαν “τουρκική μουσουλμανική μειονότητα Δ Θράκης” δείχνουν σεβασμό στις σημαίες, αλλά να μην συγχέεται αυτό με την απρόσκοπτη και ελεύθερη ορθή άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων τους.”
Ο καταδικασθείς από την Ελληνική Δικαιοσύνη Αχμέτ Μετέ για μία ακόμη φορά προκαλεί με το περιεχόμενο του κηρύγματός του και ουσιαστικά ξεσηκώνει τους ακολούθους του ενώ στέλνει με ειρωνικό τρόπο ένα “θρασύ” μήνυμα προς τους νόμιμους (τοποτηρητές) Μουφτήδες τοποθετώντας τον εαυτό του στο “βάθρο” του “καλού μουσουλμάνου θρησκευτικού λειτουργού” που δεν παραβαίνει την έννοια του “ορθόδοξου Ισλάμ” σε αντίθεση με εκείνους που το “καταπατούν” συντηρώντας το προφίλ του “σοβαρού και τίμιου λειτουργού”
Βεβαίως, μέχρι στιγμής, αν και το κείμενο αυτό έχει κάνει τον γύρο του τουρκόφωνου διαδικτύου κανείς επίσημος αρμόδιος δεν έχει δώσει την απάντηση στις ανακρίβειες που διετύπωσε ο Αχμέτ Μέτε και κυρίως στο σημείο που αποκρύπτει ότι δεν πρόκειται για έναν μουσουλμάνο στρατιώτη αλλά για Έλληνα πολίτη που χάθηκε ενώ υπηρετούσε και εφόσον η οικογένεια του αποδέχθηκε να γίνει στρατιωτική κηδεία, η σημαία έπρεπε να τυλιξει το φέρετρο/ και βεβαιως χριστιανός στρατιώτης που θα πέθαινε σε Ιρακ ή Σ.Αραβία, εφόσον ήταν πολίτης των χωρών αυτών, το τελετουργικό ορίζει σημαία και η οικογένειά του το δεχόταν, βεβαίως και θα τοποθετείτο στο φέρετρό του!
Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίσθηκε η εκδημία του Σοφολογιωτάτου τ. Μουφτή Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή ανέδειξε για ακόμη μία φορά τον χαμηλό δείκτη αντίληψης της κεντρικής πολιτικής σκηνής για τα όσα συμβαίνουν στην Ελληνική Θράκη, επαναδιατυπώνοντας το ερώτημα για το ποιός τελικά συμβουλεύει την ανώτατη πολιτειακή ηγεσία για θέματα που αφορούν στα ζητήματα των θρησκευτικών μειονοτήτων στην Ελλάδα.
Συνεκτιμώντας τα παραπάνω, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι επειδή, δεν είναι όλα τόσο σκοτεινά και δυσεπίλυτα, το ένα και μοναδικό στοιχείο που μπορεί να δώσει το βασικό αντίμετρο συνίσταται στον εντοπισμό από τις αρμόδιες υπηρεσίες εκείνου του κέντρου που συντονίζει μέτρα οικονομικής πολιτικής, κρατικής προπαγάνδας, πράξεων δολιοφθοράς και κυβερνοπολέμου σε μία μη γραμμική διαδικασία έτσι ώστε να μπορεί να αποδειχθεί η πατρότητά του και να αποκαλυφθούν οι πραγματικοί αυτούργοί .
Αντί επιλόγου, παραθέτουμε την πληροφορία για το δημοσίευμα της εφημερίδας Aksam, η οποία υποστηρίζει ότι ανακάλυψε το πέρασμα από το οποιο διαφεύγουν στον ποταμό Έβρο στα ελληνοτουρκικά σύνορα, οι εχθροί του Ερντογάν Γκιουλενιστες.Το συγκεκριμένο δημοσίευμα πυροδοτεί νέες βραδυφλεγείς “υβριδικές” απειλές, που αυτή τη φορά υποδαυλίζουν ενδομειονοτικές συγκρούσεις στη Χώρα με απρόβλεπτες συνέπειες για την κοινωνική συνοχή στην Θράκη, καθώς φαίνεται ότι διασυνδέεται το λαθρομεταναστευτικό ζήτημα με τον τουρκικό εθνικισμό και τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;