Την τοποθέτηση της Ελλάδας στο φιλόδοξο πρόγραμμα της ΕΕ για τις μεταφορές διερεύνησε μεταξύ άλλων το συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη, με αντικείμενο την ελληνική προεδρία της ΕΕ
Τον σχεδιασμό της κυβέρνησης πάνω στους άξονες: Σύγχρονες υποδομές – Μεταφορές – Ανταγωνιστικότητα διατύπωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο κ. Παπαδόπουλος έκανε λόγο για μεγάλα έργα υψηλής ποιότητας τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από τα κοινοτικά ταμεία, εκφράζοντας την άποψη ότι η ολοκλήρωση του πανευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών θα καταστήσει τις μεταφορές «εξυπνότερες».
Ο υφυπουργός Μεταφορών στάθηκε στις προοπτικές οι οποίες -κατά τη γνώμη του- διανοίγονται για την Ελλάδα στον τομέα των logistics, ιδίως μέσα από την εκμετάλλευση της γεωγραφικής της θέσης («μόνιμη επιτροπή με τη συμμετοχή φορέων της αγοράς προετοιμάζει αντίστοιχο σχέδιο νόμου το οποίο θα προωθεί τις συνδυασμένες μεταφορές»).
Ο ίδιος αναφέρθηκε στους στόχους του υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό των λιμανιών, για συνέργειες μεταξύ της ναυτιλίας και των logistics αλλά και για την ανάπτυξη εμπορευματικών σταθμών (π.χ. Θριάσιο) σε σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι την ερχόμενη Παρασκευή θα χορηγηθούν οι πρώτες άδειες για τη χρήση υδροπλάνων, με στόχο να έχουν αρχίσει οι πρώτες πτήσεις έως την αρχή του καλοκαιριού.
«Να συνδέσουμε κάθε γωνιά της Ευρώπης»
Την πεποίθηση ότι η Ευρώπη έχει συμφωνήσει στο πιο φιλόδοξο πρόγραμμα μεταφορών, το οποίο αφορά ένα καλύτερα διασυνδεδεμένο και βιώσιμο σύστημα, εξέφρασε σε ομιλία του στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο Ευρωβουλευτής Γιώργος Κουμουτσάκος, ο οποίος έχει αναδειχθεί ως «ο ευρωβουλευτής του 2013 για τον τομέα των μεταφορών».
«Σήμερα είμαστε σε θέση να συνδέσουμε κάθε γωνιά της Ευρώπης», ανέφερε ο κ. Κουμουτσάκος, ο οποίος μεταξύ άλλων μίλησε για 9 διαδρόμους και 328 λιμάνια που εντάσσονται στο ευρωπαϊκό δίκτυο ως βασικό εργαλείο ανταγωνιστικότητας (η Ελλάδα συμμετέχει με 25 λιμάνια, 5 από τα οποία διαδραματίζουν κομβικό ρόλο).
Ο ίδιος μίλησε, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σχεδιασμού, για καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία με στόχο στρατηγικές επενδύσεις.
«Ευκαιρίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ»
«Η συμφωνία μεταξύ των HP-COSCO-ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώνει τον χρόνο από την Κίνα προς την Ευρώπη κατά 10 ημέρες για ακόμη λιγότερα δολάρια…», ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος,μιλώντας για «το πρώτο success story» στη νέα εποχή για τη σιδηροδρομική εταιρεία.
Όπως είπε, μετά την αναδιάρθρωσή της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ (EBITA) το 2012 και σχεδόν 2 εκατ. (ΕΒΙΤΑ) το 2013, εκτελώντας 330 δρομολόγια την ημέρα (2.500 χλμ στην ελληνική επικράτεια) και απασχολώντας 800 υπαλλήλους (το 45% του προσωπικού μετατάχθηκε στον δημόσιο τομέα).
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι διαβλέπει ευκαιρίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι οποίες κατά τη γνώμη του προκύπτουν από τους εξής 3 παράγοντες:
• «Την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο λιμάνι του Πειραιά και στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων».
• «Την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής και της ηλεκτροκίνησης/σηματοδότησης/τηλεχειρισμού (ETCS Level 3) στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως το 2016 (η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε, απομένουν άλλες δύο)».
• «Το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει περάσει όλες τις δοκιμές και έλαβε την ευρεία ευρωπαϊκή άδεια σιδηροδρομικού χειριστή, που επιτρέπει στην εταιρεία να εισέλθει στην σιδηροδρομική αγορά της κεντρικής Ευρώπης μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπως και Τουρκίας».
«Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια βραδυπορίας»
Την ανάγκη να προσδιοριστούν οι στόχοι και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αναφορικά με τη δημιουργία υποδομών σε επίπεδο οδικών αξόνων, σιδηροδρομικού δικτύου, αεροδρομίων και θαλάσσιων μεταφορών επισήμανε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist για την Ελληνική Προεδρία στη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της Ναυτεμπορικής Γιάννης Περλεπές.
«Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια βραδυπορίας. Αν δεν κάνουμε κάτι εμείς, θα προλάβουν κάποιοι άλλοι, περισσότερο έτοιμοι και δραστήριοι και θα πείσουν τις Βρυξέλλες ότι είναι περισσότερο αναγκαία τα έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα τους και θα διεκδικήσουν περισσότερα κονδύλια», είπε ο κ. Περλεπές, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ακόμη και σήμερα κατασκευάζονται οδικοί άξονες οι οποίοι «έπρεπε να είχαν γίνει χθες».
Τους βασικούς άξονες του ψηφιακού δικτύου της Στοκχόλμης το 2014 περιέγραψε στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο διευθύνων σύμβουλος της Stokab Σουηδίας Jörgen Kleist: 100% ευρυζωνική κάλυψη – τέσσερεις φορείς 4G (LTE) – οπτικές ίνες FTTH στο 90% των νοικοκυριών (ταχύτητες έως 1 Gbps) και σχεδόν στο 100% των επιχειρήσεων.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Kleist υιοθέτησε την αρχή ότι η υποδομή θα πρέπει να είναι ανοιχτή σε όλους τους «παίκτες» με ίσους όρους για να δημιουργείται υγιής ανταγωνισμός στο επίπεδο των υπηρεσιών.
Τα ευρήματα έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με τα οποία το 93% των πολιτών θεωρεί ότι η δικτυακή κοινωνία και η καλή χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βελτιώσει τη δημόσια ζωή, επικαλέστηκε στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist για την Ελληνική Προεδρία στη Θεσσαλονίκη ο Maurizio De Dominicis. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι η Ericsson απασχολεί στην Ευρώπη περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους.
«Οι οικονομικές κρίσεις δεν διαρκούν για πάντα»
«Οι οικονομικές κρίσεις δεν διαρκούν για πάντα», ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και πρόεδρος του ΣΕΒΕ Δημήτρης Λακασάς, ο οποίος προέταξε το τρίπτυχο «αναγέννηση της ελληνικής παραγωγικής βάσης – εξωστρέφεια – καινοτομία» με στόχο την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Παραγωγική βάση
«Βασικός μοχλός ανάπτυξης είναι η βιομηχανία, με πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία. Η Ευρώπη των εταίρων μας έχει ήδη συνειδητοποιήσει τη σημασία της βιομηχανίας και οφείλουμε να συμπλεύσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Μότο της εταιρείας μου και προσωπικό μου πιστεύω είναι: «Πιστεύουμε στην Ελλάδα, παράγουμε στην Ελλάδα». Σας προσκαλώ όλους να το αγκαλιάσετε και να το υιοθετήσετε».
Εξωστρέφεια
«Με δεδομένη την ανασυγκρότηση της ελληνικής παραγωγής, για να τεθεί η ελληνική οικονομία ξανά σε στέρεες βάσεις, θα πρέπει να μεταφέρει ένα επιπλέον 20% με 25% του ετήσιου ΑΕΠ σε νέες εξαγωγικές δραστηριότητες. Εθνικός στόχος συμμετοχής της συνολικής εξωστρέφειας στο ΑΕΠ είναι να φτάσει στο 50% με ορίζοντα το 2020, ουσιαστικά να προσεγγίσουμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο εξωστρέφειας. Επιπλέον, παράλληλα με την αύξηση της εξωστρέφειας θα επιτύχουμε και μείωση ανεργίας σε ανεκτά για την κοινωνία επίπεδα έως το 12% από 28% που είναι σήμερα, με ορίζοντα το 2020. Πρόκειται για τον στόχο της διπλής σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση σε εξωστρέφεια και απασχόληση, με ορίζοντα το 2020».
Καινοτομία
«Η ενσωμάτωση της έρευνας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας στη παραγωγική διαδικασία ως παράγοντας ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας, είναι μονόδρομος για να κερδίσουμε το στοίχημα της κοινωνίας της γνώσης. Θεμέλιο της επιχειρηματικότητας κατά την άποψή μου είναι η ικανότητα της πρακτικής εφαρμογής της καινοτομίας. Εάν μια καινοτομική ιδέα δεν υλοποιηθεί από την επιχειρηματική κοινότητα, δεν έχει πρακτική αξία».
Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη Βουλή η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη σημερινή του ομιλία στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταλήξει σε μια συγκεκριμένη πρόταση για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη ότι στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα διαφορετικό μοντέλο από εκείνο το οποίο υιοθετήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, «όμως αυτό είναι στο χέρι των μετόχων». Επισήμανε δε ως στόχο την επίτευξη λύσης εντός του 2014.
Παράλληλα, χαρακτήρισε κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ – COSCO από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για (α) την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Μεταξύ άλλων, παρατήρησε ότι «ο Πειραιάς από ένα περιφερειακό λιμάνι έχει γίνει κεντρικό λιμάνι της Ένωσης (6ος πλέον σε κατάταξη)». Διαπίστωσε δε πολλαπλασιαστικά οφέλη από τη δραστηριοποίηση της Cosco.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε για δημοσιονομικό στόχο εσόδων της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, από την αξιοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών λιμενικών υποδομών. Ευρύτερα, εξέφρασε την άποψη ότι «το πρωτογενές πλεόνασμα μας επιτρέπει να μιλάμε με αισιοδοξία για το μέλλον».
Ο υπουργός Ναυτιλίας χαρακτήρισε τις ναυτιλιακές μεταφορές υψηλή προτεραιότητα στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας. Όπως είπε, η άτυπη υπουργική σύνοδος για τη ναυτιλία τον Μάιο στην Αθήνα, θα αποτελέσει την ενδιάμεση αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής των θαλάσσιων μεταφορών με χρονικό ορίζοντα το 2018. «Οι στόχοι της ενίσχυσης της τεχνογνωσίας και της αύξησης της απασχόλησης παραμένουν επίκαιροι», σημείωσε.
«Όποιες αποφάσεις ληφθούν είτε μεταρρυθμιστικά, είτε για ιδιωτικοποιήσεις, θα πρέπει να είναι συμβατές με τις βασικές αρχές του κοινοτικού κεκτημένου», τόνισε σε ομιλία του στο συνέδριο του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης.
Αναφερόμενος στον ΟΛΠ Α.Ε., μίλησε για έναν οργανισμό «δημόσιας εξουσίας και επιχειρηματικής δραστηριότητας». Όπως είπε, λειτουργεί αυτόνομα και μέσα από ένα σύστημα 322 συμβάσεων παραχώρησης με ιδιωτικούς φορείς, πιο σημαντική των οποίων είναι η Σύμβαση Παραχώρησης Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων προς τη ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρικής της Cosco Pacific Ltd, ΚΠΑ ύψους 678 εκ. ευρώ.
«Ήδη βρίσκεται υπό εξέλιξη και νέα επιχειρηματική συμφωνία ύψους 230 εκ. ευρώ, με την ίδια εταιρεία», σημείωσε, προσθέτοντας: «Ο ΟΛΠ Α.Ε. εκτελεί επενδυτικά έργα με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις ύψους 150 εκ. ευρώ. Στο Ν. 4150/2013 προβλέπεται η δημιουργία της εταιρείας holding “Αττικό Λιμενικό Σύστημα”, με ενσωμάτωση στον ΟΛΠ Α.Ε. τριών λιμένων Α.Ε., της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας. Ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί πλέον τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων (ΤΕΝ-Τ) και επομένως δυνητικού αποδέκτη ποσών εκ του Ταμείου “Συνδέοντας την Ευρώπη”, το οποίο έχει προϋπολογισμό 23 δισ. ευρώ».
Ως προς τη μετοχική σύνθεση των λιμανιών της υπόλοιπης ΕΕ, παρατήρησε:
• κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα με μετόχους το δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τα επιμελητήρια, τους χρήστες
• κατά 7% πλήρως κρατικά και
• κατά 3% πλήρως ιδιωτικά
Το Λιμάνι του Πειραιά: Με έκταση κρηπιδοτοίχων 44 χλμ, εξυπηρετεί ετησίως 40.000 αφιξοαναχωρήσεις πλοίων, 15.000.000 επιβάτες, 3.000.000 οχήματα, 500.000 οχήματα – εμπορεύματα (car-terminal) 2.500.000 εμπορευματοκιβώτια (ΣΕΠ Α.Ε. και ΟΛΠ Α.Ε.) και πλέον των 2.000.000 επιβατών κρουαζιέρας. Ασκεί έργο σε 7 κλάδους λιμενικής δραστηριότητας: (α) Ακτοπλοΐα, (β) Κρουαζιέρα, (γ) Car-terminal, (δ) Ro-Ro, (ε) εμπορευματοκιβώτια, (στ) ναυπηγοεπισκευή και (ζ) περιβαλλοντικές και εφοδιαστικές εργασίες.
«Πρέπει κάποια στιγμή να καταλήξουμε στον συγκεκριμένο τρόπο της λεγόμενης ιδιωτικοποίησης και να τον συνδέσουμε με την ανάπτυξη»
«Πρέπει κάποια στιγμή να καταλήξουμε στον συγκεκριμένο τρόπο της λεγόμενης ιδιωτικοποίησης και να τον συνδέσουμε με την ανάπτυξη», ανέφερε από το βήμα του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στυλιανός Αγγελούδης, σημειώνοντας: «Ο ιδιώτης πρέπει να επενδύσει, να επενδύσει στα εμπορευματοκιβώτια και το πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης που είναι ο σιδηρόδρομος, να συνδεθεί άμεσα με αυτήν τη διαδικασία».
Ο κ. Αγγελούδης υπογράμμισε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο από τον επόμενο μήνα να αρχίσει τη δρομολόγηση block trains: «Συνδέσεις υπήρχαν, αλλά θα ξεκινήσουμε πλέον δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση με τα Σκόπια, τον Απρίλη με τη Σόφια, και στο τρίτο και τέταρτο στάδιο θα πάμε Βελιγράδι και Κωνσταντινούπολη».
«Τα ανταγωνιστικά λιμάνια για μας είναι το Δυρράχιο και το Μπάρι, το Μπουργκάς, και εγώ πηγαίνω και λίγο παραπάνω, στο Κόπερ, γιατί θεωρώ ότι αντέχουμε σε αυτόν τον ανταγωνισμό», εκτίμησε ο κ. Αγγελούδης.
Ο ίδιος επισήμανε: «Εδώ και 3,5 χρόνια, μετά από μια καμπή η οποία προήλθε με την απώλεια φορτίων από το 2008 και 2009, είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι διότι σε ό,τι αφορά τη διακίνηση του συμβατικού φορτίου είμαστε στα 3.615.000 τόνους το 2009 και έχουμε σταθεροποιηθεί στα 4.500.000 τόνους περίπου τα τελευταία 3 χρόνια […] Ξεκινήσαμε το 2009 από τα 4,5 εκατομμύρια, πήγαμε στα 6,5 περίπου το 2010 και το 2012 έχουμε μετά φόρων ένα αποτέλεσμα το οποίο ήταν κοντά στα 23 εκατομμύρια και επειδή θα ανακοινώσουμε την επόμενη εβδομάδα τα νέα μας στοιχεία μπορώ γενικά να πω ότι θα κινηθούμε ακριβώς στα ίδια υψηλά περίπου επίπεδα […] Η αξία της μετοχής της εταιρείας έχει παρουσιάσει όλα αυτά τα χρόνια αύξηση της τάξης του 112%».
Η επέκταση της αποβάθρας VI (εκτιμώμενος προϋπολογισμός 17 εκατ. ευρώ), το έργο της ανανέωσης μηχανολογικού εξοπλισμού (εκτιμώμενος προϋπολογισμός 10 εκατ. ευρώ) και το πρόγραμμα της βελτίωσης της εμπειρίας των πελατών (σε συνεργασία με την περιφέρεια Κρήτης) αποτελούν τα νέα projects στο λιμάνι του Ηρακλείου, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Ιωάννη Μπρα, ο οποίος παρέθεσε ομιλία στο συνέδριο του Economist για την Ελληνική Προεδρία στη Θεσσαλονίκη.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μπρας αναφέρθηκε στην καθημερινή σύνδεση του λιμανιού με τον Πειραιά (2 πλοία, χωρητικότητας 5000 ατόμων) και στην εβδομαδιαία σύνδεσή του με τα νησιά.
Μίλησε δε για δράσεις ενίσχυσης της κρουαζιέρας μέσω αντίστοιχου προγράμματος επενδύσεων.
«Η κίνηση του λιμένα έχει ανακάμψει σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, το έτος 2013 έκλεισε αισιόδοξα, με τις τιμές για τους επιβάτες εξωτερικού να παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 5,7% και για τους επιβάτες εσωτερικού το 11,28%», υπογράμμισε από το βήμα του Economist στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Βασίλειος Διαμάντης.
Όπως είπε, ο Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας «έδωσαν στο λιμάνι το χαρακτήρα του ως έναν από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Δυτικής Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων γενικότερα».
Ετησίως διακινούνται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 230.000 φορτηγά, από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού. Κύριες συνδέσεις του λιμένα αποτελούν οι ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα), καθώς και η νήσος της Κέρκυρας.
Ο προϋπολογισμός για μια σειρά έργων στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέρχεται στα 3.033.857,00 € .
Μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 10 δις ευρώ, η ΕΤΕπ έχει αυξήσει στον δανεισμό στην ΕΕ κατά περισσότερο από 40% το 2013, μετέφερε από το βήμα του Economist στη Θεσσαλονίκη ο επικεφαλής των επιχορηγήσεων για την Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Constantin Synadino, προσθέτοντας ότι προβλέπονται παρόμοια επίπεδα για τη διετία 2014-15.
Όπως είπε ο κ. Synadino, με βάση τον μέσο όρο των ποσοστών συγχρηματοδότησης, τα παραπάνω στοιχεία θα υποστηρίξουν συνολικές πρόσθετες επενδύσεις έως και 180 δις ευρώ την περίοδο 2013-15.
Κατά τη διάρκεια εφαρμογής των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία οι επενδύσεις μειώθηκαν περισσότερο από τα εθνικά ΑΕΠ.
Στο τέλος του 2013 η έκθεση της ΕΤΕπ στην Ελλάδα ήταν 16,7 δις ευρώ ή 9,1% του ΑΕΠ.
Ο συνολικός ετήσιος δανεισμός από την ΕΤΕπ αντιστοιχεί στο 0,5% του ΑΕΠ της ΕΕ των 28.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;