Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη – Διαρκής ενημέρωση

1 Μαρτίου 202323:10

 Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Σε 42 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με εμπορική, στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τρίτης όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός. Σημειώνεται ότι η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είναι σε εξέλιξη και οι δυνάμεις παραμένουν στο πεδίο.

Συνέχεια της έκτακτης ενημέρωσης, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών πραγματοποίησαν σήμερα, 01 Μαρτίου 2023, στις 14:30, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης και η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου, από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι.

Ακολουθεί το κείμενο της ενημέρωσης:

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού από το σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος είναι σε εξέλιξη.

Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο βαγόνι – εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας, το οποίο, από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, βρέθηκε πάνω σε άλλα 2 βαγόνια. Με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων, μετακινήθηκε στο έδαφος και ελέγχθηκε.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι, στο συγκεκριμένο βαγόνι, ξέσπασε πυρκαγιά και αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, που έφθασαν ακόμη και τους 1300 βαθμούς κελσίου, γεγονός, που δυσκολεύει την ταυτοποίηση των ατόμων που βρίσκονταν εντός.

Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών, είναι στους 36, ενώ με βάση τα παραπάνω δεδομένα και τα ευρήματα από το σημείο της τραγωδίας, ο αριθμός αυτός αναμένεται να είναι μεγαλύτερος.

Ο αριθμός των νοσηλευομένων, είναι 72, εκ των οποίων οι 6 σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Αυτή την ώρα, οι Πυροσβέστες επιχειρούν στο 2ο βαγόνι και με διασωστικά εργαλεία αφαιρούνται τμηματικά τα κομμάτια του.

Όταν ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας σε αυτό, οι πυροσβέστες θα συνεχίσουν τις ενέργειες έρευνας και στο 3ο βαγόνι.

Δίνω το λόγο στην εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας.

Όπως έχει ανακοινωθεί ήδη, από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας συνελήφθη 59χρονος ημεδαπός, στο πλαίσιο της προανάκρισης που διενεργείται με την επίβλεψη του αρμόδιου εισαγγελέα, σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Αυτή την ώρα συνεχίζεται η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των σορών που έχουν μεταφερθεί από το ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας και με τη διαδικασία λήψης DNA, ενώ οι συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών μπορούν να κατευθυνθούν προς τα ξενοδοχεία που έχουν διατεθεί.

Υπενθυμίζεται πως εκτός από τους ψυχολόγους που βρίσκονται από το πρωί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, έχει συσταθεί ομάδα ψυχολόγων από την τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10 306 και καλεί τους συγγενείς και τις οικογένειες τραυματιών και θυμάτων προκειμένου να τους παρέχει ψυχολογική υποστήριξη και καθοδήγηση.

Για τις κλίνες στα ξενοδοχεία οι συγγενείς μπορούν να καλούν τους τηλεφωνικούς αριθμούς της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας 2410683175 και 76 που λειτουργούν ήδη για την παροχή πληροφοριών για τους επιβάτες που μετακινήθηκαν με ασφάλεια στη Θεσσαλονίκη καθώς και για όσους έχουν μεταφερθεί στα νοσοκομεία.

Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση».

Παραιτήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής

Συνελήφθη ο σταθμάρχης στη Λάρισα – Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία

Συνελήφθη και επισήμως πριν από λίγο ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, καθώς υπογράφηκε η έκθεση σύλληψης από τον εισαγγελέα, ο οποίος παρακολουθεί τις ανακρίσεις για την ανείπωτη τραγωδία έξω από τα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ). Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.

Ο σταθμάρχης υποστηρίζει ότι πάτησε το κουμπί

Σε βάρος, του 59χρονου σταθμάρχη, που συνελήφθη για το δυστύχημα των Τεμπών σχηματίστηκε δικογραφία, στην οποία περιλαμβάνονται και ανωμοτί καταθέσεις, δηλαδή ως ύποπτοι κατέθεσαν διάφοροι παράγοντες, που έχουν σχέση με το δυστύχημα τουλάχιστον δύο, ένας εκπρόσωπος της εταιρίας και ο κλειδούχος.

Ο σταθμάρχης, όμως, απολογήθηκε προανακριτικά καθώς συνελήφθη ως ο βασικός υπεύθυνος για το τραγικό δυστύχημα. Ο ίδιος στην απολογία του υποστήριξε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο αλλά το σύστημα δε λειτούργησε.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απολογία του δήλωσε: «Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε».

Βέβαια, υπάρχει μία κατηγορία, που αναφέρει πως θα έπρεπε ο ίδιος ιδίοις όμμασι να δει εάν άλλαξε, εάν λειτούργησε αυτό το αυτοματοποιημένο σύστημα προκειμένου να μπει στις κανονικές ράγες το τρένο. Μάλλον αυτό δεν το είδε. Εκεί υπάρχει το ζήτημα, το οποίο υποστηρίζει ο σταθμάρχης.

Το ερώτημα είναι εάν είναι ένα ανθρώπινο λάθος ή αν είναι μία σειρά λαθών και τεχνικών ελλείψεων καθώς η προανακριτική έρευνα της Τροχαίας Λάρισας δε διερευνά μόνο αυτό, διερευνά και το πώς έγινε και το τρένο μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία ενώ υπάρχουν δύο παράλληλες γραμμές. από ‘κει και πέρα, γίνεται μία έρευνα, υπάρχει ένα κομβικό σημείο μια καθυστέρηση του επιβατικού τρένου στα Παλαιοφάρσαλα για ένα πρόβλημα στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης.

Εκεί, αναζητείται μάλλον η αιτία του κακού και πώς συνδέεται αυτό με το δυστύχημα. Μία ακόμη τεχνητή έλλειψη για την οποία λειτουργούν πολλοί σιδηροδρομικοί είναι ότι δε λειτούργησε το σύστημα φωτοσήμανσης, που όπως λένε οι μηχανοδηγοί τους βοηθάει πάρα πολύ προκειμένου να γνωρίζουν τι έχουν να αντιμετωπίσουν.

Μετά την προανακριτική απολογία του, ο σταθμάρχης θα απολογηθεί και ενώπιον του εισαγγελέα, ο οποίος αναμένεται να ασκήσει τις σχετικές διώξεις.

Δυστύχημα στα Τέμπη: Γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή – Όσα δήλωσαν οι ειδικοί

Με τα ακριβή αίτια της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη να παραμένουν αδιευκρίνιστα, το κύριο ερώτημα που απασχολεί τους ειδικούς είναι πώς γίνεται τα τρένα να βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, με τους περισσότερους να συμφωνούν πως πρόκειται για «ανθρώπινο» λάθος.

Αναλυτικά όσα δήλωσαν μιλώντας στην ΕΡΤ οι ειδικοί, σχετικά με την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη:

Σωτήρης Ραυτόπουλος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Συνταξιούχων Σιδηροδρόμων

«Το μεγάλο ερώτημα που πρέπει να τεθεί στους μεγάλους αρμόδιους είναι γιατί τα δύο τρένα βρεθήκανε σε μια γραμμή ενώ στο δίκτυο εκεί έχει δύο γραμμές. Εμένα αυτό το ερώτημα με βασανίζει από τη στιγμή που έμαθα για το ατύχημα και σαν σιδηροδρομικός που ξέρω πως λειτουργεί ο σιδηρόδρομος», είπε ο Σωτήρης Ραυτόπουλος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Συνταξιούχων Σιδηροδρόμων.

Ο κύριος Ραφτόπουλος τόνισε πως «Μπορεί να καταργηθεί μια γραμμή, να μονοδρομήσουν την γραμμή για λόγους συντήρησης ή επισκευής αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν συγκρούσεις». Στη συγκεκριμένη περίπτωση είπε πως είχαμε διπλή γραμμή και το τρένο αντί να μπει στην γραμμή ανόδου, μπήκε στην γραμμή καθόδου.

Είπε επίσης πως – πιθανώς – το λάθος να προέρχεται από την Λάρισα που έβαλε το τρένο στη λάθος γραμμή.

Σύμφωνα με τον κύριο Ραφτόπουλο και το αν είχε ακούσει για το αν ο σιδηρόδρομος λειτουργεί με κάποιον παρωχημένο τρόπο είπε πως αυτό που είχε ακούσει είναι πως υπήρχε μεγάλη έλλειψη προσωπικού και έλλειψη σοβαρής εκπαίδευσης.

Νίκος Τσικαλάκης: Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος

«Η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος», αναφέρει στην ΕΡΤ ο κ. Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος.

«Δυστυχώς έχουμε χάσει κι εμείς 10 άτομα από το προσωπικό. Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος (…) Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες. Η εικόνα ολοκληρωμένη, για να πούμε τι ακριβώς φταίει, ποιο είναι δηλαδή το κύριο αίτιο» που συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες «δεν μπορούμε να το ξέρουμε, είναι πολύ νωρίς».

«Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα». Υποστήριξε ακόμη ότι «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».

«Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», είπε επιπλέον ο κ. Τσικαλάκης.

Κώστας Γενιδούνιας: Πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενιδούνιας, Πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».

Σύμφωνα με εκείνον «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».

Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή». Προκαλεί δηλαδή τρομερή εντύπωση πώς σε μία διπλή γραμμή βρέθηκαν μαζί τα δύο τρένα.

Γιάννης Ντίτσας: Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για λάθος και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα.

Τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση. Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο. Από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train, είπε και πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.

Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.

Είπε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές, είπε.

Αν. Δέδες: «Οι οδηγοί στο συγκεκριμένο σημείο κινούνται στα τυφλά»

Συνέχεια της έκτακτης ενημέρωσης, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών πραγματοποίησαν σήμερα, 01 Μαρτίου 2023, στις 07:15, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης και η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου, από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι.

Ακολουθεί το κείμενο της ενημέρωσης:

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.

Αυτή τη στιγμή, οι προσπάθειες έρευνας των Πυροσβεστικών Δυνάμεων, έχουν επικεντρωθεί στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που έχουν ανασηκωθεί, με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων.

Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών παραμένει στους 32, ενώ για νοσηλεία σε νοσοκομεία παραμένουν 53 τραυματίες.

Δίνω το λόγο στην εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι οικείοι και οι συγγενείς των επιβατών της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 2410683175 και 76 της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας προκειμένου να πάρουν πληροφορίες για τους επιβάτες που μετακινήθηκαν με ασφάλεια στη Θεσσαλονίκη καθώς και για όσους έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία.

Επαναλαμβάνω τους τηλεφωνικούς αριθμούς 2410683175 και 76.

Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας έχει ξεκινήσει η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των θυμάτων, όπου επισημαίνεται ότι υπάρχει αριθμός νεκρών για την οριστική αναγνώριση των οποίων θα πρέπει να πραγματοποιηθεί διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης.

Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση».

Πρ. μηχανοδηγων ΟΣΕ: Έχει συμβεί το αδιανότητο – Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή

Αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη με 32 νεκρούς και 53 τραυματίες, μέχρι στιγμής. Για το τι μπορεί να οδήγησε στην μετωπική σύγκρουση της εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας καθώς και στις ελλείψεις των συστημάτων προειδοποίησης μίλησε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ καταγγέλοντας ότι όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά.

«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι» δήλωσε στις «Συνδέσεις» ο μηχανοδηγός.

Ερωτώμενος για το πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών η απάντηση του κ. Γενιδούνια ήταν αποκαλυπτική:

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» κατήγγειλε ο κ. Γενιδούνιας προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μ», κατήγγειλε τονίζοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες γι’ αυτό το θέμα.

Ειδικότερα τόνισε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα τα συστήματα που υπήρχαν δεν λειτουργούν. «Εμείς συνεχώς διαμαρτυρώμαστε γι’ αυτά. Εμείς παίρνουμε συνέχεια εντολές και πάμε όπου μας λένε», πρόσθεσε συμπληρώνοντας ότι αρμόδιοι για να απαντήσουν είναι άλλοι.

«Ψάχνω τους συναδέλφους μου» είπε ο κ. Γενιδούνιας όντας συγκλονισμένος από αυτή την ανείπωτη τραγωδία. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι υπάρχει διπλή γραμμή και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί βρέθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή.

«Προφανώς οι συνάδελφοι βρήκαν ο ένας τον άλλο στην ίδια γραμμή», συμπλήρωσε προσθέντας ότι «η γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι διπλή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα, υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις οι οποίες κατευθύνουν τα τρένα. Εδώ η γραμμή είναι διπλή και δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα κατέβαινε και το άλλο ανέβαινε».

Πηγή: ΕΡΤ | Ρεπορτάζ: Βαγγέλης Μητρούσιας – Ειρήνη Κυρίτση – Αλεξία Καλαϊτζή – Σοφία Πατραμάνη – Δημήτρης Γκατσιος – Μάνια Γκουσιάρη – Κώστας Καντούρης

Συνέχεια της έκτακτης ενημέρωσης, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών πραγματοποίησε σήμερα, 01 Μαρτίου 2023, στις 06:15, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι.

Ακολουθεί το κείμενο της ενημέρωσης:

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.

Οι προσπάθειες των Πυροσβεστικών Δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας, τα οποία έχουν ανατραπεί και εκεί παρουσιάζεται η μεγαλύτερη δυσκολία απεγκλωβισμού.

Η επιχείρηση των Πυροσβεστών στα συγκεκριμένα βαγόνια γίνεται με τη βοήθεια τεσσάρων ειδικών γερανοφόρων οχημάτων, που θα ανασηκώσουν τους συρμούς.

Μέχρι στιγμής ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται στους 32.

Από τους 85 τραυματίες που είχαν μεταφερθεί σε νοσοκομεία, παραμένουν για νοσηλεία οι 53, ενώ οι υπόλοιποι έχουν αποχωρήσει.

Η Ελληνική Αστυνομία με τον ιατροδικαστή, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης στο Γενικό νοσοκομείο Λάρισας όπου μεταφέρονται οι σοροί.

Στο νοσοκομείο, βρίσκονται αξιωματικοί της Αστυνομίας μαζί με ειδικούς ψυχολόγους, προκειμένου να συνδράμουν στη διαδικασία και να υποστηρίξουν με κάθε τρόπο τους συγγενείς των θυμάτων.

Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση».

Νεότερη έκτακτη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών πραγματοποίησε σήμερα, 01 Μαρτίου 2023, στις 05:05, ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης  από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι.

Ακολουθεί το κείμενο της ενημέρωσης:

«Καλημέρα σας και πάλι από το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος.

Στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών, συνεχίζουν να επιχειρούν, οι δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος, του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, 194 επιβάτες έχουν μεταφερθεί με πέντε λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη.

Από τους 194 επιβάτες, οι 26 διακομίστηκαν προληπτικά στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ και οι 32 στο Νοσοκομείο Γεννηματάς.

Με έκτο λεωφορείο, 20 άτομα μεταφέρθηκαν στην Λάρισα.

Επιπλέον, 5 επιβάτες μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο της Κατερίνης. Από αυτούς οι 3 είναι καλά στην υγεία τους και αποχώρησαν, ενώ οι 2 παρέμειναν για ελαφρά νοσηλεία.

Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται μέχρι στιγμής στους 29, ενώ, όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη ενημέρωση που σας έγινε στις 4 τα ξημερώματα, έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία 85 τραυματίες.

Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση».

Σε 32 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί εξαιτίας της σύγκρουσης επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αργά το βράδυ χθες Τρίτη στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, τον πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη. Όπως ανέφερε ο κ. Βαθρακογιάννης από τους 85 τραυματίες που είχαν μεταφερθεί σε νοσοκομεία παραμένουν για νοσηλεία οι 53, ενώ οι υπόλοιποι έχουν αποχωρήσει.

Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη. Οι προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας τα οποία έχουν ανατραπεί και εκεί παρουσιάζεται μεγαλύτερη δυσκολία απεγκλωβισμού.

Η επιχείρηση των πυροσβεστών στα συγκεκριμένα βαγόνια γίνεται με τη βοήθεια 4 ειδικών γερανοφόρων οχημάτων που θα ανασηκώσουν τους συρμούς. Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Βαθρακογιάννης, η ελληνική αστυνομία με τον ιατροδικαστή έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης στο γενικό νοσοκομείο Λάρισας όπου μεταφέρονται οι σοροί. Στο νοσοκομείο βρίσκονται αξιωματικοί της αστυνομίας μαζί με ειδικούς ψυχολόγους προκειμένου να συνδράμουν στη διαδικασία και να υποστηρίξουν με κάθε τρόπο τους συγγενείς των θυμάτων.

Στα νοσοκομεία όπου νοσηλεύονται τραυματίες ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης

Τα νοσοκομεία στα οποία μεταφέρθηκαν οι τραυματίες από το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε από τη σύγκρουση εμπορικού με επιβατικό τρένο στα Τέμπη, επισκέπτεται διαδοχικά αυτήν την ώρα ο υπουργος Υγείας Θάνος Πλεύρης, συνοδευόμενος από τον επικεφαλής της 5ης ΥΠΕ Φώτη Σερέτη, προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάστασης της υγείας τους.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο απολογισμός του θανατηφόρου δυστυχήματος είναι 32 νεκροί, ενώ νοσηλεύονται 53 επιβάτες στα εξής νοσοκομεία: Στο Πανεπιστημιακό της Λάρισας, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, στο Γεννηματά Θεσσαλονίκης, στο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης και στο νοσοκομείο της Κατερίνης.

Ο υπουργός μόλις πληροφορήθηκε το τραγικό δυστύχημα στη 1 μετά τα μεσάνυχτα μετέβη στον τόπο του δυστυχήματος συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της ΕΚΕΠΥ ΕΚΑΒ, Νίκο Παπαευσταθίου, ενώ σε σύντομη δήλώσή του ο κ. Πλεύρης τόνισε πως η επιχείρηση είναι σε εξέλιξη και τα νοσοκομεία βρίσκονται σε ετοιμότητα.

Τραγωδία στα Τέμπη: Τα σενάρια για τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων

Αγνωστες προς το παρόν παραμένουν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το τραγικό δυστήχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Το ένα σενάριο, σύμφωνα με αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, είναι ότι έγινε κάποιο λάθος στην αλλαγή των σιδηροδρομικών γραμμών και οι δύο αμαξοστοιχίες να βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.

Οτι δηλαδή η η επιβατική αμαξοστοιχία μπήκε σε λάθος γραμμή, με συνέπεια να βρεθούν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις και να συγκρουστούν μετωπικά.

Το επιβατικό τρένο είχε κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη και το εμπορικό προς Λάρισα.

Το δεύτερο σενάριο, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, είναι να εκτροχιάστηκαν κάποια βαγόνια από κάποια από τις δύο αμαξοστοιχίες, είτε την εμπορική, είτε την επιβατική και να έπεσαν πάνω στην άλλη με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση.

Σε κάθε περίπτωση τις επόμενες ώρες και ημέρες τα αίτια του τρομακτικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος θα διερευνηθούν για να αποδοθούν και ευθύνες.

Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, 28 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, πάνω από 85 άτομα έχουν τραυματιστεί, εκ των οποίων 25 σοβαρά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, τουλάχιστον τέσσερα βαγόνια εκτροχιάστηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία. Αμέσως κάποια βαγόνια πήραν φωτιά. Η σύγκρουση έγινε πριν από τα τούνελ.

Μετά τη σύγκρουση διακόπηκε η ηλεκτροδότηση, με συνέπεια να μην ανοίγουν οι πόρτες του τρένου και να εγκλωβιστούν επιβάτες στο εσωτερικό του.

Hellenic Train: «Βαθιά θλίψη για το τραγικό δυστύχημα»

«Τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα» που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού, εκφράζει με νέα της ανακοίνωση η Hellenic Train.

Στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «εργάζεται από την πρώτη στιγμή επί τόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές» και ενημερώνει ότι «θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών».

Ακολουθεί η αναλυτική ανακοίνωση

 “H Hellenic Train εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού.

 Το προσωπικό της Hellenic Train, που εργάζεται από την πρώτη στιγμή επί τόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, των τραυματιών και όλων των επιβατών.

 Η Hellenic Train θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών.

 Η εταιρεία, με αίσθημα ευθύνης, ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης”.

Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι, όλα τα δρομολόγια της Hellenic Train σήμερα Τετάρτη 1/3/2023 καταργούνται, με ισχύ από τις 12:00μμ.

Τα τελευταία δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν είναι τα εξής:

  • 1213 (Αεροδρόμιο-Πειραιάς), με ώρα αναχώρησης 11:07
  • 1313 (Κιάτο- Πειραιάς), με ώρα αναχώρησης 10:59
  • 1214 (Πειραιάς – Αεροδρόμιο), με ώρα αναχώρησης 10:45
  • 1312 (Πειραιάς – Κιάτο), με ώρα αναχώρησης 11:15
  • C10E (Κιάτο- Πάτρα), με ώρα αναχώρησης 12:05. 
  • 12300 (Ρίο- Αγ. Ανδρέας), με ώρα αναχώρησης 11:08
  • 12301 (Αγ. Ανδρέας- Ρίο), με ώρα αναχώρησης 11:30
  • 12350(Αγ. Ανδρέας- Καμίνια), με ώρα αναχώρησης 11:32 

 

Στα νοσοκομεία όπου νοσηλεύονται τραυματίες ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης

Τα νοσοκομεία στα οποία μεταφέρθηκαν οι τραυματίες από το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε από τη σύγκρουση εμπορικού με επιβατικό τρένο στα Τέμπη, επισκέπτεται διαδοχικά αυτήν την ώρα ο υπουργος Υγείας Θάνος Πλεύρης, συνοδευόμενος από τον επικεφαλής της 5ης ΥΠΕ Φώτη Σερέτη, προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάστασης της υγείας τους.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο απολογισμός του θανατηφόρου δυστυχήματος είναι 32 νεκροί, ενώ νοσηλεύονται 53 επιβάτες στα εξής νοσοκομεία: Στο Πανεπιστημιακό της Λάρισας, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, στο Γεννηματά Θεσσαλονίκης, στο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης και στο νοσοκομείο της Κατερίνης.

Ο υπουργός μόλις πληροφορήθηκε το τραγικό δυστύχημα στη 1 μετά τα μεσάνυχτα μετέβη στον τόπο του δυστυχήματος συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της ΕΚΕΠΥ ΕΚΑΒ, Νίκο Παπαευσταθίου, ενώ σε σύντομη δήλώσή του ο κ. Πλεύρης τόνισε πως η επιχείρηση είναι σε εξέλιξη και τα νοσοκομεία βρίσκονται σε ετοιμότητα.

«Δίνουμε τον αγώνα μας, για να περιθάλψουμε όλους τους τραυματίες», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας

 Συνεχίζεται η νοσηλεία των πολυτραυματιών από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που νοσηλεύονται αυτή την στιγμή στα νοσοκομεία της Λάρισας, με τους γιατρούς να συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη για να περιθάλψουν όσους χρειάζονται νοσηλεία.

«Γίνεται χαμός στο νοσοκομείο. Δίνουμε τον αγώνα μας για να περιθάλψουμε όλους τους τραυματίες που διακομίζονται στα Επείγοντα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, Απόστολος Κομνός. Σημείωσε ότι στο Γενικό Νοσοκομείο νοσηλεύονται τουλάχιστον 20 άτομα με δύο τραυματίες να είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

Ο κ. Κομνός εκτίμησε ότι ο αριθμών των νεκρών θα αυξηθεί, διαβεβαιώνοντας πως οι γιατροί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους.

Έκτακτη αιμοδοσία από τον Ερυθρό Σταυρό για τη βοήθεια των τραυματιών του δυστυχήματος

Έκτακτη αιμοδοσία για τη βοήθεια των τραυματιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποφάσισε να διεξάγει ο Ερυθρός Σταυρός, στη κεντρική πλατεία της Λάρισας. «Οι πολίτες που θέλουν να συνδράμουν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών μπορούν να προσέλθουν σήμερα Τετάρτη 1 Μαρτίου την Έκτακτη Αιμοδοσία που θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Πλατεία Λάρισας με τη συνδρομή του Ερυθρού Σταυρού. Η αιμοδοσία θα διεξαχθεί από τις 9 το πρωί έως και τις 2 το μεσημέρι», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Ερυθρός Σταυρός.

ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Διαρκώς έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για «το δυστύχημα που έρχεται»!!!

«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ανάφερε σε ανακοίνωσή της, στις 7 Φλεβάρη 2023, η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), με αφορμή τα άλλα δύο ατυχήματα που είχαν σημειωθεί εκείνες τις ημέρες τα οποία προστέθηκαν στον μακρύ κατάλογο, με τις αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα.

Από τον περασμένο Ιούλιο η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις της έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που επικρατεί στον σιδηρόδρομο με τελευταία αυτή στις 7 Φλεβάρη 2023, όπου επισήμανε χαρακτηριστικά:

«Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.

Όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.

Το υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας ΟΧΙ! “Έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν”.

Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.

Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς, φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Μάλιστα, η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών κατ’ επανάληψη και με πολύμορφη δράση έφερε στο προσκήνιο αιτήματα και διεκδικήσεις που η σημασία τους αποκτά τραγική επικαιρότητα.

Συγκεκριμένα η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών διεκδικούσε και διεκδικεί:

Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.

Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.

Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.

Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμό όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.

Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.

Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.

Τεχνικός Ασφάλειας και γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.

Ανακοίνωση της ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών και στις 24/1/2023

Επισημαίνεται ότι η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών με αφορμή το σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε στις 24 Γενάρη 2023 στο Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιά της Hellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), σε ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων, σημείωνε τα εξής:

«Πραγματικά αναρωτιέται κανείς τι άλλο πρέπει να συμβεί για να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους, η κυβέρνηση, η εργοδοσία. Πρέπει πρώτα να θρηνήσουμε νεκρούς και μετά να παρθούν μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής; Πόσο κοστολογείται για τους παραπάνω η ανθρώπινη ζωή;», σημείωνε η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ Σ).

Όπως ανάφερε, «το ζήτημα των ατυχημάτων και δυστυχημάτων στους χώρους δουλειάς, στις διαβάσεις και στη γραμμή του Σιδηροδρόμου δεν είναι νέο φαινόμενο. (Πρόσφατα απολύθηκαν από τον ΟΣΕ 160 εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι Φύλακες Ισόπεδων Διαβάσεων).

Οι εργαζόμενοι στα μηχανεργοστάσια, στη γραμμή και στα τρένα, αλλά και οι επιβάτες και οι πεζοί βρίσκονται καθημερινά εκτεθειμένοι σε μια σειρά κινδύνους, για τους οποίους οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες αδιαφορούν, δεν παίρνουν κανένα μέτρο για ασφαλή εργασία στους χώρους δουλειάς, δεν παίρνουν κανένα μέτρο ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων γιατί αποτελούν κόστος και εμπόδιο στην κερδοφορία τους».

Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατά την επίσκεψη του στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

 

«Σήμερα είναι πραγματικά μια θλιβερή μέρα και όλοι όσοι έχουμε βρεθεί εδώ εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη μας, διότι οι σκηνές που βλέπουμε είναι, πραγματικά, συγκλονιστικές. Αυτή τη στιγμή οι σκέψεις όλων βρίσκονται στα θύματα και στις οικογένειές τους.  Γνωρίζετε και καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μία πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης.

Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων. Εγώ, όμως, θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Ότι θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα, με απόλυτη διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι όμως, πούμε τώρα θα είναι πρώιμο και στην ουσία, με αυτό τον τρόπο θα σας έλεγα, ότι βεβηλώνουμε τη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν.  Επομένως θα ήθελα να δείξουμε όλοι ψυχραιμία και να μείνουμε σε αυτό που σας είπα, ότι θα κάνουμε τα πάντα, για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί. Σας ευχαριστώ πολύ».

Αρθρογράφος