Μια νέα υποχρεωτική ετικέτα -σύμφωνα με την οδηγία της Ε.Ε- θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά όλα τα νέα ελαστικά από τον Νοέμβριο του 2012.
Βάσει αυτής, ο οδηγός θα μπορεί να αποκωδικοποιήσει εύκολα τις επιδόσεις του ελαστικού σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, την κίνηση στην βροχή, τον παραγόμενο θόρυβο και φυσικά την επιβράδυνση.
Σύμφωνα με σχετική οδηγία που εξέδωσε η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ, από το Νοέμβριο του 2012 όλα τα νέα ελαστικά που θα τοποθετούνται σε πάσης φύσεως οχήματα στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ (επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα) επιβάλλεται να εφοδιάζονται με μια ειδική ετικέτα που παρέχει πληροφορίες για την επίδραση τους στην κατανάλωση καυσίμου του οχήματος, την συμπεριφορά τους στο βρεγμένο οδόστρωμα, τα επίπεδα του θορύβου που παράγονται κατά την κύλιση τους και το κατά πόσο επηρεάζουν την ελάχιστη δυνατή απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος κατά την επιβράδυνση του.
Οι ετικέτες θα είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο που ο καθένας θα μπορεί να αποκωδικοποιήσει με ευκολία τα χαρακτηριστικά του ελαστικού.
Κατανάλωση καυσίμου
Η αξιολόγηση του ελαστικού αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου θα μετριέται με μια κλίμακα από το A έως το G με το πρώτο γράμμα να φανερώνει την καλύτερη δυνατή απόδοση και το τελευταίο την χειρότερη. Αξίζει να σημειώσουμε πως η απόκλιση της απόδοσης από την πρώτη ως την τελευταία βαθμίδα της κλίμακας ορίζεται στα 0,5λτ./100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων
Αντίστοιχη είναι και η κλίμακα αξιολόγησης του ελαστικού που αφορά την επιβάρυνση των εκπομπών ρύπων του οχήματος με την απόκλιση από την κορυφαία και την χειρότερη βαθμίδα της κατάταξης να ορίζεται στα 12 γρ. CO2/ χλμ.
Επιδόσεις στο βρεγμένο οδόστρωμα
Σε αυτή την κλίμακα από το Α έως και το G καταγράφεται η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος. Η καλύτερη από την χειρότερη επίδοση δεν απέχει ωστόσο περισσότερο από 10 μέτρα.
Παραγόμενος θόρυβος
Η τρίτη αξιολόγηση του ελαστικού αφορά στα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου κατά την κύλιση του οχήματος. Σε αυτή την περίπτωση οι επιδόσεις των ελαστικών αφορούν στην μονάδα μέτρησης θορύβου σε dB (ντεσιμπέλ).
Στην σχετική ανακοίνωση της ΕΕ αναφέρεται πως το σύστημα αυτό εκτιμάται πως θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων (CO2 συγκεκριμένα) από 1,5 έως και 4 εκ. τόνους σε ετήσια βάση. Μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε πως για τα ελαστικά που θα λαμβάνουν την χειρότερη αξιολόγηση σε μια από τις τρεις κατηγορίες, βάσει της σχετικής νομοθεσίας δεν θα προβλέπεται η άδεια κυκλοφορίας τους στο εμπόριο από την 1η Νοεμβρίου του 2014.
Πηγή : autotriti.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;