Τα προβλήματα που καταγράφονται στη λειτουργία του Μεθοριακού Σημείου Διαβατηριακού Ελέγχου Νυμφαίας, στη Ροδόπη, στηλιτεύει με ανακοίνωσή της η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων.
Μεταξύ άλλων τονίζεται πως υπάρχει σοβαρή έλλειψη σε προσωπικό, ενώ στον αντίποδα έχει αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των οχημάτων που επισκέπτονται την περιοχή από τη γειτονική χώρα και διέρχονται από το εν λόγω σημείο. Χαρακτηριστικά η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων ζητά την ενίσχυση του προσωπικού κατά 20 άτομα τονίζοντας πως “οι όποιες δυσλειτουργίες έχουν αντίκτυπο όχι μόνο στις εργασιακές συνθήκες και στην ασφάλεια των μελών μας, αλλά επηρεάζουν ιδιαίτερα αρνητικά την εξυπηρέτηση και τον ασφαλή έλεγχο των πολιτών που διέρχονται του σημείου”.
Μάλιστα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από πλευράς των Αστυνομικών, “κυρίαρχο πρόβλημα αποτελεί η υποστελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό. Την στιγμή αυτή στον διαβατηριακό έλεγχο διατίθενται συνολικά 16 Έλληνες αστυνομικοί, ενώ οι Βουλγαρικές αρχές έχουν στελεχώσει το σημείο με 30 τουλάχιστον αστυνομικούς. Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα του προηγούμενου έτους όσον αφορά την είσοδο – έξοδο ατόμων και οχημάτων, παρουσιάζεται συνεχώς αυξητική τάση ιδιαίτερα κατά τις επίσημες ημέρες αργίας αμφότερων των χωρών και βέβαια κατά τη θερινή περίοδο με την είσοδο ατόμων προερχομένων πέραν της Βουλγαρίας και από άλλες Βαλκανικές χώρες καίτοι η περιοχή μας προσφέρεται ως τουριστικό θέρετρο και αποτελεί τουριστικό πόλο. Το γεγονός αυτό καθιστά απόλυτα αναγκαία την ΑΜΕΣΗ ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος αστυνομικού προσωπικού με επιπλέον 20 αστυνομικούς κατά το διάστημα από 01-05-2015 έως 30-10-2015, οι οποίοι να προέρχονται από Υπηρεσίες πέραν της Δ.Α. Ροδόπης (ως ισχύει για την ενίσχυση αστυνομικής δύναμης Υπηρεσιών αεροδρομίων χώρας, κατά τη θερινή περίοδο), προκειμένου καλύψουν άμεσες και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες”.
Με την ίδια παρέμβασή τους οι Αστυνομικοί ζητούν την ικανοποίηση μιας σειράς αιτημάτων, που αφορούν τόσο την προμήθεια δύο 2 θερμαστρών υγραερίου και 50 φιαλών υγραερίων για τις ανάγκες του προσωπικού που υπηρετεί στον Μεθοριακό Σταθμό, όσο και την έγκριση δαπανών για την χορήγηση αντισηπτικών – αντιμικροβιακών gel καθώς και καθαριστικών ειδών.
“Έχει υποβληθεί αίτημα για χορήγηση ειδικού εξοπλισμού για την διενέργεια ελέγχου πλαστότητας των διαβατηρίων – ταυτοτήτων κλπ. Για τους θερινές μήνες να παραδοθεί στο μεθοριακό σημείο, έτερο μηχάνημα λήψης αποτυπωμάτων δύο (2) δακτύλων, προκειμένου αυτό να διαθέτει δύο (2) μηχανήματα. Λόγω του καιρικών μεταβολών που επικρατούν στο σημείο, μερικές φορές η λειτουργία της ασύρματης δικτύωσης MPLS VPN του Ο.Τ.Ε., μέσω 3G σύνδεσης, δεν είναι εφικτή, με αποτέλεσμα να σταματάει ο διαβατηριακός έλεγχος πολιτών 3ης χώρας. Μοναδικός τρόπος επικοινωνίας με τις υπηρεσίες της Δ.Α. Ροδόπης είναι η ασύρματη μέσω ραδιοκάλυψης με το R/T Κέντρο της Δ.Α. Ροδόπης” επισημαίνουν οι Αστυνομικοί συμπληρώνοντας πως “η εν λόγω επικοινωνία πραγματοποιείται από σταθμευμένο υπηρεσιακό όχημα του σημείου, το οποίο συνήθως βρίσκεται περί τα 50 μέτρα μακριά από το χώρο στον οποίο διενεργείται ο διαβατηριακός έλεγχος.
Θα ήταν εύλογο να τοποθετηθεί Σταθμός Βάσης στο σημείο και συγκεκριμένα στο κεντρικό «control box».Τέλος, παρότι μεταξύ των δύο χωρών έχει υπογραφεί διακρατική συμφωνία, σχετικά με την λειτουργία του σημείου, εξακολουθούν να υφίστανται τα παρακάτω θέματα, των οποίων η επίλυση είναι στην καθολική αρμοδιότητα και ευθύνη των Βουλγαρικών αρχών :
-έλλειψη προκαθορισμένου χώρου (κρατητηρίου), προκειμένου όταν πραγματοποιείται σύλληψη στο σημείο, να μην απασχολείται ένας εκ των λιγοστών αστυνομικών βάρδιας ώστε να ελέγχει τον συλληφθέντα, έως ότου προσέλθει στο σημείο από την πόλη της Κομοτηνής, διαθέσιμο περιπολικό της υπηρεσίας για την μεταφορά του στο Αστυνομικό Μέγαρο,
-έλλειψη στεγάστρου στο χώρο του διαβατηριακού ελέγχου και στις δύο πλευρές (είσοδος-έξοδος), για την προστασία του προσωπικού που διενεργεί τον έλεγχο κάτω από δυσμενή – ακραία καιρικά φαινόμενα (βροχή, χιόνι, ηλιοφάνεια – υψηλές θερμοκρασίες, κλπ.),
-έλλειψη αλεξικέραυνου, σε συνδυασμό με το υψηλό υψόμετρο (ορεινός όγκος) και την συχνή πτώση κεραυνών,
-μη επαρκής φωτισμός στο σημείο ελέγχου κατά τη διάρκεια της νύχτας.
-απουσία ηλεκτρονικής ζυγαριάς για τον έλεγχο οχημάτων από τις δύο πλευρές”.