Προφυλακιστέος κρίθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας

6 Μαρτίου 202307:00

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την μαραθώνια απολογία του ο σταθμάρχης Λάρισας, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα. Νωρίτερα, ο ΟΣΕ, με ανακοίνωσή του είχε κάνει γνωστό ότι τον έθεσε σε αργία, όπως και τον προϊστάμενό του αλλά και τον επιθεωρητή του Οργανισμού.

Στο μεταξύ, η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων για τα θύματα της μοιραίας σύγκρουσης τρένων στη Λάρισα το βράδυ της Δευτέρας.

  • Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, στα εγκληματολογικά εργαστήρια έφτασαν συνολικά, από την πρώτη στιγμή μέχρι και χτες, 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη.Έχει γίνει ταυτοποίηση 55 από τους 57 νεκρούς.Επτά τραυματίες παραμένουν σε ΜΕΘ
  • Ως προς τις επιμέρους απορίες που μπορεί κάποιος να έχει, η ανακοίνωση της Hellenic Train έχει το δικό της ενδιαφέρον https://www.hellenictrain.gr/news/anakoinosi-432023
  • Αναφορικά με την φονική έκρηξη, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, ήτοι πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες. Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά“…
  • Η εμπορική αμαξοστοιχία, σύμφωνα με τις επίσημες πηγες, δεν μετέφερε κάποιο εύφλεκτο υλικό παρά μόνο λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά, όπως προέκυψε τόσο από την έρευνα των αστυνομικών όσο και από πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας …..
  • Ως προς τις ευθύνες του Σταθμάρχη το ακόλουθο βίντεο είναι κατατοπιστικό

  • Να μην ξεχνάμε ότι ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που βρέθηκε στο κρίσιμο πόστο, είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ το 1989, μετακινήθηκε με το νόμο περί κινητικότητας το 2011 στο Υπουργείο Παιδείας και με τον ίδιο νόμο, επέστρεψε στον ΟΣΕ, όταν επελέγη από την επιτροπή για την κάλυψη των θέσεων. Ξεκίνησε την 1η Αυγούστου τη βασική εκπαίδευση για την ειδικότητά του, την οποία ολοκλήρωσε τον Οκτώβριο, με 712 ώρες, ενώ στη συνέχεια παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
    Σχετικά με το Σταθμαρχείο Λάρισας, οι δημοσιογραφικές πηγές από Λάρισα αναφέρουν ότι υπάρχουν κενά στην ενημέρωσή τους για τις βάρδιες καθώς .εκείνο που αποδεικνύεται είναι ότι η απογευματινή βάρδια ήταν με δύο σταθμάρχες, οι οποίοι δούλευαν από τις 14:00 μέχρι τις 23:00Τώρα η επιτροπή θα ψάξει να δει γιατί αυτοί που ήταν μέχρι τις 23:00 δεν περίμεναν να φύγει – αφού ο άλλος ήταν άπειρος – και το Intercity 62. Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα και ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί να μην είχαμε στην απογευματινή βάρδια τον εν λόγω σταθμάρχη που ήταν άπειρος και στη νυχτερινή να είχαμε τον έμπειρο;.
  • Ως προς το σύστημα τηλεειδοποίησης, αυτό σύστημα λειτουργεί μόνο… στο τμήμα Τιθορέας – Δομοκού. Όπως διευκρινίζουν έμπειροι μηχανοδηγοί, η προμήθεια αφορούσε τη φωτοσήμανση, την τηλεδιοίκηση και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS). Το τρίτο είναι αυτό που έχει τη δυνατότητα επέμβασης σε ανθρώπινο λάθος. Η τηλεδιοίκηση που αποτυπώνει όλες τις κινήσεις των τρένων σε απόσταση 150 -200 χλμ., θα λειτουργήσει μέχρι το 2010. Με την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής το 2018, θα γίνει εκ νέου μια προσπάθεια να κουμπώσουν τα τρία συστήματα, όμως λόγω ασυμβατότητας λογισμικού αυτό δεν θα καταστεί δυνατό. Η διαδικασία ανάταξης με χρονικό ορίζοντα το 2020, δεν τελεσφόρησε μέχρι σήμερα. Μείωση προσωπικού, βλάβες και αλλεπάλληλα περιστατικά δολιοφθοράς, καθώς το σύστημα συνδέεται με χαλκό, θα αποτελέσουν την αρχή του τέλους. Μαζί θα σταματήσουν να λειτουργούν και τα φωτοσήματα.Αν υπήρχε το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη».
  • Αύξηση 13 εκατ. ευρώ, παρουσίασε μέσα σε 6 χρόνια το κόστος του έργου ανάταξης και επαναλειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος ασφαλείας.Είναι ενδεικτικό ότι από το 2016, δόθηκαν διαδοχικά 7 παρατάσεις στο συγκεκριμένο έργο, με τελευταία τον Δεκέμβριο του 2022 και καταληκτική ημερομηνία παράδοσης τον Μάρτιο του 2023. Μάλιστα το έργο πάγωσε από το 2017, μέχρι και το 2019, λόγω διαφωνίας του ΟΣΕ με τις ανάδοχες εταιρίες, που αφορούσαν ασυμβατότητα λογισμικών. Όταν τελικά υπεγράφη η τελευταία σύμβαση, ο προϋπολογισμός εκτοξεύτηκε από τα 41 εκατ. ευρώ στα 54.

Αρθρογράφος