Προ των πυλών η αύξηση στα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες

17 Σεπτεμβρίου 201313:00

“Πριν από την κατάθεση του προϋπολογισμού θα ξεκαθαρίσει αν θα υπάρξει αύξηση ή όχι στην τιμή των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατά 25%, όπως προβλέπεται από το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα”, τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχ. Χρυσοχοϊδης…

κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσίασε τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών-Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου ξεκινά αύριο στη Βουλή.

Η επιβολή ή όχι των αυξήσεων βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με το ύψος της κρατικής επιδότησης που θα λάβουν από τον προϋπολογισμό τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σε περίπτωση που περάσει η πρόταση του υπουργείου Οικονομικών για δραστική μείωση της επιδότησης τότε θα προχωρήσει η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

Το διάστημα αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών και ΥΠΟΜΕΔΙ για να καθοριστεί το ύψος της επιδότησης και κατά πληροφορίες το ΥΠΟΙΚ προτείνει δραστικό «κούρεμα» σε αυτήν. Για την τρέχουσα χρονιά η επιδότηση των οδικών μέσων ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Οικονομικών ζητά για την επόμενη χρονιά αυτή να περικοπεί κατά το 1/3.

Σε περίπτωση που γίνει αυτό είναι πολύ πιθανό ότι η Αθήνα θα οδηγηθεί σε αστικές συγκοινωνίες δύο ταχυτήτων αφού εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνει αύξηση των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ αλλά όχι στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Σκοπός των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση του δικτύου των δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η διασφάλιση του χαμηλότερου δυνατού κόστους για τον επιβάτη, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, η διασφάλιση της πλήρους γεωγραφικής κάλυψης των μεταφορικών αναγκών κάθε περιφερειακής ενότητας, η ενίσχυση της διαφάνειας στην ανάθεση μεταφορικού έργου και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα δημιουργηθούν τρεις τύποι γραμμών: γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, άγονες γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει αποκλειστικότητα του μεταφορικού έργου αλλά και κρατική επιδότηση, και ελεύθερες γραμμές χωρίς προκήρυξη.

Τέλος, στο σχέδιο νόμου περιέχονται και άλλες διατάξεις. Μεταξύ αυτών:
α) Αυστηροποιείται σε κακουργηματικό βαθμό η κλοπή και η δολιοφθορά του σιδηροδρομικού υλικού.
β) Επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή.
γ) Έκδοση αδειών για επιβατηγά αυτοκίνητα που θα εκτελούν ένα ειδικό μεταφορικό έργο. Αφορά τους ιδιοκτήτες κατόχους ταξί. Δηλαδή, ένας ιδιοκτήτης ταξί μπορεί να αλλάξει τη χρήση της άδειάς του από ταξί σε ένα ειδικό μεταφορικό μέσο, στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης.
δ) Ρυθμίζεται το καθεστώς εγκαταστάσεων πρατηρίων αερίων καυσίμων και συνεργείων οχημάτων αερίων καυσίμων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών οχημάτων αερίων καυσίμων.

ΟΑΣΘ
Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανέφερε ότι είναι πολύ χαμηλή η τιμή του εισιτηρίου και πολύ υψηλή η επιδότηση που λαμβάνει σήμερα ο ΟΑΣΘ. «Πρέπει να μπουν όλα τα ζητήματα στο τραπέζι. Δεν μπορεί με κοινωνική επιδότηση κάποιοι να συνεχίζουν να έχουν τόσο υψηλές αμοιβές, τις οποίες χρηματοδοτεί ο λαός από το υστέρημά του» υπογράμμισε και πρόσθεσε πως η ΟΣΥ, στην Αθήνα, έχει προχωρήσει σε μεγάλες περικοπές των μισθών των εργαζομένων, σε αντίθεση με τον ΟΑΣΘ που δεν έχει προχωρήσει σε μειώσεις. «Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι, να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα με καλή πίστη» κατέληξε κ. Χρυσοχοϊδης.

Προτεραιότητα να ξεμπλοκάρουν τα έργα
Αναφορικά με την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, ο υπουργός, επανέλαβε ότι πρόκειται για μεγάλη και υψηλή προτεραιότητα. «Ζητούμενο σήμερα στη χώρα είναι η πολυπόθητη ανάπτυξη, η οποία όμως περνάει μέσα από την απασχόληση. Η μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε είναι να ξεμπλοκάρουμε τα έργα, ούτως ώστε να μην υπάρχει ούτε μία ημέρα καθυστέρησης που αφήνει συμπολίτες μας έξω από την εργασία» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πηγή : news247.gr

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr