Πως ο Ερντογάν στήνει την προπαγάνδα κατά της Ελλάδας

17 Σεπτεμβρίου 202207:00

Γράφει ο Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

 

Ο υβριδικός πόλεμος του Ταγίπ Ερντογάν κατά της Ελλάδας, περιλαμβάνει και την σημαντική παράμετρο της επικοινωνιακής στρατηγικής, μέσω της οποίας ασκεί την τουρκική προπαγάνδα. Το γεγονός ότι αυτή περνάει αφιλτράριστη από την πλειοψηφία των ελληνικών media, εξυπηρετεί σε ένα βαθμό τους στόχους του Ερντογάν.

Ο Ερντογάν κάνει χρήση των “informative interventions” (ενημερωτικές παρεμβάσεις) που ορίζονται ως η επικράτηση της πολιτικής έναντι των κατευθυντήρων γραμμών της επαγγελματικής δημοσιογραφίας. Οι “ενημερωτικές παρεμβάσεις” επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την κοινή γνώμη και τη διαμορφώνουν ανάλογα με τους πολιτικούς στόχους που έχουν τεθεί σε εσωτερικό, διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο.

Σε αυτό εντάσσονται, μεταξύ άλλων, η καταστροφή/ υπονόμευση της εθνικής κυριαρχίας, η υπονόμευση/πτώση κυβερνήσεων και καθεστώτων. Επισημαίνεται, ότι ο Τούρκος πρόεδρος δημιούργησε το 2020 την Υπηρεσία Στρατηγικής Επικοινωνίας και Διαχείρισης Κρίσεων με αποστολή την αντιμετώπιση, ψυχολογικών επιχειρήσεων, προπαγάνδας, και ειδήσεων που πλήττουν το προφίλ της Τουρκίας. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο Ερντογάν ελέγχει απόλυτα τα media και τα socialmedia της χώρας.

Οι “informative interventions” έχουν τρεις στόχους: τη λήψη πληροφοριών, την αποτροπή, δηλαδή κάποιοι να μην ανακαλύψουν τις πραγματικές πληροφορίες και την αποδοχή, δηλαδή να κάνουν τον άλλο να αποδεχτεί τις ψεύτικες πληροφορίες. Η τουρκική προπαγάνδα επιδιώκει να έχει θετικό αντίκτυπο σε διπλωματία, κοινή γνώμη, επηρεασμό λήψης αποφάσεων και στο brand της χώρας. Ο Ερντογάν ασκεί και διπλωματική προπαγάνδα με αποστολή να επηρεάσει κυβερνήσεις κρατών και διεθνείς θεσμούς προς όφελος των τουρκικών συμφερόντων.

Διαβάστε τη συνέχεια στην έγκυρη πηγή SLpress

Αρθρογράφος