Ποιούς ενόχλησε ο Μακαριώτατος Ιερώνυμος Β’; (video)

19 Ιανουαρίου 202112:15

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Γεώργιο Σαρρή μέσα στο καθολικό της ιστορικής Ιεράς Μονής του Οσίου Λουκά στη Βοιωτία, αποκαλύπτει τον πολύ σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε η Εκκλησία στην ελληνική Επανάσταση.

Μίλησε για το εάν υπήρχαν κρυφά σχολειά αλλά και για την απόφαση του Γρηγόριου Ε’ να αποκηρύξει την Επανάσταση. Διηγήθηκε ιστορίες για τον Αθανάσιο Διάκο και μίλησε για τους κληρικούς που συμμετείχαν στην Επανάσταση. Εξήγησε ακόμα γιατί υπήρχαν σταυροί σε όλες τις σημαίες της Επανάστασης.

Σε ένα σημείο της συνέντευξης εξέφρασε την άποψη πως το Ισλάμ, δεν αποτελεί θρησκεία αλλά πολιτικό κόμμα και πολιτική επιδίωξη και οι άνθρωποί του “είναι άνθρωποι του πολέμου και της εξαπλώσεων” .“Αυτό είναι χαρακτηριστικό του Ισλάμ, το λέει και η διδασκαλία του Μωάμεθ”, συμπλήρωσε αναφερόμενος στην άλωση της Κωνσταντινούπολης.

Ο Μακαριώτατος δεν είπε κάτι καινοφανές ή ιστορικά αναληθές και, το κυριότερο, δεν εξέφρασε προσωπικές απόψεις αλλά μίλησε εξ’ονόματος του Ελληνικού Έθνους και όλων ημών που δεν έχουμε ξεχάσει τον Ησαΐα Σαλώνων, τον Γρηγόρη Δικαίο-Παπαφλέσσα, τον Πατριάρχη Χρυσόστομο, την Μικρασιατική Καταστροφή, την πυρπόληση της Σμύρνης, τα Σεπτεμβριανά...Ακόμη ηχούν οι φωνές των κατοίκων της Σμύρνης από την βιαιότητα του Κεμάλ περιμένοντας την ιστορική δικαίωσή τους….

Για τους ανιστόρητους ή τους διαστρεβλωτές της Ιστορίας απλά αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τους θεολόγους της Μουσουλμανικής θρησκείας ο όρος πολιτικό Ισλάμ ( Siyasal İslam – İslamizm) αναφέρεται στην ανάληψη των εξουσιών σ’ ένα κράτος για τη δημιουργία θεοσεβούμενης και ενάρετης κοινωνίας . Ανάλογα με τον τρόπο δράσης για την επίτευξη του τελικού στόχου , δηλαδή την ανάληψη της εξουσίας διακρίνεται :
– Στο “Δημοκρατικό Πολιτικό Ισλάμ” που επιχειρεί με δημοκρατικές διαδικασίες , όπως οι «Μουσουλμάνοι αδελφοί» στην Αίγυπτο.
-Στο ” Επαναστατικό Πολιτικό Ισλάμ” το οποίο κινείται επαναστατικά ( Ιράν).
– Στο “Τζιχαντιστικό Πολιτικό Ισλάμ” το οποίο χρησιμοποιεί τη βία ( Αλ Καιντά , Μπόκο Χαράμ και Ισλαμικό κράτος ) ενώ πλέον γίνονται συγκεκριμένες αναφορές και
-Στο Νεοθωμανικό Πολιτικό Ισλάμ της Τουρκίας όπου υπάρχουν πάνω από 30 θρησκευτικά τάγματα με 400 περίπου υποδιαιρέσεις και τα οποία έπαιξαν και συνεχίζουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην επικράτηση του πολιτικού Ισλάμ στη γειτονική χώρα .
Στην δική μας θεωρητική προσέγγιση είχαμε αναφερθεί παλαιότερα και “Βαλκανικό Πολιτικό Ισλάμ” τονίζοντας ότι “τμήμα του μουσουλμανικού στοιχείου των Βαλκανίων άρχισε να αναζητά μία εκ νέου έκφραση και ταυτότητα αναιρώντας το παρελθόν και προτείνοντας ένα «νέο» οικουμενικό μοντέλο, αυτό του “μετα-ισλαμισμού” που κινείται ανάμεσα στον ” ισλαμο-εθνικισμό” και “ριζοσπαστικό ισλαμισμό” συνδέοντας άτομα μέσω της μουσουλμανικής κουλτούρας ανεξαρτήτως της κουλτούρας καταγωγής (Βοσνιακή, Τουρκική, αραβική), μετατρέποντας τη θρησκεία πλέον σε συνθετικό κρίκο των πολιτισμών αυτών.

Οι αντιδράσεις που προκάλεσαν οι (απομονωθείσες από το πλήρες σώμα της συνέντευξης) απόψεις του Έλληνα Ιεράρχη εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως προς την ποιοτική τους ανάλυση, καθώς φαίνεται ότι κάποιοι ενοχλήθηκαν ή και θορυβήθηκαν από τις “απρόβλεπτες” και “μη πολιτικώς ορθές” θέσεις του Προκαθημένου της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Κατά την άποψή μας οι “θιγόμενοι” κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

ΥΓ1: Αναζητείται ο ρόλος των Ιεραρχών της Θράκης…

ΥΓ2: Παραμένει δυσαναπλήρωτο το κενό που άφησε ο Μέτσο Τζεμαλή…

ΥΓ3: Κανένα νέο από την Διακομματική;

Αρθρογράφος