«Επί ένα χρόνο, στον Έβρο, τη Θάσο, την Δράμα, την Καβάλα, την Ξάνθη, στη Ροδόπη, δεν προστίθεται ούτε λιθαράκι. Υπάρχει κατρακύλα και πρωτοφανής ανεπάρκεια στην πράξη.
Μόνον «μαζώξεις» , συσκέψεις και επιτροπές γίνονται και μοιράζονται ελπίδες.. ενώ χάνονται δομές και υποδομές» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Περιφερειακής Αναγέννησης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Παρακολουθήσαμε τις τελευταίες μέρες τις περιφερόμενες «κλειστές» για την κοινωνία και την αντιπολίτευση, χωρίς νόημα συσκέψεις-ημερίδες του κ. Γιαννακίδη, για το ΕΣΠΑ 2007-2013, το μεγάλο πρόγραμμα, που είχε πόρους-χρήματα έτοιμα για διάθεση στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
Δυστυχώς για μας τους πολίτες πολλά λένε, ο κ. Γιαννακίδης, η παρέα του και το πολυτελές – πολυέξοδο γραφείο τύπου τους, ενώ τίποτε δεν κάνουν. Ακούμε εκθέσεις ιδεών και συσκέψεις…»
Στις 21 Σεπτεμβρίου 2011 ο αρμόδιος για το ΕΣΠΑ Υπουργός ΥΠΑΝ, με τον Επίτροπο για την Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε., κ. Johannes Hahn, πού μαζί με ειδικούς «ήρθε να δουλέψει για την Ελλάδα», όπως είπε, ανακοίνωναν έναν «πίνακα έργων “ορόσημο” για το 2011 των Περιφερειών», με 72 μεγάλα έργα!!! Αυτά για τους άλλους, όχι για την Περιφέρειά μας!!!
Δυστυχώς, παρά τις τυμπανοκρουσίες και τα μεγάλα λόγια του κ. Γιαννακίδη, ούτε ο κ. J. Hahn μας σώζει, αφού κανένα έργο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης δεν συμπεριλαμβάνεται!!! (Δείτε εδώ… – Πίνακας έργων Περιφερειών για το 2011).
Επί ένα χρόνο, στον Έβρο, τη Θάσο, την Δράμα, την Καβάλα, την Ξάνθη, στη Ροδόπη, δεν προστίθεται ούτε λιθαράκι. Υπάρχει κατρακύλα και πρωτοφανής ανεπάρκεια στην πράξη. Μόνον «μαζώξεις» συσκέψεις και επιτροπές γίνονται και μοιράζονται ελπίδες, ενώ χάνονται δομές και υποδομές.
Αντί να πρωταγωνιστεί και να λειτουργεί η Περιφέρεια προσπαθεί να οικειοποιηθεί παλιές προσπάθειες-έργα του Υπουργείου Υποδομών και της Εγνατίας Οδού.
Στις ημερίδες, αποσιωπούν ή άλλα λένε για καίρια έργα όπως:
• Ο κάθετος δρόμος Κομοτηνή – Νυμφαία καθυστερεί απαράδεκτα. Το κρύβουν. Θα περατωθεί στο υπό κατασκευή τμήμα στο τέλος του 2013. Στο σύνολό του, τα υπολειπόμενα 8-9 χιλιόμετρα, θα ολοκληρωθούν -δυστυχώς- μετά από χρόνια. (Δείτε εδώ… – Ε.Π Ενίσχυση της προσπελασιμότητας).
• Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μετά την άστοχη διαχείρισή του και την διακοπή των εργασιών έργου, θα μείνει χρόνια πίσω. Παρά την εντύπωση ότι κάτι γίνεται, αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει τίποτε. (Δείτε εδώ… – ΕΔΑ – Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης), όπου περιγράφεται η κατάσταση από το Υπουργείο. Αναφέρονται σε πολιτική συμφωνία!Προφανώς ανάμεσα σε αυτούς, που διακινούν τους πίνακες, κ. Χρυσοχοϊδη και Γιαννακίδη. Γιατί δεν την κάνουν;;; Έργο είναι αυτό η ελπίδα στο άγνωστο;
• Η σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλας – Τοξοτών, όπως φαίνεται θα ξαναμελετηθεί και έχει ο Θεός…
• Μετά την «ημερίδα» για το ΕΣΠΑ της Καβάλας διαβάσαμε για τον άκρως απαραίτητο δρόμο Δράμας – Καβάλας: «ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης μέχρι το τέλος του μήνα ολοκληρώνονται οι μελέτες προκειμένου το έργο να ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ». Σύμφωνα με το υπουργείο και τον Γερμανό επίτροπο, η πρόοδος θα παρουσιάσει ωριμότητα μετά από χρόνια. Είναι μόνον στα χαρτιά!!! Προβλέπονται στον προϋπολογισμό μόνον 5.000.000 ευρώ. (Δείτεεδώ… – ΕΔΑ – Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης).
• Ο κάθετος της Ξάνθης από Δημάριο θα ξαναμελετηθεί, με 8.500.000 εκ. ευρώ!!!, στο σημείο που εγκαταλείφθηκε από το υπουργείο η πρώτη οδική διάνοιξη με τεχνικά που κατασκεύασε η Νομαρχία Ξάνθης, το 2002. Μελέτες του Υπουργείου και της Εγνατίας για το σημείο αυτό υπάρχουν ουκ ολίγες… Έργο δεν είδαμε… (Πόσα εκατομμύρια ξοδεύτηκαν από το υπουργείο και την Εγνατία για μελέτες του, ως τώρα;;;).
• Ο μεγάλος περιφερειακός της Αλεξανδρούπολης, πουθενά δεν αναφέρεται!!! Σε μια πλειάδα εκατοντάδων έργων δεν υπάρχει ούτε σαν μελέτη στους σχετικούς πίνακες!!!Ανάλογη περίπου είναι η κατάσταση και στα άλλα έργα που διατυμπανίζουν.
Στην ουσία μόνο το παλιό έργο του δρόμου Αρδάνιο – Ορμένιο που κατασκευάζει η Εγνατία οδός, και το Χατζηδάκειο που κατασκευάζεται εδώ και ένα χρόνο, τρέχουν.
Ο επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας Θράκης κ. Γιώργος Παυλίδης, προβληματισμένος από την κατάσταση, ανέφερε:
«Όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να δράσουμε, να βγάλουμε χρήματα στην αγορά, τώρα. Δεν επιτρέπεται να χάσουμε άλλο χρόνο. Αλλά λένε και άλλη είναι η αλήθεια. Ούτε τους πόρους, τα λεφτά του ΕΣΠΑ που υπάρχουν, δεν μπορούν να διαθέσουν. Ούτε οι σταλμένοι από την τρόικα «ειδικοί» δεν μπορούν να τους τρέξουν. Δυστυχώς η Περιφέρεια στις μέρες του κ. Γιαννακίδη, αργεί, είναι ουραγός στα έργα της Ελλάδας. Το λένε οι επίσημοι πίνακες. Οι πόροι του ΕΣΠΑ υποχρεωτικά θα απορροφηθούν. Είναι χρήματα που υπάρχουν. Το ζητούμενο είναι πότε, που και με ποιο αποτέλεσμα για τους βάναυσα δοκιμαζόμενους πολίτες. Έχουμε ανάγκη από δημιουργία, δουλειές, κίνηση στην αγορά. Να δημιουργηθούν υπεραξίες και να υπάρξει προστιθέμενο αποτέλεσμα στον τόπο μας».
Ως προς τις πρακτικές πολιτικής εκμετάλλευσης του ΕΣΠΑ πρόσθεσε:
«Αντί να δουλέψουν «αναμασούν» έργα της Εγνατίας οδού, του Υπουργείου, ενώ είναι ανύπαρκτα τα έργα που υλοποιεί η ίδια η Περιφέρεια. Το ΕΣΠΑ δεν μπορεί να γίνεται πολιτικό εργαλείο κανενός, είναι πρόγραμμα ανάπτυξης. Πόροι που «μοιράζονται» ως «έργα μποναμάδες» χωρίς στρατηγική και καθαρό πλαίσιο στόχων, χωρίς θεσμικό και επιχειρησιακό σχέδιο, είναι χαμένοι πόροι για τους πολίτες, επιταγή ακάλυπτη και χωρίς αντίκρισμα. Δεν μπορεί ο προγραμματισμός των έργων να είναι το τυχαίο αποτέλεσμα λαϊκισμού, ενδοτισμού σε πιέσεις, πολιτικών υποσχέσεων , σε ημερίδες ή σε καφενεία. Εδώ φαίνεται να προέχει το θέαμα και η προβολή του κ. Γιαννακίδη από τα συμφέροντα της κοινωνίας μας».
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Αν. Περιφερειακός Συνδυασμός
Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;