Λίγες ημέρες πριν παραιτηθεί από την θέση του προέδρου της Εγνατίας Οδού, της εταιρείας που διαχειρίζεται ένα πολύ σημαντικό χαρτοφυλάκιο μεγάλων έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο Αναστάσιος Μουρατίδης δήλωνε ότι η εταιρεία επεξεργάζεται σχέδιο εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες του αυτοκινητοδρόμου μήκους 670 χιλιομέτρων.
{loadposition likebox} {loadposition tweet}
Και λίγους μήνες νωρίτερα, τον περασμένο Αύγουστο ανέπτυσσε στην εφημερίδα «Κεφάλαιο» τα σχέδια της εταιρείας για δραστηριοποίηση στον κλάδο της αποκατάστασης των Χώρων Ανεξέλεγκτης Ταφής Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ).
Με τη θητεία του κ. Μουρατίδη να χρονολογείται από το 1996 -με εξαίρεση το διάστημα 2006-2010- μέχρι σήμερα η παραίτησή του αποτέλεσε αρχικά γρίφο. Και ίσως όχι άδικα, καθώς ο Διδάκτωρ Μηχανικός του Πανεπιστημίου Paris VI για τη συγκεκριμένη απόφασή του επικαλέστηκε «προσωπικούς λόγους».
Παρασκήνιο
Ωστόσο, το… μυστήριο φαίνεται να είναι ανύπαρκτο, εάν λάβει κάποιος υπόψη τη διάταξη που περιέχεται στο πολυνομοσχέδιο και προβλέπει την λήξη της θητείας των διοικητικών συμβουλίων- εντός 15 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου- εταιρειών στις οποίες το Δημόσιο είναι μοναδικός μέτοχος και εφόσον στη γενική συνέλευση εκπροσωπείται από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Και μπορεί εδάφιο που προστέθηκε μετέπειτα να προβλέπει ότι η θητεία των Δ.Σ. συνεχίζουν τη διοίκηση και διαχείριση της εταιρείας για επείγουσες, τρέχουσες υποθέσεις, ωστόσο τα Δ.Σ. των συγκεκριμένων εταιρειών εξακολουθούν να βρίσκονται υπό καρατόμηση.
Στην Εγνατία Οδό Α.Ε. τα δικαιώματα του ελληνικού δημοσίου άσκησης ψήφου ποσοστού 100% έχουν παραχωρηθεί στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, σύμφωνα με διυπουργική απόφαση (αρ. ΦΕΚ 2501/4-11-2011). Κατά συνέπεια το υφιστάμενο διοικητικό συμβούλιο της προς ιδιωτικοποίηση Εγνατίας Οδού Α.Ε. -του οποίου προϊσταται ο κ. Μουρατίδης- προσεχώς θα απομακρυνόταν.
Αυτή είναι η αιτία για την οποία υπέβαλε την παραίτησή του ο κ. Μουρατίδης, σύμφωνα με πηγές. Ο κ. Μουρατίδης αναμένεται πάντως, να ανοίξει τα «χαρτιά του» την προσεχή Δευτέρα, οπότε θα παραχωρήσει με τον υφυπουργό Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη -κυρίως απολογιστικού χαρακτήρα- συνέντευξη Τύπου.
Προβλήματα ρευστότητας
Μολονότι η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, μέσα στην επόμενη τριετία αναμένεται ότι θα αναλάβει την εκτέλεση σημαντικών έργων προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα και με όσα υποστηρίζει το σωματείο εργαζομένων.
Σε αυτά περιλαμβάνονται η υλοποίηση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, έργα υποδομών -από τα οποία το 1/3 έχει ενταχθεί σε ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης- αλλά και έργα αποκατάστασης ΧΑΔΑ σε όλη την Ελλάδα.
Από την άλλη πλευρά, πολλά από τα έργα που έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός βρίσκονται σε τέλμα λόγω είτε γραφειοκρατικών είτε μελετητικών προβλημάτων, ενώ η καθυστερημένη τοποθέτηση διοδίων κόστισε το διάστημα 2006-2011 στο Δημόσιο 500 εκατ. ευρώ.
Το Φθινόπωρο του 2011 αποφασίστηκε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, ωστόσο το Δημόσιο καταβάλλει με το σταγονόμετρο τη συμμετοχή του.
Ως αποτέλεσμα, αυξάνονται αλματωδώς οι υποχρεώσεις της εταιρείας που ξεπέρασαν το 2010 τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές ανήλθαν στα 91,2 εκατ. ευρώ, σύμφωνα τον δημοσιοποιημένο ισολογισμό του 2010.
Από το Capitol.gr
Δημήτρης Δεβελέγκος
dimitris.delevegos@capital.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;