Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρόκειται να προχωρήσει άμεσα, σημειώνει ο Γεώργιος Κολλιόπουλος, εντεταλμένος σύμβουλος της εταιρείας.
Ο κ. Κολλιόπουλος προτείνει να προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού για περιορισμένο αριθμό ετών και σε συνάρτηση με δεσμεύσεις του παραχωρησιούχου για την υλοποίηση και παράδοση έργων της τάξης των 300 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Ευζώνων.
Ο ίδιος διατύπωσε την άποψη ότι δεν θα πρέπει να συζητιέται παραχώρηση της Εγνατίας Οδού χωρίς τη συμμετοχή του ίδιου του οργανισμού στην παρακολούθηση (monitoring) της παραχώρησης, καθ’ όλη τη διάρκειά της.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι ένας μοναδικά αναπτυγμένος οργανισμός, τολμώ να πω ο μοναδικός που διοικεί 920 χλμ αυτοκινητοδρόμου (σ.σ. 670 χλμ είναι ο βασικός κορμός). Σε ό,τι αφορά λοιπόν την παραχώρηση, θα την περιόριζα σε έναν περιορισμένο αριθμό χρόνων έναντι ανταποδοτικών οφελών -π.χ., στα 15 χρόνια, αλλά αυτό είναι θέμα διαπραγμάτευσης, του τι έχεις και τι πουλάς.
Ή αντίστοιχα αυτός ο χρόνος θα συναρτάται και με τα έργα που θα μας παραδώσουν, της τάξης των 250-300 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, στο τμήμα Θεσσαλονίκης-Ευζώνων. Με απλά λόγια, να πούμε (στον παραχωρησιούχο): πάρε τον δρόμο, δώσε μας 200 εκατ., φτιάξε κι αυτό το κομμάτι των 45 χλμ, ύψους επένδυσης της τάξης των 200-250 εκατ. και φύγε π.χ., στα 19 χρόνια, το πότε ακριβώς θα το βγάλει το μοντέλο.
Θα παραδώσουμε και με διόδια την παραχώρηση, προσωρινά μεν. Ή μπορούμε να του πούμε μετά βάλε ηλεκτρονικά διόδια, άλλη μια επένδυση δηλαδή, 40 εκατ. ευρώ, όχι όμως άδικα όπως γίνεται στην Αθήνα όπου υπάρχει ένα rate είτε περνάς έναν σταθμό είτε 40, αλλά με αναλογικό σύστημα χρέωσης. Μπορούμε λοιπόν να είναι αυτά τα δύο τεμάχια της παραχώρησης.
Πρόσθεσε ότι η παρακολούθηση της παραχώρησης από την Εγνατία σε όλη τη διάρκεια παρουσίας του παραχωρησιούχου είναι -κατά την άποψή του- απαραίτητη. Επισήμανε μάλιστα ότι συζήτησε το θέμα του monitoring με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και τα πρώτα μηνύματα που έλαβε είναι θετικά.
Το «μεγάλο καυτό θέμα» για την Εγνατία Οδό είναι τώρα τα 45 χιλιόμετρα οδικού δικτύου στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, η κατάσταση των οποίων είναι κάθε άλλο παρά ιδανική. «Από τα 920 χιλιόμετρα, αυτά τα 45 είναι το μεγάλο μας κενό. Δεν θα χρειαζόμασταν κανέναν παραχωρησιούχο, αν είχαμε κι αυτό το τμήμα στα χέρια μας. […] Τα 16 χιλιόμετρα της οδού μετά το παλιό κτήριο των διοδίων, έχουν διατομή αυτοκινητοδρόμου κι εκεί είμαστε καλά. Στα επόμενα 45 χιλιόμετρα υπάρχει το πρόβλημα, το μεγάλο καυτό θέμα» σημείωσε.
Ερωτηθείς για το ποια μπορεί να είναι η πορεία της Εγνατίας Οδού ΑΕ ώς τεχνικής εταιρείας μετά την παραχώρησή της, ο κ. Κολλιόπουλος απάντησε: «Καταπληκτική! Η Εγνατία Οδός μπορεί να γίνει υπουργείο της Ελλάδας. Δεν υπάρχει πουθενά τέτοια οργάνωση. Όλο αυτό πρέπει να το αξιοποιήσουμε. Αλλιώς θα χαθεί μια επένδυση 7 δισ. ευρώ».
newpost.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;