Παν. Δουδωνής: Μήνυμα για την Ευρώπη η συμπεριληπτικότητα στο Ισλάμ της Θράκης

11 Μαρτίου 202407:57

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Το Σάββατο 9/3/2024 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της ΠΑΣΠ Πολιτικού και Ιστορικού Τμήματος ΔΠΘ  στην Κομοτηνή, για την άνοδο της Ακροδεξιάς στην Ευρώπη με κεντρικό ομιλητή τον Βουλευτή ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. κ. Παν. Δουδωνή ο οποίος και τόνισε στο πολυπληθές ακροατήριό του στην Λέσχη Κομοτηναίων, ότι “είναι ύψιστης σημασίας η αντιμετώπισή του, και για λόγους εθνικούς και για λόγους λειτουργίας του πολιτεύματος”.

Της ομιλίας του κ. Παν. Δουδωνή, προηγήθηκε κοινή συνέντευξη τύπου στο ξενοδοχείο “Ανατόλια” των βουλευτών κκ Ιλχάν Αχμέτ, Παν. Δουδωνή και Γραμματέα της ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ Ροδόπης Γιάννη Αμανατίδη για την τρέχουσα πολιτική, κοινωνική και οικονομική επικαιρότητα.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην γνωστή στάση του κ. Ιλχάν Αχμέτ κατά την ψηφοφορία στην βουλή για την ισότητα στον πολιτικό γάμο και την στάση που τήρησαν απέναντί του τα (σσ εξωθεσμικά) κέντρα με τις καταγραφείσες αντιδράσεις που ακόμη διατηρούν την δυναμική τους.

Ο καθ. κ. Παν. Δουδωνής “εξήρε την γενναία στάση συνείδησης και ήθους του Ιλχάν Αχμέτ απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς ήταν ο μόνος μουσουλμάνος βουλευτής και γι’αυτό αντιμετωπίζει μεγάλη επίθεση εξαιτίας της ελευθερίας της γνώμης και της ψήφου του”, λέγοντας ότι “η ιστορία θα γράψει πως ο Ιλχάν Αχμέτ κράτησε μία πολύ γενναία στάση και ήταν μία δική του προσέγγιση αρχών” και τόνισε ότι “Είμαστε στο πλευρό του”.

Ο κ. Παν. Δουδωνής, αφού τόνισε ξεκάθαρα ότι “οι Έλληνες Βουλευτές προστατεύονται από το Σύνταγμα για την ελευθερία της ψήφου και της γνώμης τους κι όχι για τα θρησκευτικά τους πιστεύω και της τοποθέτησης της Εκκλησίας απέναντί τους” τονίζοντας ότι πρόκειται για μία “σχέση αστικού δικαίου χωρίς θρησκευτικές προεκτάσεις”

Ο κ. Ιλχάν Αχμέτ ευχαρίστησεγια την στήριξη που λαμβάνει από τον Νίκο Ανδρουλάκη και τους συναδέλφους βουλευτές απέναντι σε κάθε φαινόμενο μισαλλοδοξίας και φασισμού “κι επανέλαβε την θέση του ότι “το ΠΑΣΟΚ είναι η ελπίδα του αύριο με την σωστή και υπεύθυνη στάση που τηρεί σε όλα τα θέματα”.

Στη συνέχεια ο κ. Ιλχάν Αχμέτ τόνισε ότι “η δική μου ψήφος, δείχνει ότι υπάρχει και μία άλλη οδός, στη νεώτερη γενιά της Μειονότητας, αυτή της ατομικής επιλογής, της κοινωνικής τους απελευθέρωσης, της συνταγματικής τους κατοχύρωσης,της συμμετοχής τους στο κοινωνικό κι ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, της ενσωμάτωσής τους στο ευρωπαϊκό κεκτημένο. Το θέμα της Πίστης είναι κάτι άλλο!” . “Είμαστε κατά του κάθε ακραίου φαινομένου, είμαστε υπέρ του ήπιου, μεταρρυθμιστικού ισλάμ” τόνισε εμφατικά ο κ. Ιλχάν Αχμέτ.

Σε αυτό το σημείο ο κ. Παν. Δουδωνής παρενέβη λέγοντας ότι “ο κ. Ιλχάν Αχμέτ δίνει μία διάσταση συμπεριληπτικότητας που μπορεί να συνδυασθεί με τη ισλαμική θρησκεία. Όλα τα πράγματα έχουν εκδοχές, διότι η Ακροδεξία προσπαθεί να δημιουργήσει μία εξτρεμιστική εκδοχή μιας θρησκείας κι αυτό μπορεί να οδηγήσει στον φονταμενταλισμό. Το βασικό ζήτημα είναι η αλληλοκατανόηση και στο θέμα αυτό υπάρχει μεγάλη κατασυκοφάντηση της θρησκείας. Πρέπει να ακούμε και να φανταζόμαστε πώς είναι ο άλλος.Κι αυτό ειναι το πρώτο βήμα κατά του φανατισμού. Είναι καλό παράδειγμα για τους Έλληνες Μουσουλμάνους ο Ιλχάν Αχμέτ”

Αξιολογώντας τα παραπάνω, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ο Λέσβιος Παναγιώτης Δουδωνής διαθέτει ευρύτατη μόρφωση, οξύ πολιτικό ένστικτο, εναργή κοινωνική αντίληψη. Χθες έστειλε ένα πολύ ενδιαφέρον μήνυμα από την Κομοτηνή προς συγκεκριμένα κέντρα, ότι στηρίζει πλήρως τον κ. Ιλχάν Αχμέτ στην αντιπαράθεσή του με τα εξωθεσμικά κι εξωχώρια κέντρα που προωθούν το ανατρεπτικό πολιτικό ισλάμ , δίνοντας ταυτόχρονα κι ένα μέτρο πολιτικής παρέμβασης στην Θράκη.

Αυτά τα κέντρα λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία με εξτρεμιστικές πολιτικές δυνάμεις και άλλες ιδεολογικά συγκλίνουσες ομάδες σε όλη την Ευρώπη, εκμεταλλεύονται κυνικά και χειραγωγούν ευμετάβλητες πολιτικά πληθυσμιακές ομάδες με ένδυμα πολιτικό,κοινωνικό ή θρησκευτικό και τις χρησιμοποιούν ως μέσο για να ανελιχθούν στο πολιτικό προσκήνιο.

Οι αναφορές των κκ.Ιλχάν Αχμέτ και Παν. Δουδωνή πέρα από το θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στην διαφορετικότητα και την συμπεριληπτικότητα δεν είναι σίγουρα τυχαίες, καθώς έχουν ήδη γίνει αποδεκτές όχι μόνον από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας αλλά και από τους σχεδιαστές της εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής κρατών. Στη Φινλανδία λ.χ.τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν κορμό της εξωτερικής πολιτικής της χώρας κι ενσωματώνεται ήδη στα “δόγματα ήπιας δύναμης” των ευρωπαϊκών κρατών.

Ο “ευρωπαϊκός τρόπος ζωής” στον οποίο κάνει αναφορές ο κ. Ιλχάν Αχμέτ χαρακτηρίζεται από “τον πλουραλισμό, την απαγόρευση των διακρίσεων, την ανοχή, τη δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών” (Άρθρο 2 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση) και είναι και ο ελληνικός τρόπος ζωής τον οποίον ασπάζονται, επίσης, οι οπαδοί του μετριοπαθούς και του φιλελεύθερου ισλάμ ( ιζντιχάντ [ijtihad])

Αρθρογράφος