Ολοκληρώθηκε η 88η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, μια τελετή που σημαδεύτηκε όπως ήταν αναμενόμενο από τις διαρκείς, αιχμηρές, διασκεδαστικές – και αν και παραπάνω σε αριθμό απ’ όσο χρειαζόταν – αναφορές στο «diversity», τη λέξη που πρέπει να ακούστηκε μέσα στις τέσσερις ώρες της απονομής σχεδόν όσες φορές και η λέξη «black», με αφορμή την απουσία μαύρων υποψήφιων από τα φετινά Οσκαρ και τη μεγάλη συζήτηση που άνοιξε στη βιομηχανία.
Από τον εναρκτήριο μονόλογο του Κρις Ροκ – ένα υπόδειγμα για το πώς επιτίθεσαι στους πάντες και τα πάντα (και την πολιτική ορθότητα) χωρίς να στάξει ούτε σταγόνα… αίμα, αφήνοντας αμήχανα πρόσωπα να τρέμουν για το τι ακριβώς μπορεί να επακολουθήσει, μέχρι τους μαύρους ηθοποιούς (Γούπι Γκόλντμπεργκ, Τρέισι Μόργκαν κ.ά) που εισέβαλαν στις υποψήφιες για Οσκαρ Ταινίες και τους ανθρώπους του Κόμπτον που παραδέχτηκαν ότι δεν βλέπουν ταινίες με λευκούς, η 88η Απονομή των Βραβείων βάφτηκε «μαύρη».
Και κατάφερε να μιλήσει όχι μόνο για το ρατσισμό, το σεξισμό και τις ανισότητες στη βιομηχανία, αλλά και για την κακοποίηση στα στρατιωτικά σώματα, στην οικολογική καταστροφή, τα gay rights και με έναν ανεπιτήδευτο, έξυπνο και «ακτιβιστικό» τρόπο να κερδίσει τον τίτλο μιας από τις πιο ευχάριστες, με ρυθμό και άποψη τελετές των τελευταίων χρόνων.
Δείτε εδώ τον κοφτερό σαν μαχαίρι εναρκτήριο μονόλογο του Κρις Ροκ:
Στα βραβεία το «Spotlight» κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας που του αναλογούσε ήδη από την πρεμιέρα του τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά συνόδευσε τη νίκη του μόνο με το Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Τα περισσότερα Οσκαρ της βραδιάς (όλα τεχνικά) κέρδισε το «Mad Max: Fury Road», ο Μαρκ Ράιλανς έκανε την έκπληξη και «έκλεψε» το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου από τον Σιλβέστερ Σταλόνε ενώ τα υπόλοιπα βραβεία κινήθηκαν κατά μέσο όρο μέσα στα προγνωστικά.
Ξεχάστε, όμως, όλα τα παραπάνω γιατί η 88η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ θα είναι για πάντα αυτή στην οποία ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο πήρε επιτέλους το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για το «The Revenant», το οποίο κέρδισε ακόμη δυο μεγάλα βραβεία, σπάζοντας το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο: ο διευθυντής φωτογραφίας Εμουνουέλ Λουμπέζκι κέρδισε το τρίτο του συνεχόμενο Οσκαρ (τα δύο προηγούμενα ήταν για το «Gravity» και το «Birdman»), ενώ ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου γίνεται ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία των Οσκαρ που κερδίζει δύο συνεχόμενα Οσκαρ Σκηνοθεσίας, μετά την περσινή του νίκη με το «Birdman».
Αναλυτικά οι νικητές της 88ης Απονομής των Βραβείων Οσκαρ
Καλύτερη Ταινία: «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι
Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το «The Revenant»
Α’ Ανδρικός Ρόλος: Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το «The Revenant»
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Μπρι Λάρσον για το «Room»
Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μαρκ Ράιλανς για το «H Γέφυρα των Κατασκόπων»
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Αλίσια Βικάντερ για το «The Danish Girl»
Πρωτότυπο Σενάριο: Τομ ΜακΚάρθι & Τος Σίνγκερ για το «Spotlight»
Διασκευασμένο Σενάριο: Ανταμ ΜακΚέι & Τσαρλς Ράντολφ για το «The Big Short» («Το Μεγάλο Σορτάρισμα»)
Φωτογραφία: Εμάνουελ Λουμπέζκι για το «The Revenant»
Μοντάζ: Mάργκαρετ Σίξελ για το «Mad Max: Fury Road»
Ξενόγλωσση Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» (Ουγγαρία)
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Inside Out»
Μουσική: Ενιο Μορικόνε για το «The Hateful Eight»
Τραγούδι: «Writing’s On The Wall» (Spectre)
Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω από το Ονομα» του Ασίφ Καπάντια
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: «A Girl in the River: The Price of Forgiveness»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κόλιν Γκίμπσον για το «Mad Max: Fury Road»
Ενδυματολογία: Τζένι Μπίβαν για το «Mad Max: Fury Road»
Οπτικά Εφέ: «Ex Machina»
Μακιγιάζ & Κομμώσεις: «Mad Max: Fury Road»
Ηχητικό Μοντάζ: «Mad Max: Fury Road»
Ηχητικό Μιξάζ: «Mad Max: Fury Road»
Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: «Bear Story» (Historia De Un Oso)
Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: «Stutterer»
Πηγή : news247.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;