Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Στη Θράκη η πλειοψηφία των μουσουλμάνων είναι σουνίτες, αλλά συναντάμε στους παραπάνω κυρίως χώρους – και όχι μόνο – αρκετούς Μπεκτασήδες, καθώς και ορισμένους Κιζηλμπάσηδες, γνωστούς και ως Αλεβίτες.
Ο ακριβής αριθμός των Μπεκτασήδων δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί, οπωσδήποτε δεν είναι μικρότερος των 2.500 και μεγαλύτερος των 3.500 κρίνοντας από τη συμμετοχή, την προσέλευσηκαι παρακολούθηση όλων των γιορτών τους, που γίνονται στη διάρκεια του χρόνου και σε διαφορετικά πάντα μέρη. Εξάλλου σημαντικός αριθμός Μπεκτασήδων κατοικεί σε αστικά κέντρα, πράγμα που δυσκολεύει τον ακριβή προσδιορισμό τους.
Για τη διευκόλυνση της θρησκευτικής τους λατρείας υπάρχουν σήμερα περισσότεροι από 325 λατρευτικοί οίκοι (235 τεμένη, 778 μετζίτια, πάνω από 50 τεκέδες και 305 νεκροταφεία).
Στη Θράκη γενικότερα, υπάρχουν περίπου 25 θρησκευτικές γιορτές των μπεκτασήδων, που γιορτάζονται σε διάφορα χωριά καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου στα Πομακοχώρια του Ν. Έβρου που αποτελούν ενότητα με τα Πομακοχώρια του Ν. Ροδόπης, όχι μόνο λόγω της κοινής καταγωγής των κατοίκων και των κοινών τους πολιτιστικών στοιχείων αλλά και λόγω της θρησκευτικής τους διαφοροποίησης από τους υπόλοιπους μουσουλμάνους.
Ως αμιγώς μπεκτασίδικα χωριά μπορούμε να αναφέρουμε τη Ρούσσα, το Γονικό, το Μικράκιο, το Μεσημέρι, τα Ουράνια, τον Κισσό, την Άνω και την Κάτω Καμπή, τη Χλόη, τον Πετρόλοφο, ενώ αρκετούς μπεκτασήδες συναντάμε και στα χωριά Μυρτίσκη, Χαμηλό , Γέρικο , Κόρυμβο.
Την τελευταία (τουλάχιστον) δεκαετία βλέπουμε τους μηχανισμούς του τουρκοπροξενικού συστήματος στην Θράκη να εφαρμόζουν το σχέδιο της “εθνοθρησκευτικής ομογενοποίησης και διεύρυνσης” δημιουργώντας “φίλιους χώρους” στο δρομολόγιο που συνδέει τους ν. Έβρου και Ροδόπης με την θρακική ενδοχώρα. Άλλωστε, αυτό είναι κι ένα απο τα δρομολόγια που ακολουθούν τα κυκλώματα των λαθροδιακινητών.
Το “πολιτικό ισλάμ” των εγκαθέτων της Άγκυρας μετατρέπεται σε “μοχλό ανατροπής” (γι’αυτό και χρησιμοποιούμε συχνά στο Komotinipress τον όρο “ανατρεπτικό ισλάμ”) της θρησκευτικής ελευθερίας που έχουν κατακτήσει οι Μουσουλμάνοι της τρίπτυχης Μειονότητας στην Θράκη με ένα σημαντικό βήμα την “χειραφέτηση των Αλεβιτών” που αποτελεί και την απάντηση στην απόπειρα εργαλειοποίησής τους από τους μηχανισμούς της Άγκυρας, που διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο για τους Αλεβίτες των Βαλκανίων.
Το ως άνω περιγραφέν πλαίσιο μας εξηγεί για ποιόν λόγο επισκέφθηκαν το Μεγάλο Δέρειο, ο Τούρκος Πρόξενος Κομοτηνής κ. Αϊκούτ Ουνάλ με τους εκπροσώπους της Προξενικής Μειονότητας της Κομοτηνής και τον παραμουφτή Κομοτηνής και ετεροπροσδιοριζόμενο πρόεδρο του παράνομου κι άτυπου συμβουλευτικού οργάνου της Μειονότητας κ. Ιμπραήμ Σερήφ.
Ο Γενικός Πρόξενος Aykut Ünal συνοδευόταν επίσης από τον υποπρόξενο Barış Çulha, τον Πρόεδρο της παράνομης πρώην Ένωσης Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής Sedat Hasan, οι τοπικοί παράγοντεςHasan Apti, Mehmet Koç, Apti Pencal, Ahmet Paşa, ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος παλαιότερα με τον συνδυασμό του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. Κώστα Σημιτσή Mehmet Çilingir, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μουσουλμάνων Εκπαίδευσης και Πολιτισμού Διδυμοτείxου Süleyman Macır, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μειονοτικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού SEÇEK Necmettin Kahya, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Faruk Çakır και ο Hüseyin Pencal.
Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στον κ. Σουλεϊμάν Ματζήρ, ο οποίος σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές της περιοχής έχει προβεί στην αγορά κτιρίου στο Διδυμότειχο, προκειμένου να στεγαστεί ο σύλλογός του ενώ έστησε εταιρεία μέσω της οποίας λειτουργεί γραφείο κηδειών- τελετών για μουσουλμάνους του Ν. Έβρου.
Ακολουθεί και σχετικό φωτογραφικό υλικό από την δραστηριότητα του κ. Σουλεϊμάν Ματζήρ ο οποίος σε κάθε ευκαιρία δηλώνει δημοσία την υπακοή και υποταγή του στους μηχανισμούς της Τουρκίας με πλέον χαρακτηριστική την πρόσφατη συμμετοχή του στην προπαγανδιστική εκπομπή του Αλ Τζαζίρα σε βάρος της Ελλάδας και των σύνοικων στοιχείων της μειονότητας!
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;