Έτοιμη εμφανίζεται η κυβέρνηση να εφαρμόσει την πρόνοια του νόμου 4823/2021 και ειδικότερα στο άρθρο 15 που αφορά την στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, ( ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), όπου στους κλάδους των δασκάλων, των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών για τις διευθύνσεις εκπαίδευσης Ροδόπης και Ξάνθης προβλέπονται έξι αποκλειστικές θέσεις για μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και Διοικητικών Υπαλλήλων, εφόσον υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον.
Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε στην διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του βουλευτή Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, που συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, η υφυπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού κ. Ζέτα Μακρή.
Στην ερώτησή του ο βουλευτής Ροδόπης ζήτησε να μάθει από την κ. Μακρή εάν έχει ικανοποιηθεί έως σήμερα η ανελαστική πρόβλεψη του νόμου 4823/2021,όπου στο άρθρο 15 γίνεται ρητή αναφορά για την στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με την πρόσληψη έξι (6) μελών της μουσουλμανικής μειονότητας στην Θράκη από τους κλάδους ΠΕ 70 ή ΠΕ 71 δασκάλων, ψυχολόγων ΠΕ23 και κοινωνικών λειτουργών ΠΕ 30 από τις συνολικά 1.120 θέσεις προσωπικού που υφίστανται και αφορούν την στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ σε Ξάνθη και Ροδόπη και σε κάθε περίπτωση πότε προτίθεται να το πράξει η κυβέρνηση.
Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «με τον προηγούμενο νόμο του 2018 η πλήρωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και των θέσεων ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης και Ξάνθης γινόταν κατά προτεραιότητα από μέλη της μουσουλμανικής κοινότητας. Προβλεπόταν, δηλαδή, η τοποθέτησή τους με μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ανάλογα την περίπτωση. Η προϋπόθεση που υπήρχε ήταν να κάνουν αίτηση και να έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών, από τα οποίατα τρία έπρεπε να είναι σε ΣΜΕΑΕ ή σε ΚΕΔΑΣΥ. Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κενά, έπρεπε να καλυφθούν όπως σε όλες τις περιπτώσεις, διότι διαφορετικά δεν θα υπήρχε κάλυψη από εκπαιδευτικούς ή μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού».
Σύμφωνα με την κ. Μακρή με βάση την παραπάνω πρόβλεψη δεν ενδιαφέρθηκε κανείς από την μουσουλμανική μειονότητα για το κενό του δασκάλου ειδικής αγωγής στο ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης, το οποίο καλύφθηκε μόλις το 2020, οπότε και έγινε οργανική τοποθέτηση με μετάθεση από εκπαιδευτικό της μειονότητας, ο οποίος πληρούσε όλες τις κατά νόμο προϋποθέσεις.
Αυτήν την πρόβλεψη του νόμου την άλλαξε ο νόμος 4823 του 2021 και περιέλαβε και στα ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης και Ξάνθης ότι πρέπει να γίνεται η κάλυψη των οργανικών θέσεων όχι κατά προτεραιότητα, αλλά κατ’ αποκλειστικότητα από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας.Το ίδιο άρθρο προέβλεπε ότι πρέπει να γίνει μετάθεση-μετάταξη μετά από αίτηση, ενώ και η διδακτική προϋπηρεσία τροποποιήθηκε, από επτά ανέβηκε στα οκτώ χρόνια και τρία χρόνια σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Σε ό,τι αφορά το ΚΕΔΕΣΥ της Ξάνθης υπήρξε αίτηση μετάθεσης και η θέση δασκάλου της ειδικής αγωγής καλύπτεται πλέον με οργανική τοποθέτηση από εκπαιδευτικό μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας για το σχολικό έτος 2024-20205, δηλαδή από την καινούργια σχολική χρονιά.
Έως και σήμερα , όμως, υπάρχουν δύο οργανικές θέσεις ψυχολόγων ΠΕ23, δύο θέσεις κοινωνικών λειτουργών ΠΕ30 που δεν έχουν καλυφθεί γιατί πρέπει να καλυφθούν αποκλειστικά από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας και δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που προσκόμισε η υφυπουργός Παιδείας.
Ο κ. Ιλχάν Αχμέτ στην δευτερολογία του υπήρξε καίριος στις επισημάνσεις του για την εφαρμογή των θετικών διακρίσεων υπέρ της μειονότητας ως μέτρων που αποτελούν τον πυρήνα των προοδευτικών πολιτικών του πολιτικού συστήματος της χώρας μας.
«Οι θετικές διακρίσεις υπέρ των μειονοτήτων σε ό,τι αφορά τη Θράκη αποτελούν τον πυρήνα των προοδευτικών πολιτικών του πολιτικού συστήματος της χώρας μας που εκπονήθηκαν από τη δεκαετία του ’90 και μετά κι αυτό ήθελα να ακουστεί, με πρωτοπόρες βέβαια τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, την ιστορική νομοθέτηση της ποσόστωσης στην είσοδο στα ελληνικά πανεπιστήμια το 1995 με τον Γιώργο Παπανδρέου, αλλά και αργότερα την υιοθέτηση ποσόστωσης 0,5‰ για την πρόσληψη στο δημόσιο επί της κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, έχουν γίνει βήματα για την ομαλή ένταξη της μειονότητας στο εργασιακό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιβάλλον και αυτό είναι καλό να ακουστεί και να το γνωρίζουν.
Παρουσιάζεται όμως το φαινόμενο, κυρία Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, κάποιες φορές η νομοθέτηση της Βουλής γι’ αυτά τα ζητήματα είτε να αναστέλλεται είτε να αναβάλλεται για λόγους μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων ή και φοβικών συνδρόμων που τα θεωρώ απαράδεκτα».
Ο βουλευτής Ροδόπης κατέληξε καυτηριάζοντας το γεγονός ότι ενίοτε κάποιοι μηχανισμοί, κάποιοι κρατικοί υπάλληλοι καθυστερούν εσκεμμένα στην εφαρμογή ψηφισμένων νόμων της Βουλής που αφορούν σε θετικές διακρίσεις, ζητώντας ταυτόχρονα την ρητή δέσμευση της υφυπουργού Παιδείας ότι σε αυτό το θέμα θα εφαρμοστεί το γράμμα του νόμου και δεν θα υπάρξουν εμπόδια προς αυτήν την κατεύθυνση.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;