Παρακολουθούμε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι τελευταία και συνεχώς εισάγονται στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘθέματα για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων που αφορούν την εγκατάσταση νέων αιολικών πάρκων που τα περισσότερα βρίσκονται μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Αρριανών.
Πρόκειται για τα αιολικά Πάρκα:
Για όλα τα παραπάνω δυστυχώς το Δημοτικό Συμβούλιο Αρριανών, ο μοναδικός θεσμοθετημένος εκφραστής του συνόλου του Λαού του Δήμου παραμένει αμέτοχο. Αμέτοχο, διότι ο Νόμος δεν του δίνει αρμοδιότητα, αλλά και γιατί υπάρχει πλήρης αδιαφορία από την σημερινή υπό τον ΚοΑμέτΡιτβάν, διοίκηση του Δήμου που ανέχεται να αποφασίζουν άλλοι για την τύχη μας. Πρόσφατα και με δικές μας αλλεπάλληλες προσπάθειες το Δημοτικό συμβουλιοΑρριανών ζήτησε την γνωμοδότηση των κοινοτικών συμβουλίων των άμεσα θιγομένων οικισμών τα οποία γνωμοδότησαν αρνητικά στα σχέδια των εταιρειών. Αρνητικά όχι με δογματικό τρόπο, αλλά με την υπόδειξη να τηρηθούν από τις εταιρείες μεγαλύτερες αποστασεις από κατοικημένους οικισμούς και ανθρώπινες δραστηριότητες και με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον που είναι η πηγή ζωης του τόπου μας.
Παρατηρήσαμε με έκπληξη ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο ομόφωνα απέρριψε την εγκατάσταση Πάρκου στην πεδινή περιοχή μεταξύ Κομοτηνής Γρατινής, Λαμπρού και Αράτου, διότι προκαλούν ενόχληση, οπτική αλλά και ακουστική, ενώ την ίδια μέρα λίγα λεπτά πρινενέκρινε τα αιολικά πάρκα σε Κέχρο και Άνω Δροσινή. Προφανώς έκρινε ότι το φυσικό περιβάλλον στα βουνά δεν θίγεται, ενώ οι κάτοικοι των χωριών – ιδιαίτερα του Κέχρου – έχουν χάσει προφανώς την ακοή τους και επομένως δεν τους ενοχλεί κανένας θόρυβος. Θα μας ενδιέφερε να μάθουμε τι είναι αυτό που ενοχλεί τον Άρατο, τον Πάσσο, Τη Βραγιά και το Λαμπρό και δεν ενοχλεί καθόλου τον Κέχρο. Γνωρίζουμε πολύ καλά το θεσμικό πλαίσιο ότι δεν δίνει στην πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση αρμοδιότητα γνωμοδότησης, ωστόσο ελπίζαμε ότι θα υπήρχε η ευαισθησία να ερωτηθεί και η τοπική κοινωνία μέσω των θεσμοθετημένων συλλογικών της οργάνων. Και δυστυχώς παρατηρήσαμε ότι η διοίκηση της Περιφέρειας προσκόμισε και παρουσίασε ως συναίνεση της κοινότητας Κέχρου ένα παράνομο, άκυρο και περίεργο πρωτόκολλο συνεργασίας που υπέγραψαν χωρίς καμία εξουσιοδότηση οργάνου, συλλογικού όπως το μόνο αρμόδιο Δημοτικό συμβουλιοΑρριανών ή έστω εκτελεστικού οργάνου όπως ο Δήμαρχος, προκειμένου να πείσουν το σύνολο των περιφερειακών συμβούλων.
Παρακολουθήσαμε τα όσα συνέβησαν στη Δημοτική ΚοινότηταΚέχρου. Στις 23 Φεβρουαρίου διαβάσαμε ομόφωνο ψήφισμα του Κοινοτικού Συμβουλίου που διατύπωσε την άποψη ότι οι ανεμογεννήτριες ενοχλούν, διότι είναι αντίθετες με το αναπτυξιακό όραμα των κατοίκων της περιοχής και ότι πρέπει να τοποθετούνται τουλάχιστον 2 χιλιόμετρα μακριά από κατοικημένες περιοχές.
Ωστόσο 23 μόλις μέρες μετά, στις 18 Μαρτίου 2021, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Κέχρου μαζί με τον Αντιδήμαρχο του Κέχρουυπέγραψαν ένα λεγόμενο “Πρωτόκολλο Συνεργασίας” με το οποίο συμφώνησαν με την ενδιαφερόμενη εταιρεία να κάνει κάποια Δημόσια έργα και να δωρίσει στην Κοινότητα, ένα μηχάνημα έργου, 50 tablets και δύο ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Κατά την άποψή μας, όπως λέμε καιπαραπάνω, το πρωτόκολλο αυτό είναι παράνομο, ανίσχυρο,και άκυρο και οι υπογράφοντες ενδεχομένως πρέπει να ελεγχθούν και πειθαρχικά από τα αρμόδια όργανα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή σε κάθε περίπτωση να ελεγχθούν από τον Δήμαρχο και να ανακληθούν στην έννομο τάξη..
Για την υπογραφή οποιασδήποτε συμφωνίας αρμόδιο είναι το Δημοτικό Συμβούλιο και μόνο αυτό. Ο Πρόεδρος της Κοινότητας και το Κοινοτικό Συμβούλιο δεν έχουν νομική υπόσταση και κανένα δικαίωμα δικαιοπραξίας ή συμφωνίας. Το Κοινοτικό Συμβούλιο έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα και κάποιες άλλε μικρής σημασία αρμοδιότητες που ορίζει ο Νόμος. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Αντιδήμαρχο που υπέγραψετο παράνομο και άκυρο συμφωνητικό,χωρίς καμία εξουσιοδότηση ή εντολή συλλογικού οργάνου.
Πολύ περισσότερο όταν συμφωνείται η εκτέλεση δημόσιων έργων, αυτό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΔημοτικούΣυμβουλίου που πρέπει να τα εγκρίνει και να αποφασίσει και για τον τρόπο ανάθεσης. Κατά δε την εκτέλεση του έργου συντρέχουν και αστικές και ποινικές ευθύνες και του αναθέτοντος Δήμου και του αναδόχου κατασκευαστή. Επίσης οι συμφωνίες με αντάλλαγμα, όπως είναι οι προσφορές μηχανημάτων και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, θεωρούνται κατά το Νόμο δωρεές και πρέπει να υπάρχουν αποφάσεις αποδοχής τους από το Δημοτικό Συμβούλιο και μόνο. Επίσης οι δωρεές αυτές πρέπει να ελέγχονται και από τις φορολογικές αρχές.
Όλα τα παραπάνω πιστεύουμε ότι είναι γνωστά και κατανοητά και από την Κα Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία είναι νομικός, όπως και από τους λοιπούς νομικούς συμβούλους και συνεργάτες του Δημάρχου, ο οποίος Δήμαρχος οφείλει να αποκαταστήσει τη νομιμότητα, ξεκαθαρίζοντας ποιος μπορεί και πώς πρέπει να πραγματοποιεί και να υπογράφει συμφωνίες εκ μέρους του Δήμου.
Στο μεταξύ πρωτοεμφανιζόμενη στον τόπο μας εταιρεία ζήτησε την συναίνεση του Δήμου Αρριανών στην υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας για την δημοτική ενότητα Οργάνης κατά 22%. Δηλαδή στην έγκριση για τοποθέτηση περισσότερων ανεμογεννητριών από τις ήδη πολλές που προβλέπει για την Οργάνη η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Στην περίπτωση αυτή είχαμε την τιμητικά αρνητική γνωμοδότηση του κοινοτικού συμβουλίου Οργάνης που υιοθέτησε ομόφωνα και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η παράταξή μας, που έτυχε της υποστήριξης του 49% των πολιτών του Δήμου Αρριανών, έχει ξεκάθαρες θέσεις σε σχέση με τα αιολικά πάρκα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Είμαστε υπέρ των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ειδικότερα της Αιολικής Ενέργειας, με την προϋπόθεση ότι οι ανεμογεννήτριες θα τοποθετούνται σε αποστάσεις ασφαλείας από τους οικισμούς, προκειμένου να μην προκαλούν αισθητική ρύπανση και ενοχλητικό θόρυβο που γίνεται αισθητός κυρίως τη νύχτα, όταν οι άνθρωποι ησυχάζουν και αναπαύονται, να μην θίγουν ευαίσθητες οικολογικά περιοχές και να μην έρχονται σε αντίθεση με τις προσδοκίες των κατοίκων για άλλου είδους ανάπτυξη, χωρίς την παρουσία αυτών των γιγάντιων ανεμογεννητριών. Οι κάτοικοι του ορεινού όγκου γεννήθηκαν μέσα σε δάση με δέντρα και βοσκοτόπια, όχι μέσα σε δάση ανεμογεννητριών.
Περιοχές που μπορούν να τοποθετηθούν αιολικά πάρκα με τις παραπάνω προϋποθέσεις υπάρχουν σε όλο το Νομό Ροδόπης, ακόμα και στο δικό μας δήμο που παρουσιάζει τον μεγαλύτερο κορεσμό από κάθε άλλη περιοχή στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας). Η επί τοις εκατό κάλυψη της φέρουσας ικανότητας, για την Δημοτική Ενότητα Αρριανών είναι 13%, του Κέχρου 41%,της Οργάνης88% και της Φιλλυρας 72%. Και βέβαια και αυτή η φέρουσα ικανότητα ορίστηκε αυθαίρετα από την Αθήνα χωρίς να ερωτηθεί ποτέ καμία τοπική κοινωνία ή Συλλογικό όργανο.
Παρακολουθούμε πώς κινούνται οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα αιολικά πάρκα. Προτιμούν πάντοτε κατοικημένες περιοχές που έχουν δρόμους, προκειμένου να περιορίσουν τα δικά τους έργα οδοποιίας και επομένως το κόστος της επένδυσής τους. Επιλέγουν περιοχές κοντά στα σημεία που μπορούν να συνδεθούν με τα υφιστάμενα δίκτυα μεταφοράς ρεύματος που μπορούν να παραλάβουν το παραγόμενο ρεύμα. Και αυτό πάντα με το κριτήριο μείωσης του κόστους. Οι εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά σωματεία. Είναι επιχειρήσεις που επιδιώκουν την κερδοφορία και μόνο.Για εμάς αυτό θα είναι αποδεκτό όταν θα έχουμε πραγματικά οφέλη που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη, την πρόοδο και την υγεία των κατοίκων. Δεν θεωρούμε όφελος και ανάπτυξη την απόκτηση ενός JCB και 50 tablets. Τα δε έργα οδοποιίας και άλλων υποδομών θεωρούμε ότι είναι αυτονόητες υποχρεώσεις του Δήμου ή της Περιφέρειας.
Το χειρότερο είναι ότι βλέπουμε την Διοίκηση του Δήμου Αρριανών να παραμένει ένας αμέτοχος θεατής για όσα συμβαίνουν στον τόπο μας.
Η παράταξή μας θα κρατήσει ψηλά το θέμα των αιολικών πάρκων,όπου και όταν ζητηθεί να γίνουν μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, θα ζητήσει ξεκάθαρη και πλήρη ενημέρωση και θα εκφράζεται πάντα με γνώμονα το συμφέρον και την υγεία των πολιτών.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;