Μοντέλο διαχείρισης ή διακυβέρνησης θα επιλέξει ο Χρ. Τοψίδης;

21 Νοεμβρίου 202311:59

Πώς και με ποιούς θα διοικήσει ο νέος ΠΑΜΘ Χρ. Τοψίδης;- Μοντέλο Διοίκησης (governance) ή διαχείρισης (management) θα ακολουθήσει ο νέος Περιφερειάρχης; – Ποιά η φιλοσοφία για την επιλογή χωρικών περιφερειαρχών; – Με ποια κριτήρια θα εφαρμοσθεί το rotation;

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Η υφιστάμενη κατάσταση στην ΠΑΜΘ είναι δεδομένη, τα στοιχεία γνωστά και η περιφέρειά μας βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο ανάπτυξης,υστερώντας του ευρωπαϊκού μ.ο. σε κάθε παράμετρο που συνεκτιμά τους δείκτες: τις κύριες οικονομικές συνθήκες, την αποτελεσματικότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, και την καινοτομία.

Στα παρακάτω γραφήματα φαίνονται οι δείκτες του 2019 και του 2023.Οι συνθήκες αυτές, όπως αποτυπώνει και ο Ευρωπαϊκός Περιφερειακός Δείκτης Ανταγωνιστικότητας του 2019, φέρνουν την Περιφέρεια στη 256η θέση μεταξύ 268 περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ για το 2023 η Περιφέρεια βρίσκεται στην 225η θέση μεταξύ 234 περιφερειών της ΕΕ.

Σε αυτό το πλαίσιο καλείται να κινηθεί η νέα διοίκηση του Χρ. Τοψίδη ενώ ο ίδιος και οι συνεργάτες του πρέπει ν’αντιληφθούν ότι θα έχουν την ευθύνη για τα 14.157km² της ΠΑΜΘ που αντιστοιχεί στο 10,7% της συνολικής έκτασης της Ελλάδας με πληθυσμό περίπου 600.000 κατοίκων.Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2018, το ποσοστό ατόμων που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού ανέρχεται στο 33,8% για την ΑΜΘ, κατατάσσοντάς την 5η σε επικινδυνότητα, με το σύνολο της χώρας στο 31,8%.

Η νέα διοίκηση της ΠΑΜΘ καλείται να αντιμετωπίσει τα αυξημένα ποσοστά ανασφάλιστων πολιτών, το πλήθος των νοικοκυριών που αδυνατούν να καλύψουν τις βασικές βιοτικές τους ανάγκες, τα αυξημένα ποσοστά των παλιννοστούντων ατόμων άνω των 65 ετών πουδεν έχουν το δικαίωμα συνταξιοδότησης και το πλήθος θυλάκων φτώχειας, που εντοπίζονται είτε σε γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές, είτε σε οικισμούςπληθυσμών με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες ή Ρομάόπως τα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου αφού με βάση το δείκτη «ποσοστό ατόμων ηλικίας 15-24 που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης και απασχόλησης, ο οποίος για την ΠΑΜΘ ανέρχεται σε 15,6% (Eurostat, 2019)

Επίσης, όπως έχουμε πλείστες φορές αναφέρει και στο Komotinipress, η Εθνική και Κρατική Ασφάλεια είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη και αυτό ισχύει πρώτιστα για την περιοχή μας.Η Θράκη (στο σύνολο κι όχι μονον ο Εβρος )αναδεικνύεται σε σημαντικό κρίκο για την εσωτερική ασφάλεια της ίδιας της ΕΕ.

Παρατηρώντας τις διάφορες δηλώσεις και τοποθετήσεις του κ. Χρ. Τοψίδη, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς ότι βρίσκεται σε επίπεδο δημόσιου λόγου σε μία φάση μετεκλογικής ευφορίας αλλά και αμηχανίας δεχόμενος προφανώς πιέσεις για την κατανομή κι απονομή αξιωμάτων ανάμεσα στους εκλεγέντες συνεργάτες του. Την ίδια στιγμή βλέπουμε και τις προτεραιότητες μιας ιδιότυπης ατζέντας που προωθεί η παρακρατική σέκτα της Προξενικής Μειονότητας που στήριξε τον κ. Χρ. Τοψίδη μέσω συγκεκριμένων προσώπων και μηχανισμών.

Ας μην ξεχνάμε τις πολιτικές επιλογές του κ. Χρ. Τοψίδη σε Ξάνθη και Ροδόπη , καθώς συνεργάσθηκε με στελέχη προσκείμενα στην παρακρατική σέκτα του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή ενώ ο ίδιος συνετάχθη με τους αρνητές της Συνθήκης της Λωζάννης. Να επισημανθεί ότι ο Χρ. Τοψίδης προσπάθησε να κερδίσει “προξενικές ψήφους” συντασσόμενος με τους Εγκαθέτους κατά του Χρ. Μέτιου επενδύοντας πολιτικά σε ένα ζήτημα Μειονοτικής Εκπαίδευσης για το οποίο δεν έχει γνώση, θέση κι άποψη. Και το κυριότερο στρέφεται εναντίον της επίσημης κυβερνητικής και κρατικής πολιτικής.

Λαμβάνοντας υπ’όψη τα παραπάνω αλλά και το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο( ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5056 ΦΕΚ A’ 163/06.10.2023, Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης οικονομική και διοικητική διαχείριση οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ευζωία των ζώων συντροφιάς, κατασκευή και αναβάθμιση λειτουργούντων χερσαίων συνοριακών σταθμών και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών) όπως και την μέχρι τώρα εθιμική πρακτική, τίθεται επιπλέον το ζήτημα ποιούς θα επιλέξει ως χωρικούς αντιπεριφερειάρχες ο κ. Χρ. Τοψίδης, ειδικά στην περίπτωση των Ν. Ξάνθης και Ροδόπης.

Κρίνοντας από τα λεγόμενά του , ο κ. Χρ. Τοψίδης θελει να εφαρμόσει ένα μοντέλο διαχείρισης (management) κι όχι διακυβέρνησης (governance) ανατρέποντας την μέχρι τώρα πρακτική επιλογής ή διορισμού των χωρικών αντιπεριφερειαρχών.

Χωρίς ν’αμφισβητείται ο πατριωτισμός και η υπακοή στους νόμους κανενός, διατυπώνονται ορισμένα ερωτήματα :

  • Ποιός λ.χ θα ορισθεί ως χωρικός αντιπεριφερειάρχης εκείνος που υπακούει στα κελεύσματα του τοπικού τουρκικού παρακρατικού συστήματος στην Θράκη;
  • Πώς θα συμμετάσχει σε κλειστές συσκέψεις για θέματα Εθνικής ή Κρατικής Ασφάλειας ο όποιος θιασώτης παρακρατικών και παράλληλων δομων ή ο υμνητής του Ρ.Τ. Ερντογάν;
  • Ποιός θα εγγυηθεί την τήρηση του απορρήτου σχεδίων πολιτικής προστασίας ή πολεμικής προπαρασκευής , όταν θα συμμετέχουν σε συσκέψεις Εγκάθετοι;
  • Ποιός ένστολος ή στέλεχος ΕΔ θα δέχεται εντολές από τους υπονομευτές ή τους αρνητές της ελληνικής έννομης τάξης;
  • Πώς θα εξασφαλισθεί η “συνέχεια” στην διοίκηση και διαχείριση ευαίσθητων υποθέσεων;

 

Αρθρογράφος