Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας
Πώς βλέπουν οι χρήστες του ελληνικού διαδικτύου τους δυο βασικούς μονομάχους των εκλογών, τη Νέα Δημοκρατία και το ΣΥΡΙΖΑ; Τι απήχηση έχουν οι αρχηγοί τους Αντώνης Σαμαράς και Αλέξης Τσίπρας αντίστοιχα; Ποιο είναι το «πεδίο αναμέτρησης» των υποστηρικτών τους;
Σε αυτά τα ερωτήματα προσπαθούμε να απαντήσουμε με την βοήθεια του Palo Professional αναλύοντας τα διαδικτυακά δημοσιεύματα της περιόδου 1-10/1/2015.
Το δεύτερο μέρος της ανάλυσής μας θα δημοσιευθεί την προσεχή Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015.
Στην υπό εξέταση χρονική περίοδο η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 29.502 αναφορές, εκ των οποίων 687 αναφορές στις ιστοσελίδες, 3.685 στα ιστολόγια, 58 αναφορές σε κείμενα γνώμης, 2.125 στο Facebook, 22.888 στο Twitter , 55 στο Youtube και 4 στην κατηγορία Forum.Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει συνολικά 53.229 αναφορές, εκ των οποίων 1.241 αναφορές σε ιστοσελίδες, 5.321 αναφορές σε ιστολόγια , 101 σε κείμενα γνώμης, 4.139 στο Facebook, 42.300 στο Twitter, 119 στο Youtube και σε Forum 8.
Και τα δύο κόμματα καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά τους σε αναφορές στις 10 Ιανουαρίου με τον ΣΥΡΙΖΑ να πιάνει τις 7.080 αναφορές και τη Νέα Δημοκρατία τις 6.758 αναφορές. Σχετικά με τα συναισθήματα του διαδικτύου για τα δύο κόμματα το palo.pro μας δείχνει ότι ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει περισσότερα αρνητικά συναισθήματα από τη Νέα Δημοκρατία. Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει 20.856 αρνητικά και 11.681 θετικά, ενώ η Νέα Δημοκρατία καταγράφει 7.342 αρνητικά και 7.043 θετικά συναισθήματα.
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τις αναφορές στους δύο προέδρους των κομμάτων αυτών. Ο Αντώνης Σαμαράς συγκεντρώνει 39.598 αναφορές, από τις οποίες στο Twitter 33.230 αναφορές, στο Facebook 2.513, Blogs 3.100, στα Sites 634, στα Opinions 43 στο Youtube 74 και στα Forums 4. Αντίθετα ο Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει αρκετά μικρότερο πλήθος αναφορών: Συνολικά συγκεντρώνει 5.619 αναφορές, από τις οποίες στο Twitter 2.935, στο Facebook 592, στα Sites 475, στα Blogs 1.566, στα Opinions 23, στο Youtube 28 και στα Forums 0.
Ο Αλέξης Τσίπρας παρουσιάζει σταθερά χαμηλές αναφορές την περίοδο 1-10 Ιανουαρίου σε σύγκριση με τις υψηλές αναφορές του Αντώνη Σαμαρά. Ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ξεκινάει με 339 αναφορές την 1η Ιανουαρίου, στις 6 Ιανουαρίου παρουσιάζει αύξηση στις 801 και στις 10 Ιανουαρίου κλείνει με 1.057. Ο Αντώνης Σαμαράς από την πλευρά καταγράφει στις 3 Ιανουαρίου 5.569, στις 5 Ιανουαρίου 6.638 και στις 10 Ιανουαρίου εκτοξεύεται στις 10.429 αναφορές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και στοιχεία του Palo Pro για τα συναισθήματα στο διαδίκτυο σχετικά με τους Αντώνη Σαμαρά και Αλέξη Τσίπρα. Ο Αντώνης Σαμαράς καταγράφει 5.535 θετικά συναισθήματα και 11.300 αρνητικά, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας από την πλευρά του εμφανίζει 1.041 θετικά, 991 αρνητικά.
Mε τη βοήθεια του εργαλείου Top10 Topics του Palo Professional εντοπίσαμε τα κυριότερα θέματα που «συζητήθηκαν» αναφορικά με τα δύο κόμματα: οι χαρακτηρισμοί του δημοσιογράφου Κώστα Αρβανίτη σε βάρος του πρωθυπουργού και οι αντιδράσεις που ακολούθησαν, οι δημοσκοπήσεις που παρουσιάζουν πρώτο τον ΣΥΡΙΖΑ και καταλληλότερο τον Αντώνη Σαμαρά ως πρωθυπουργό, η στροφή του ΔΟΛ και του Mega προς τον ΣΥΡΙΖΑ , η πολιτική μετεγγραφή της κ. Άντζελας Γκερέκου στη ΝΔ., τα προεκλογικά σποτ της Νέας Δημοκρατίας, οι δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για το οικονομικό πρόγραμμά του, και οι εκτιμήσεις από το εξωτερικό για πιθανό GREXIT.
Τρεις ήταν οι βασικές ειδήσεις που συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον του 38% 36% και 32% αντιστοίχως των χρηστών του διαδικτύου την περίοδο 1-10/1/2015 : 1) το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ που έδιναν τέσσερις νέες δημοσκοπήσεις, της Metron Analysis για λογαριασμό της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, της Rass για λογαριασμό της εφημερίδας ΕΠΕΝΔΥΣΗ, της MRB, για την εφημερίδα «Αγορά», και της Marc που διενεργήθηκε για τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha και 2) το οικονομικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας σύμφωνα με το οποίο για την επόμενη ημέρα ο Αντώνης Σαμαράς υποσχέθηκε 770.000 θέσεις εργασίας από 7 μόνο τομείς της οικονομίας 3) τα δημοσιεύματα ξένων μέσων ενημέρωσης για πιθανό GREXIT και την αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ που προβλέπεται ότι θα κερδίσει την πρώτη θέση.
Τα στοιχεία του Palo Pro που αφορούν στον Αντώνη Σαμαρά και τον Αλέξη Τσίπρα δείχνουν ότι πρωθυπουργός υπερισχύει έναντι του αντιπάλου ενώ η εικόνα αντιστρέφεται στην συγκριτική αντιπαράθεση των δυο κομμάτων καθώς κυριαρχεί ο ΣΥΡΙΖΑ έναντι της Νέας Δημοκρατίας.
Απλά θα λέγαμε ότι το δυνατό χαρτί της ΝΔ είναι ο Αντώνης Σαμαράς και του Τσίπρα ο ΣΥΡΙΖΑ!
Συμπερασματικά, το διαδίκτυο προτιμάει να παρακολουθεί τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά από τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα. Επίσης τα στοιχεία του διαδικτύου αποκαλύπτουν ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν πείθει και για αυτό σε συλλογικό επίπεδο ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράφει πολύ περισσότερες αναφορές από τον αρχηγό του. Αυτό οφείλεται στην διασπορά δηλώσεων κι απόψεων που εκφράζονται από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίες δεν βρίσκονται σε συγχρονισμό με αυτές του κ. Τσίπρα γεγονός που δίνει την δυνατότητα στο αντίπαλο στρατόπεδο να αντεπιτεθεί άμεσα.
Αντίθετα τα στελέχη της ΝΔ φαίνεται ότι συμπορεύονται με τις τοποθετήσεις του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος και φαίνεται ότι αξιοποιείται επικοινωνιακά από τους μηχανισμούς του κόμματος προς αυτή την κατεύθυνση καθώς προκύπτει ότι πείθει περισσότερο σε σχέση με τον αντίπαλό του ειδικά το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.
Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;