Βγήκε ο φίλτατος Στάθης στα ΜΜΕ και εκβίασε στην ουσία για να κινήσει τις διαδικασίες ώστε το “Μέγαρο” το οποίο νομίμως διαχειρίζεται ο ίδιος και κάποιοι φίλοι του να μην κλείσει. Γιατί να κλείσει; Γιατί προφανώς το “Μέγαρο” είναι αυτός και η παρέα του. Σε άλλη περίπτωση, όπως πολύ σωστά σημείωσε και ο εκδότης της Φωνής της Ροδόπης, κάθε άλλος θα έλεγε “παραιτούμαι”. Η παρέα του “Μεγάρου” όμως δεν παραιτείται αλλά πιέζει, ζητάει, απαιτεί και στο τέλος εκβιάζει πως θα βάλει λουκέτο. Που; Σε ένα δημόσιο κτίριο που κατασκευάστηκε με δημόσιο χρήμα. Ετσι απλά! Δεν λειτουργεί, αυτή η παρέα, για το “Μέγαρο” αλλά μάλλον το “Μέγαρο” για εκείνην!
Από τη μία λοιπόν έχουμε απίστευτα εκατομμύρια ευρώ να δίνονται σαν στραγάλια για την κατασκευή ενός λευκού, αντιαισθητικού (κατά την ταπεινή μου άποψη) και ενεργοβόρου (κατά την άποψη του παλαιότερου υφυπουργού Πολιτισμού που το επισκέφθηκε) “ελέφαντα” που όπως έλεγαν παλαιότερα οι υπεύθυνοι του έργου, θα κάνει την πόλη μας “σημείο αναφοράς” και θα διώξει από πάνω μας την “Κομοτηνή του Μπουκλουτζά”! Προφανώς όμως η μελέτη και η υλοποίηση του έργου δεν συμπεριλάμβαναν μία λεπτομέρεια: το θέμα της λειτουργίας του πανάκριβου και αμφιλεγόμενου για την αποτελεσματικότητά του, κτιρίου! Ετσι λοιπόν αρχικά παρέμεινε κλειστό για χρόνια αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο πως κάποιοι είχαν προβλέψει και κανονίσει μόνο για την κατασκευή του και μέχρι εκεί. Αντε και για να “τακτοποιήσουν” σε θέσεις γύρω από αυτό φίλους, φίλες και …φιλενάδες τους, για να δείξουν προφανώς το ταλέντο τους στον “πολιτισμό”!
Από την άλλη βλέπουμε πως μετά τις αρχικές και έστω “κουτσές” απόπειρες λειτουργίας του “Μεγάρου” (με κάτι προβολές όπερας στην μεγάλη οθόνη λες και πρόκειται για κινηματογράφο και όλη την “καλή” κοινωνία να σημαιοστολίζεται για να φωτογραφηθεί στις πρώτες θέσεις και να δούνε την φάτσα τους σε διάφορες επιδοτούμενες φυλλάδες) ήρθε όλως τυχαίως η απόφαση της Περιφέρειας για χρηματοδότησή του με 2 εκατομμύρια ευρώ για να αγοραστεί “απαραίτητος εξοπλισμός”! Και εκεί κάποιοι αφελείς πολίτες αυτής της περιοχής (όπως εμείς) σοκάρονται αφού μέχρι προχθές οι υπεύθυνοι του “Μεγάρου” δεν παρέλειπαν να μας εξηγούν το πόσο άρτιο και τέλεια εξοπλισμένο είναι αυτό το κτίριο! Η μήπως δεν ήταν έτσι και είτε κάποιοι μας δουλεύουν κανονικότατα ή απλά εμείς είμαστε αδαείς και δεν καταλαβαίνουμε;
Τα ερωτήματα λοιπόν που προκύπτουν είναι τα εξής:
1.Εκαναν καλή δουλειά όσοι φρόντισαν μόνο για να κατασκευάσουν ένα “Μέγαρο Μουσικής” και δεν φρόντισαν για την αυτόνομη αλλά και την φιλική προς το Περιβάλλον λειτουργία του; Αν κάνουν το ίδιο και άλλοι 15 φορείς και βρουν χρηματοδότηση για να φτιάξουν άλλα 15 “Μέγαρα” στην πόλη θα πρέπει η Περιφέρεια να τους δώσει όλους από 2 εκατομμύρια ευρώ για να καλύψουν τα κενά που μέχρι πριν λίγες ημέρες μας έλεγαν πως δεν υπάρχουν;
2.Σηκώνει ο προϋπολογισμός της περιοχής την χρηματοδότηση ενός τέτοιου μεγαθηρίου τη στιγμή που λείπουν χρήματα από απαραίτητες υποδομές και στο Περιφερειακό Συμβούλιο “λακώνονται τόσα χρόνια για φραγκοδίφραγκα;
3.Αφού μέχρι σήμερα ακούγαμε για το πόσο τέλειο είναι το Μέγαρο και ο εξοπλισμός του, πως είναι απαραίτητος ο νέος εξοπλισμός των 2 εκατομμυρίων ευρώ; Μήπως κάποιοι τόσο καιρό μας κοροϊδεύουν και προσπαθούν να φορτώσουν στην πλάτη του πολίτη ένα αμφιβόλου λειτουργικότητας “Μέγαρο” ώστε να δικαιολογούν ευκολότερα τα εκατομμύρια που χρειάζονται για να ολοκληρωθεί το ατελές (όπως φαίνεται) αυτό έργο, το οποίο βεβαίως – βεβαίως φροντίζουν τόσα χρόνια ώστε να μην αποδοθεί για χρήση στους πολίτες της Περιφέρειας αλλά το κρατούν για πολύ συγκεκριμένους λόγους υπό την δική τους αδιαφανή διαχείριση, αποφασίζοντας και μάλλον διατάζοντας τι είδους παραστάσεις θα δοθούν εκεί, παρουσιάζοντας μέχρι και στρατευμένους καλλιτέχνες γνωστούς για την πολιτική προπαγάνδα τους, όπως ο Λάκης Λαζόπουλος και ο χρηματοδοτούμενος από το ευρωπαϊκό χρήμα μέσω ΜΚΟ αλλά αμέσως μετά “αντιμνημονιακός” Σταμάτης Κραουνάκης;
4.Γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι δημοκρατικές διαδικασίες ώστε με διαφάνεια να συσταθεί ο “Σύλλογος Φίλων του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής” και αυτός συστάθηκε μόνο από φίλους, φίλες και …φιλενάδες μίας κλειστής ομάδας ανθρώπων; Τι πρόσβαση μπορεί να έχει σε αυτόν ο κάθε Ελληνας (κοινός θνητός) πολίτης και ποιο ανώτατο ιερατείο αποφασίζει για το ποιος θα γίνει ή όχι μέλος;
5.Γιατί δεν ακολουθούνται οι ίδιες δημοκρατικές διαδικασίες διαφάνειας και στα θέματα της οικονομικής διαχείρισης του Μεγάρου ώστε να γνωρίζει το κοινό ποιοι είναι οι πόροι αυτού του νέου πολιτιστικού φορέα της περιοχής μας; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έγινε ένας οικονομικός απολογισμός; Αφού το “Μέγαρο” όπως μας λένε έγινε για να είναι στολίδι της περιοχής κι όχι για να αποτελεί απλά ιδιοκτησία κάποιου. Λοιπόν, γιατί ο κόσμος της Κομοτηνής (“του Μπουκλουτζά” σύμφωνα με τους υπευθύνους του “Μεγάρου”) δεν αξίζει τέτοια διαφάνεια; Δεν είναι έτοιμος ακόμη ο Κομοτηναίος για να μαθαίνει την αλήθεια παρά μόνο για να (παρα)πληροφορείται από στημένα διαφημιστικά δημοσιεύματα γνωστών καθεστωτικών φυλλάδων;
6.Εφόσον θέλουν κάποιοι και κάποιες να το παίζουν “άνθρωποι του Πολιτισμού” γιατί συνεχώς ζητούν (και μάλλον καταφέρνουν) να βάζουν χέρι στο δημόσιο χρήμα και δεν τα πληρώνουν όλα αυτά από την τσέπη τους; Μήπως είναι εύκολο στα λόγια να είμαστε “προοδευτικοί” και να καταγγέλλουμε τις πρακτικές του παρελθόντος που έφεραν τη χώρα σε αυτή την θέση ενώ στην πράξη τιμάμε όσο κανείς άλλος τον κρατισμό και την εξάρτηση από το δημόσιο χρήμα τα οποία μέχρι πριν 5 λεπτά καταδικάζαμε;
7.Ο διευθυντής της Αναπτυξιακής Ροδόπης και εμπνευστής του “Μεγάρου Μουσικής” Στάθης Κεφαλίδης διατηρεί ή διατηρούσε στο παρελθόν θέση συνεργάτη στην Περιφέρεια; Αν ναι μήπως αυτό επηρεάζει ή επηρέαζε παλαιότερα αποφάσεις τις Περιφέρειας;
8.Είναι σίγουρα νόμιμο αλλά είναι και ηθικό, πρώην πρόεδρος της Αναπτυξιακής (της εταιρείας δηλαδή που διαχειρίζεται το Μέγαρο) να είναι ταυτόχρονα και Περιφερειακός Σύμβουλος στην συμπολίτευση, δεξί χέρι του περιφερειάρχη στην Περιφέρεια που αποφασίζει να δώσει τα επιπλέον 2 και βάλε εκατομμύρια στο Μέγαρο;
9.Μήπως εδώ κάποιος θα μπορούσε χαριτολογώντας να πει πως “Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει”; Πως γίνεται πάντα και κάποιοι γνωρίζουν από “διαχείριση χρήματος” καλύτερα από όλους τους άλλους αλλά μόνο δημοσίου χρήματος;
10.Αληθεύει πως και άλλο πρόσωπο από το “Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής” τακτοποιήθηκε σε ευαίσθητη θέση στην Περιφέρεια, δίπλα στην τότε διορισμένη Περιφερειάρχη Θεοδώρα Κόκλα και μάλιστα χωρίς κανένα διαγωνισμό ως καθαρά προσωπική – κομματική επιλογή; Μάλιστα το άτομο αυτό (του Μεγάρου) άφησε την μέχρι τότε (“πετυχημένη”) επαγγελματική σταδιοδρομία του σε επιχειρηματικό όμιλο της πόλης ώστε να καταλάβει αυτή την θέση στα κρυφά αφού πήγε εκεί πολύ πριν ανακοινωθεί επίσημα η προκήρυξη γι αυτή την θέση. Είναι και πάλι νόμιμη και ηθική ταυτόχρονα αυτή η κατάληψη δημοσίων θέσεων γύρω από την διανομή χρήματος στο “τρίγωνο” Περιφέρεια – Αναπτυξιακή – Μέγαρο; Αληθεύει επίσης ότι το ίδιο άτομο μετά τις εκλογές του 2009 (όταν το ΠΑΣΟΚ ήρθε στα πράματα δηλαδή) κατασυκοφαντούσε και γραπτώς συνάδελφό του που εργαζόταν τίμια σε άλλη δημόσια υπηρεσία ώστε να καταφέρει να τον απολύσει για να διοριστεί μάλλον το ίδιο; Και όταν προφανώς δεν τα κατάφερε, επέλεξε αυτή την θέση μάλλον ως Β’ επιλογή, κυρίως λόγω “διαπροσωπικής” σχέσης με άτομο στην διοίκηση; Με τέτοια αμφιλεγόμενης νομιμότητας και ηθικής άτομα προσπαθεί η γνωστή παρέα να μας “μάθει Πολιτισμό” μέσω του “Μεγάρου”;
11.Πως είναι δυνατόν την μία στιγμή οι υπεύθυνοι του Μεγάρου να “ζητιανεύουν” επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού και από τον Δήμο Κομοτηνής για να λειτουργήσει το πανάκριβο και ενεργοβόρο κτίριο και αμέσως μετά να βρίσκονται ένα σωρό χρήματα για πανάκριβες διοργανώσεις και εκδηλώσεις αλλά και για την αντίστοιχη διαφήμιση με αφίσες και πανό στους δρόμους αλλά και έγχρωμα ολοσέλιδα σε καθημερινές εφημερίδες; Την μία ημέρα δεν έχουμε χρήματα και ζητάμε και την άλλη ξαφνικά ξοδεύουμε αυτά που δεν έχουμε;
12.Σε περίπτωση που απαντηθεί πως “τα Μέσα αυτά είναι χορηγοί επικοινωνίας” και δεν πληρώνονται οι διαφημίσεις, πόσο “δωρεάν” μπορεί να είναι αυτή η παροχή όταν άνθρωποι του Μεγάρου βρίσκονται ταυτόχρονα και στην Αναπτυξιακή αλλά και στην Περιφέρεια και πόσο “αθώα” μπορεί να είναι αυτή η συνδιαλλαγή χωρίς να δημιουργηθούν σκέψεις ακόμη και στον πιο καλόπιστο πολίτη αυτού του τόπου περί “διαπλοκής” ΜΜΕ – Περιφέρειας – Φορέων Χρηματοδότησης – Μεγάρου; Αλλωστε καιρούς κρίσης διανύουμε και κάθε ΜΜΕ θα ήθελε να έχει καλές (τουλάχιστον) σχέσεις με ανθρώπους στα …κατάλληλα πόστα. Τους οποίους και διαφημίζουν εδώ και χρόνια, προφανώς αφιλοκερδώς και σε άλλες δραστηριότητες εκτός “Μεγάρου” ενώ είναι γνωστό πως άτομα στα συγκεκριμένα ΜΜΕ έχουν επιδοτηθεί με πολλά λεφτά από την Αναπτυξιακή; Ολα αυτά λέγονται “διαφάνεια” ή μήπως κάπως αλλιώς;
13.Πόσα ακόμη εκατομμύρια ευρώ έχει σκοπό να διεκδικήσει αυτό το “τέλειο” αλλά μάλλον ημιτελές “Μέγαρο” από την τσέπη του πολίτη τη στιγμή που τόσες οικογένειες στην περιοχή μας στερούνται ακόμη και τα απαραίτητα και τροφοδοτούνται από συσσίτια; Πριν λίγο καιρό δεν ήταν που περιφερειακοί σύμβουλοι παραλίγο να πιαστούν στα χέρια για την προμήθεια αλατιού (για πενταροδεκάρες δηλαδή) για τα αποκλεισμένα χωριά του Εβρου; Οταν όμως πρόκειται για τα εκατομμύρια στο άπατο βαρέλι του “Μεγάρου” όλα δίνονται χωρίς κουβέντα;
14.Θέλουν μήπως κάποιοι να κάνουν την Κομοτηνή …Κωνσταντινούπολη; Δηλαδή από τη μία φτωχοί και αναξιοπαθείς και από την άλλη μία μικρή καλοζωισμένη (με το δημόσιο χρήμα) κρατικοδίαιτη κάστα ανθρώπων που θα το παίζει “του Πολιτισμού”; Αυτό δηλαδή είναι “δείγμα Πολιτισμού” ενώ κατακρίνουμε την παλιά και κλασική Κομοτηνή ως “Κομοτηνή του Μπουκλουτζά”;
15.Θα μας πει κανείς την αλήθεια για το τι άλλες ελλείψεις υπάρχουν σε αυτό το “Μέγαρο” ώστε να ξέρουμε τι θα μας αναγκάσουν να πληρώσουμε τα επόμενα χρόνια για να κάνουν το “κομμάτι” τους κάποιοι κύριοι και κάποιοι κυρίες που παριστάνουν πως δήθεν είναι “του Πολιτισμού”; Ποια νέα “ταλέντα” θα αναδειχθούν (πάντα με το δήμοσιο χρήμα) στην πολιτική, την αυτοδιοίκηση, την δημοσιογραφία και αλλού μέσω του “Μεγάρου”;
Και τέλος, πέρα από εκατομμύρια, πολιτικές και εξουσίες που προσωπικά ελάχιστα με ενδιαφέρουν το κυριότερο ερώτημα…
•Πότε το “Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής” (που εκπροσωπείται και από τον ανάλογο “Σύλλογο Φίλων Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής” – ένα κλειστό κλαμπ φίλων απ’ όσο γνωρίζω με πάνω – κάτω τα ίδια άτομα να συμμετέχουν συνεχώς σε διάφορους συλλόγους και λέσχες) πρόλαβε με ζωντανές αναμεταδόσεις σε μερικές εβδομάδες λειτουργίας να παράγει το πολιτισμικό αυτό προϊόν που αξίζει με το “καλημέρα σας” και σύμφωνα με την γνώμη των ιδίων ανθρώπων που ταυτόχρονα κατοικοεδρεύουν στο “τρίγωνο” Περιφέρεια – Αναπτυξιακή – Μέγαρο μία τόσο γενναιόδωρη επιχορήγηση 2 εκατομμυρίων ευρώ; Οταν μάλιστα άλλες αντίστοιχες πολιτιστικές πρωτοβουλίες της περιοχής μας (και δε μιλάμε για γιορτές φασολάδας και πανηγύρια) δραστηριοποιούνται πετυχημένα για χρόνια ολόκληρα, έχουν σαφώς μεγαλύτερο κοινό και αναγνώριση σε όλη την Ελλάδα και πολλές φορές δεν λαμβάνουν ούτε ευρώ ως υποστήριξη αλλά ούτε καν έδρα για να στεγαστούν; Μήπως έπαιξε ρόλο το γεγονός πως ο τότε πρόεδρος της Αναπτυξιακής και ο διαχρονικός διευθυντής της ήταν σύμβουλοι της Περιφέρειας;
Μήπως τελικά η “Κομοτηνή του Μπουκλουτζά” ήταν πολύ καλύτερη πόλη; Μήπως τότε, στις αρχές του περασμένου αιώνα με εκείνα τα πανέμορφα και ευτυχώς διατηρημένα μέχρι και σήμερα κτίρια της Λέσχης Κομοτηναίων, της Τσανακλείου και τόσα άλλα οι παλιοί αυθεντικοί Κομοτηναίοι είχαν περισσότερο Πολιτισμό μέσα τους από εμάς σήμερα; Γιατί τότε οι περίφημες λάσπες του Μπουκλουτζά μπορεί να λέρωναν (περιστασιακά μόνο) τους δρόμους και τα παπούτσια των Κομοτηναίων. Οι τότε Κομοτηναίοι όμως είχαν και γούστο, ασθητική και Πολιτισμό μέσα τους, σε αντίθεση με ορισμένους σημερινούς κατοίκους της πόλης μας.
Και τι θα γίνει με το συγκεκριμένο άτομο του “Μεγάρου” το οποίο ξέρουμε και ξέρουν όλοι πως έχει στο ιστορικό του βαρύτατα ηθικά (τουλάχιστον) παραπτώματα; Οχι μόνο για τους μετεκλογικούς διορισμούς του σε δημόσια θέση κρυφά από το παράθυρο αλλά για το ότι ζήτησε με την υπογραφή του, άλλο άτομο (στο οποίο την προηγούμενη ημέρα παρίστανε τον φίλο) να χάσει την δουλειά του από το Δημόσιο για να την καταλάβει μάλλον εκείνο! Μία απίστευτη χουντικού τύπου ενέργεια που η πόλη είχε να “θαυμάσει” από τα χρόνια της 7ετίας και στην οποία συνεργός ήταν και άλλο άτομο για χρόνια διορισμένο εντός της Περιφέρειας το οποίο πλέον δεν βρίσκεται στην ζωή…
Εκτός κι αν όλα αυτά συμβαδίζουν με τον (κρατικοδίαιτο) “Πολιτισμό των Μεγάρων” οπότε πάμε πάσο. Εμείς όμως δεν θα πάρουμε. Προτιμάμε σαφώς την “Κομοτηνή του Μπουκλουτζά” με τους αγνούς και αληθινά πολιτισμένους ανθρώπους και τα πανέμορφα κτίρια από τους σημερινούς Κομοτηναίους και τα σημερινά τετράγωνα τσιμεντένια μεγαθήρια. Τότε που ορισμένα από αυτά τα κλασικά δείγματα Κομοτηνέικης αρχιτεκτονικής όχι μόνο δεν στοίχιζαν χρήματα στον φορολογούμενο πολίτη αλλά ήταν και δωρεά, όπως η Τσανάκλειος. Και οι λάσπες του Μπουκλουτζά λέρωναν μόνο τα παπούτσια των Κομοτηναίων και όχι την ψυχή τους…
Γι αυτούς και για άλλους τόσους λόγους Στάθη μου, μου αρέσει περισσότερο η “Κομοτηνή του Μπουκλουτζά”. Μπορείς σας παρακαλώ να την αφήσεις ήσυχη;
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;