Πολλές και διαφορετικές θέσεις για τα διόδια στην Περιφέρεια. Παρότι το Περιφερειακό Συμβούλιο υιοθέτησε την πρόταση Παυλίδη για ένα σταθμό ανά κατεύθυνση και δημιουργία ηλεκτρονικής κάρτας για τους πολίτες της Περιφέρειας, όμως η προσέγγιση φαίνεται ότι είναι διαφορετική για τις παρατάξεις.
Για πρώτη φορά πάντως η Εγνατία Οδός συζητά το ενδεχόμενο να αλλάξει τα πλάνα της, μετά από αντιδράσεις των κατοίκων. Και αυτό είναι η περίπτωση τα διόδια της Μουσθένης να μετακινηθούν δυτικότερα, στο Στρυμόνα, ώστε η Περιφέρεια ΑΜΘ να διαθέτει ένα μόλις σταθμό εντός των ορίων της, το σταθμό στους Αμαξάδες, που κατασκευάζεται ήδη και θα λειτουργήσει σε λίγες εβδομάδες. Κατά τα άλλα στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα εγκατασταθεί ένας ακόμη σταθμός στη Νυμφοπετρα.
Η πίεση της κοινής γνώμης και των τοπικών φορέων, φαίνεται ότι μπορεί να έχει αποτέλεσμα και οι εξελίξεις δείχνουν ότι η επόμενη διεκδίκηση των τοπικών κοινωνιών πρέπει να είναι η μείωση του τιμήματος, είτε με τη μορφή εκπτωσης για τους πολίτες της Περιφέρειας, είτε στο σύνολο του οδικού άξονα για τις εγχώριες μεταφορές.
Οι απόψεις των παρατάξεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο
Η άποψη των δύο μεγάλων παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου εκφράστηκε με την απόφαση που ελήφθη στη συνεδρίαση της Δευτέρας. Οι παρατάξεις της «Λαϊκής Συπείρωσης» και της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας» αποχώρησαν υποστηρίζοντας την πλήρη άρνηση απέναντι στα διόδια. Η «Οικολογία Αληλεγγύη» και ο Θανάσης Μακρής, εξέφρασαν μια πιο ουσιαστική πρόταση, ζητώντας τα έσοδα να κατευθύνονται στην αναβάθμιση των εναλλακτικών και μαζικών μέσω συγκοινωνίας, όπως ο σιδηρόδρομος.
Ο Αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού Ι. Τσακλίδη, ανάμεσα σε όσα είπε, ενέπλεξε τη «λευκή βίβλο» και τις επιταγές της και έκανε λόγο για μείωση των σταθμών από τον αρχικό σχεδιασμό των 13 σταθμών σε 7, κατά μήκος της Εγνατίας. Όμως η κατάσταση αυτή είναι προσωρινή καθώς μέσα στο 2013 θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό σύστημα που θα έχει καθολική εφαρμογή και χρέωση, με βάση τις αρχικές προβλέψεις, τουλάχιστον.
Οι χρεώσεις σύντομα για τους πολίτες
Στην πρώτη φάση λειτουργίας των διοδίων, το κόστος για τους κατοίκους της Ξάνθης και της Καβάλας για τη διαδρομή προς τη Θεσσαλονίκη και πίσω θα χρειάζεται 11,20 ευρώ, ενώ οι κάτοικοι της Ροδόπης και του Έβρου θα πληρώνουν 16,80 ευρώ. Πάντως από την τοποθέτηση του Ι. Τακλίδη προκύπτει μια μικρή πιθανότητα μείωσης του αντιτίμου σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη, όταν ανακοινωθεί επίσημα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;