Με «χαμηλή πτήση» ο Αλέξης Τσίπρας στην Τουρκία

5 Φεβρουαρίου 201912:00

Η διήμερη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία και η συνάντησή του με τον τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν δεν περνάει απαρατήρητη από το σύνολο της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης που όμως δεν αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμότο θέμα και παραμένει κάπως αποστασιοποιημένη.

Το query «Αλέξης Τσίπρας – Ταγίπ Ερντογάν» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 1.884συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 1 – 4 Φεβρουαρίου 2019.Οι περισσότερες αναφορές προέρχονται από τα Newsενώ το Twitterδεν εμφανίζει μεγάλη εμπλοκή στο σχολιασμό της επίσκεψης στην Τουρκία.Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών παρουσιάζουν μια πλειοψηφία ουδέτερων συναισθημάτων, ακολουθούν τα αρνητικά και τέλος τα θετικά συναισθήματα.

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα MainTopicsτου PaloProεπικεντρώνονται στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στην ατζέντα που έχει ο Αλέξης Τσίπρας για την συνάντηση με τον Ταγίπ Ερντογάν.
  • Στις δηλώσεις τούρκων αξιωματούχων και στις προκλήσεις της γειτονικής χώρας.
  • Στομήνυματης Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Τουρκία πως η κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας στα χωρικά της ύδατα και τα κυριαρχικά δικαιώματά της εντός της ΑΟΖ της πρέπει να γίνονται σεβαστά από όλους.
  • Στην επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης και στην Αγιά Σοφία.
  • Σε σχολιασμούς για το τι σημαίνει η επίσκεψη Τσίπρα στην Τουρκία.

 

Συμπεράσματα

Η ανάλυση περιεχόμενου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloProδείχνει ότι η διαδικτυακή γνώμη εμφανίζεται αποστασιοποιημένη από τη συνάντηση Τσίπρα και Ερντογάν και τηρεί στάση αναμονής. Αναλυτικότερα:

  • Τα ποσοτικά δεδομένα δείχνουν ότι το ελληνικό διαδίκτυο δεν «σηκώνει» το θέμα της επίσκεψης αν και η Τουρκία αποτελεί σοβαρό εθνικό θέμα για τους χρήστες του.
  • Το Twitterδεν εμφανίζει, σύμφωνα με τα ποσοτικά δεδομένα,δυναμική εμπλοκήόπερ και σημαίνει ότι η επίσκεψη Τσίπρα δεν προκαλεί το μεγάλο ενδιαφέρον χρηστών των SocialMedia.
  • Hεπίσκεψη Τσίπρα στην Τουρκία δείχνει σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου ότι η κυβέρνηση της Αθήνας επιδιώκει να την κρατήσει σε χαμηλούς ρυθμούς.
  • Η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στο τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Ειδήσεων «Anadolu» σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου δεν αναπαράχθηκεαπό τα ελληνικά ψηφιακά ΜΜΕ.
  • Η ειδησεογραφία επικεντρώνεται και διαμορφώνεται σύμφωνα με την αναλυση περιεχομένου με βάσητις δηλώσεις από την πλευρά της Τουρκίας.
  • Οι τουρκικές προκλήσεις συνεχίζουν να επηρεάζουν το εθνικό συναίσθημα ενός αριθμού χρηστών του διαδικτύου οι οποίοι εκφράζονται αρνητικά για την επίσκεψη του πρωθυπουργού.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου εκφράζουν χαμηλές προσδοκίες για το αποτέλεσμα της επίσκεψης.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου, συνδυάζουντην επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία με την υιοθέτηση της Συμφωνίας των Πρεσπών αντιμετωπίζοντας τον με σκωπτικό τρόποαναφορικά με τη διαχείριση των εθνικών θεμάτων. Ωστόσο το σύνολο της διαδικτυακής κοινής γνώμης, σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου δεν συμμερίζεται τους προαναφερθέντες σχολιασμούς.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου εκτιμούν ότι ο Αλέξης Τσίπρας είναι κατάλληλα προετοιμασμένος για τη συνάντηση με τον Ταγίπ Ερντογάν και ότι με την επίσκεψη στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης και την Αγία Σοφίαστέλνει μηνύματα και στην Άγκυρα αλλά και στο εσωτερικό.
  • Η αρθρογραφίαγια την επίσκεψη Τσίπρα στην Τουρκία, σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου δεν αναπαράγεται από τους χρήστες του διαδικτύου καθώς εμμένουν στη διάδοση των ειδήσεων.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου θεωρούν ότι θα γίνει ένα «παζάρι» μεταξύ Αλέξη Τσίπρα και Ταγίπ Ερντογάν αλλά δεν μπορούν να το δικαιολογήσουν.

_____________________

*ΟΝίκοςΑρβανίτηςείναι Content Director τηςPalo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. DataAnalyst της PaloServices. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό.ΈχειπαρακολουθήσειπιστοποιημέναcoursesκαιseminarsγιαDigitalMedia, SocialMediaStrategies, DigitalMarketing&Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό PaloPro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των SocialMediaκαι των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

 

Αρθρογράφος