Με αιτήματα την άμεση διανομή βιβλίων, την κάλυψη των κενών σε δασκάλους και καθηγητές και την αντίθεση τους στην γενικότερη κατάσταση σαν συνέπεια των μνημονιακών πολιτικών και την προχειρότητα των επιχειρούμενων αλλαγών στην παιδεία οι μαθητές στην πόλη της Κομοτηνής πραγματοποιούν κινητοποιήσεις και καταλήψεις σχολείων.
Η λίστα των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη, μεγαλώνει καθημερινά.
Στις κινητοποιήσεις των λυκείων της πόλης ήρθαν να προστεθούν σήμερα και τα γυμνάσια. Υπό κατάληψη τελούν το 1ο και 2ο Ενιαίο Λύκειο, το Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και το 3ο και 4ο Γυμνάσιο ενώ αποχή πραγματοποίησαν μαθητές του 1ου Γυμνασίου. Κανονικά διεξάγονται τα μαθήματα στο 3ο Ενιαίο Λύκειο στο οποίο είχαν εισβάλει εξωσχολικοί την Παρασκευή και προκάλεσαν ζημιές ιδιαίτερα σημαντικές, ύψους δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Υπό κατάληψη τελεί και το Γυμνάσιο – Λύκειο της Ξυλαγανής. Στα σχολεία υπάρχει αναβρασμός, πραγματοποιούνται γενικές συνελεύσεις και προγραμματίζονται κινητοποιήσεις.
«Ψωμί- Παιδεία που είναι τα βιβλία; Είστε όλοι υπεύθυνοι σ’ αυτήν την ιστορία»
Οι μαθητές των σχολείων της Κομοτηνής πραγματοποίησαν το πρωί της Δευτέρας μεγάλη σε παλμό και ζωντάνια κινητοποίηση στους δρόμους της πόλης. Ξεκινώντας από τα σχολεία τους και με σημείο συνάντησης την πλατεία πραγματοποίησαν πορεία σε κεντρικούς δρόμους χωρίς ωστόσο να παρεμποδίσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων καθώς με ρύθμιση της τροχαίας αποφεύχθηκε κάτι τέτοιο. Οι δρόμοι της πόλης πλημμύρισαν από φωνές με συνθήματα όπως: «Ψωμί- Παιδεία που είναι τα βιβλία; Είστε όλοι υπεύθυνοι σ’ αυτήν την ιστορία», «Δεν έχουμε λεφτά- Δεν έχουμε βιβλία, Πού θα φτάσει πια αυτή η κοινωνία;», «Λεφτά υπάρχουν! Βιβλία;;;», «Δεν έχουμε αντοχή – φέρτε τα βιβλία μας και πάρτε τα cd», «Δε φεύγουμε από εδώ αφού εσείς δε βάζετε μυαλό».
Οι μαθητές διαμαρτύρονται απέναντι σε κάθε μορφής εκμετάλλευση και κερδοσκοπία εκ μέρους κάθε μαθητή και γονέα. Τα αιτήματα τους στηρίζονται σε ζητήματα όπως: τα dvd που δόθηκαν από το υπουργείο παιδείας καθώς όπως ανέφεραν «τα μισά είναι άχρηστα και δε διαβάζονται από τους υπολογιστές ενώ τα μαθήματα είναι γραμμένα σε greeklish». «Να μην πληρώσουμε εμείς και οι γονείς μας την οικονομική κρίση τους» τόνισαν οι μαθητές. -Κανένα κενό σε καθηγητές και μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. «Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των οικογενειών μας για τη λειτουργία των σχολείων, τη θέρμανση και την μόρφωσή μας». – Όχι στο 23 % ΦΠΑ των κυλικείων! Οι μαθητές επισημαίνουν ότι η ύπαρξη φροντιστηρίων έχει αντικαταστήσει τον θεσμό του σχολείο και επιβεβαιώνει για ακόμη μια φόρα την απουσία δωρεάν παιδείας. Μεγάλο είναι το πρόβλημα στο Μουσικό σχολείο καθώς υπάρχουν ελλείψεις σε καθηγητές μουσικής ενώ οι μαθητές επωμίζονται και την αγορά των μουσικών βιβλίων των οποίων το κόστος είναι υψηλό.
Συνάντηση με το δήμαρχο
Οι μαθητές αφού έκαναν πρώτα ένα “πέρασμα” από το κτίριο της περιφερειακής ενότητας Ροδόπης, κατέληξαν στο δημαρχείο της πόλης και συναντήθηκαν με το δήμαρχο Γιώργο Πετρίδη, όπου και συζήτησαν θέματα που αφορούν στα αιτήματα που υπάρχουν στις κινητοποιήσεις τους, αλλά και γενικότερα θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο Δήμαρχος Κομοτηνής, Γιώργος Πετρίδης δέχτηκε αντιπροσωπεία μαθητών στο γραφείο του και μετά το τέλος της συνάντησης σε δηλώσεις του ανέφερε πως είχε μια ουσιαστική κουβέντα μαζί τους καθώς όπως σημείωσε «άκουσα και πράγματα που δεν ήξερα. Στο βαθμό που είναι στο χέρι μου θα κοιτάξω με διακριτικότητα αλλά και αποφασιστικότητα να παρέμβω έτσι ώστε να διορθωθούν κάποια πράγματα, τα οποία θεωρούσα αυτονόητα ότι είναι λυμένα».
Ο κ. Πετρίδης τονίζοντας πως δεν είναι στον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης ούτε να ορίσει τη διδακτέα ύλη αλλά ούτε και να ορίσει τον τρόπο που διδάσκεται, «αυτονόητη όμως υποχρέωση της αυτοδιοίκησης είναι να παρεμβαίνει κι ως καταλύτης εκεί όπου υπάρχουν δομικά προβλήματα που δημιουργούν ανισότητες μέσα στην αίθουσα και στο αυτονόητο δικαίωμα της δωρεάν εκπαίδευσης και δωρεάν παιδείας. Μου δώσανε τη δυνατότητα τα παιδιά να κατανοήσω ότι υπάρχουν καθηγητές και δάσκαλοι οι οποίοι τιμούν τον ρόλο τους αλλά όπως τα δάχτυλα του χεριού δεν είναι ίδια έτσι υπάρχουν και περιθώρια βελτίωσης στο θέμα των επιλογών που γίνονται μέσα στα σχολεία».
Ο ίδιος όπως ανέφερε δε γνώριζε, καθώς δεν είχε εμπλακεί ποτέ σε θέματα παιδείας, ότι έχει πάψει το θέμα της ενισχυτικής διδασκαλίας. «Θεωρώ ότι είναι βαθιά δημοκρατικό και βαθιά αταξικό μέτρο η ενισχυτική διδασκαλία και είναι λάθος που καταργήθηκε» υποστήριξε ο κ. Πετρίδης. Ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε στα παιδιά ότι θα αναλάβει πρωτοβουλία ώστε να έρθει σε επαφή με τους συλλόγους διδασκόντων της δευτεροβάθμιας και με τους συλλόγους των φροντιστών και να ζητήσει να συμπράξουν με τον δήμο, ο οποίος θα διαθέσει τους χώρους και το υλικό που χρειάζεται και με όσους θέλουν να συμπράξουν εθελοντικά ώστε να δημιουργηθούν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές των οποίων οι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να τα στείλουν στα φροντιστήρια.
«Αυτό που κατάλαβα είναι ότι σε αρκετά σχολεία η έλλειψη διδασκαλίας ενισχυτικής από τα φροντιστήρια δημιουργεί μεγάλες ανισότητες εσωτερικά στην τάξη. Παρόλο που δεν είναι υποχρέωση μας ωστόσο είναι ευθύνη μας να κινηθούμε σ’ αυτήν την κατεύθυνση» σημείωσε ο δήμαρχος.
Τα παιδιά είχαν αγωνία μέχρι και το εάν θα έχουν πετρέλαιο να ζεσταθούν φέτος στα σχολεία.
«Μπορεί να βρεθούμε στην πολύ δύσκολη θέση και με πολιτικό κόστος, εκλογικό και μικροπολιτικό, να μην είμαστε συνεπείς σε άλλες υποχρεώσεις μας απέναντι σε δομές αθλητισμού ή οτιδήποτε άλλο, ωστόσο είμαστε υποχρεωμένοι τα σχολειά μας, τους παιδικούς σταθμούς και τα ΚΑΠΗ να τα κρατήσουμε ζεστά τον χειμώνα καθώς είναι στις προτεραιότητές μας και αυτό θα κάνουμε εκτός εάν καταρρεύσει το κράτος» τόνισε ο δήμαρχος.
Για το θέμα των φωτοτυπιών και των εγχειριδίων που θα έδιναν προσωρινή λύση στο θέμα της έλλειψης των βιβλίων , ο δήμαρχος σημείωσε πως υποχρέωση του δήμου ήταν να εκτυπώσει φωτοτυπίες και εγχειρίδια και στους δυο κλάδους της εκπαίδευσης. «Στη μεν πρωτοβάθμια έγκαιρα είχαμε τις εκτυπώσεις και διανεμήθηκαν και λειτουργούν ομαλά τα δημοτικά σχολεία. Στη δευτεροβάθμια υπήρξε μια εμπλοκή, στην οποία μπορώ να αναλάβω μόνο το μέρος της ευθύνης που αναλογεί στο δήμο και το αναλαμβάνω. Υπήρξε μια εμπλοκή με την έννοια ότι κάποια σχολεία δήλωσαν ότι θα αναλάβουν τα ίδια να εκτυπώσουν τις φωτοτυπίες θεωρώντας ότι συμβάλλουν έτσι στην εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων. Από ότι φαίνεται δε λειτούργησε αυτό παντού. Ήταν λάθος η επιλογή του δήμου να δεχτεί αυτή τη λύση και έπρεπε να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση την περασμένη εβδομάδα κι όπως το είχαμε προγραμματίσει. Αυτό το λάθος θα το διορθώσουμε άμεσα. Μίλησα ήδη με τον κύριο Μούχτση, προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τον Παντελή Αμπατζιάνη, υπεύθυνο της σχολικής επιτροπής για τη δευτεροβάθμια από το δήμο και αύριο θα γίνει το πρωί μια σύσκεψη ώστε την Τετάρτη να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς στη δημοπράτηση έτσι ώστε την Παρασκευή ή το αργότερο την ερχόμενη Δευτέρα να έχουμε τα εγχειρίδια στα σχολεία».
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;