Μετά την αποχώρηση των κυβερνητικών κλιμακίων από την Θεσσαλονίκη, η ζοφερή πραγματικότητα επιστρέφει ανάγλυφα στην καθημερινότητα της Θράκης.
Ο βουλευτής Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ προτάσσοντας για μια ακόμη φορά την θεσμική ευθύνη για την κατάσταση που βρίσκεται η περιοχή μας και όχι τα εύκολα λόγια, την επικοινωνιακή διαχείριση και τις ανέξοδες υποσχέσεις κυβερνητικών παραγόντων, φέρνει στην Βουλή με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ενώπιον του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη την επιστολή που απέστειλε στον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ακριτικών Περιοχών κ. Χρήστος Γιορδαμλής.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, θέτει προς τον κ. Χατηζηδάκη το σύνολο της αναπτυξιακής παθολογίας της Θράκης και συνοψίζοντας σε δύο κεντρικά ερωτήματα ζητά να μάθει από τον αρμόδιο υπουργό εάν:
Α) Υπάρχει συγκροτημένη αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης για την Θράκη στον τομέα της Ανάπτυξης; και
Β) Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε άμεσα προκειμένου να άρετε τα αντικίνητρα που καθημερινά ανοίγουν ολοένα και περισσότερο την αναπτυξιακή ψαλίδα της Θράκης σε σχέση με τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας, εις βάρος των επιχειρήσεων και των πολιτών της;
Τις επόμενες ημέρες θα προσδιοριστεί η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής και θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.
Επισυνάπτεται το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης.
ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ
Βουλευτής Ροδόπης-Κίνημα Αλλαγής
Αθήνα 9-9-2024
Επίκαιρη Ερώτηση
Προς: Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη
Θέμα: Λήψη μέτρων για την αποκλιμάκωση των αναπτυξιακών αντικινήτρων που ταλαιπωρούν τις επιχειρήσεις της Θράκης και τον πληθυσμό της
Με πρόσφατη επιστολή του στον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμων Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Ακριτικών Περιοχών και πρόεδρος Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου, Χρήστος Γιορδαμλής, θέτει μια σειρά από καίρια ζητήματα που αναδεικνύουν την σημερινή αναπτυξιακή παθολογία της Θράκης.
Πιο συγκεκριμένα, τα εμβληματικά έργα, ειδικά στις μεταφορές, έχουν ουσιαστικά απενταχθεί λόγω ανυπαρξίας μελετών και εμφάνισης άλλων προτεραιοτήτων, ενώ η υπόσχεση κάλυψης του μεταφορικού κόστους δεν έγινε πράξη από τα αρμόδια Υπουργεία.Οι επιχειρήσεις της περιοχής είναι ουσιαστικά αποκλεισμένες από το Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ 2.0, όπως αποκλεισμένες, ή και σε ομηρία από το Τραπεζικό Σύστημα με μη ανταγωνιστικά επιτόκια. Ο Αναπτυξιακός Νόμος ουσιαστικά δεν λειτουργεί, αφού ούτε χρήματα καταβάλλονται, οι εγκρίσεις καθυστερούν από το 2022, νέες προσκλήσεις δεν υπάρχουν, ενώ η Περιφέρεια μας δεν ανήκει πλέον ούτε στην ζώνη υψηλής προτεραιότητας και οι ΒΙ.ΠΕ. της περιοχής είναι μη ανταγωνιστικές. Η περιοχή είναι ενεργειακά σε ομηρία οργανισμών που αδυνατούν να σχεδιάσουν το μέλλον της περιοχής και ενδιαφέρονται μόνο για να ξεζουμίσουν τους ενεργειακούς πόρους και ευκαιρίες αυτής. Η αύξηση των Διοδίων κατά 35%, η ανυπαρξία ανταγωνισμού στις αεροπορικές συνδέσεις, οι κακές Τελωνειακές Συνδέσεις και Συνθήκες, όπως και η απουσία συνδυασμένων μεταφορών – τηλεπικοινωνιών και λοιπών υποδομών οδηγούν στην απαξίωση και φυγή της επιχειρηματικότητας και των πολιτών από την περιοχή .Ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των υφιστάμενων επιχειρήσεων εστιασμένων στον Αγροτικό τομέα, που επισταμένα ζητούν στοχευμένησυμβολαιακή γεωργία, επαύξηση ορίων στα επενδυτικά σχέδια, διαχείριση νερών κλπ, ενώ οι γενικολόγες πολιτικές επιδοτήσεων οδηγούν σε συρρίκνωση καλλιεργειών και ερημοποίηση. Τα τελωνεία Κήπων και Καστανέων δυσφημούν την Ελλάδα, όπως και οι οδικές συνδέσεις με την Βουλγαρία. Το θέμα των εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου αποτελεί τροχοπέδη για τις εγκλωβισμένες βιώσιμες επιχειρήσεις.
Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:
Α) Υπάρχει συγκροτημένη αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης για την Θράκη στον τομέα της Ανάπτυξης;
Β) Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε άμεσα προκειμένου να άρετε τα αντικίνητρα που καθημερινά ανοίγουν ολοένα και περισσότερο την αναπτυξιακή ψαλίδα της Θράκης σε σχέση με τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας, εις βάρος των επιχειρήσεων και των πολιτών της;
Ο ερωτών βουλευτής,
Ιλχάν Αχμέτ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;