Αλήθεια ,πόσο κοντά είναι το σύγχρονο κράτος στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και στα άτομα με αναπηρίες;
1.Διαβάζουμε σε τοπική εφημερίδα της Κομοτηνής ότι πέντε μαθητές δημοτικού στη Ροδόπη μένουν χωρίς καθόλου παράλληλη στήριξη. Διότι μεσούσης της εκπαιδευτικής χρονιάς, τα κενά εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη δεν έχουν συμπληρωθεί. Οι εκπαιδευτικοί είναι αναπληρωτές. Δηλαδή σήμερα είναι αύριο δεν είναι, με ότι αυτό σημαίνει για την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Είναι γνωστό δε ότι η παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα πρόγραμμα για παιδιά με ειδικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν ειδική αντιμετώπιση με την οποία εξασφαλίζεται το δικαίωμα στη μάθηση αλλά και η ισότιμη μεταχείριση, με απώτερο σκοπό την ένταξη στο κοινωνικό σύνολο.
Ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, στη μεταφορά των μαθητών, με εργαζόμενους και εκπαιδευτικούς να απασχολούνται κατά 70%, με ελαστικές σχέσεις εργασίας π.χ αναπληρωτές, που εναλλάσσονται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα μέχρι να εξοικειωθεί το παιδί να φεύγουν και να έρχεται κάποιος άλλος. Για την Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα για κάποιες διαγνωστικές κατηγορίες, όπως ο αυτισμός, η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης και το σταθερό πρόσωπο αναφοράς θεωρούνται καθοριστικά για την περαιτέρω εξέλιξη του ατόμου.
Σε αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης, τον τόσο ευαίσθητο και απαιτητικό, δεν έχει γίνει τα τελευταία 15 χρόνια ούτε ένας μόνιμος διορισμός.
Πάνω από 200.000 παιδιά με αναπηρία ή μαθησιακές δυσκολίες σε όλη τη χώρα, ανάλογα και στο Δήμο Κομοτηνής, παραμένουν εκτός των δομών της Ειδικής Αγωγής , με τραγικές συνέπειες για την πορεία της ζωής τους αλλά και των οικογενειών τους. Διότι αναγκάζονται να καταφεύγουν στον ιδιωτικό τομέα και αν δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά, δεν ολοκληρώνουν τα θεραπευτικά πρωτόκολλα. Κι ενώ έτσι έχει η κατάσταση φέτος το 2018 για τις θεραπείες των παιδιών στην Ειδική Αγωγή το κονδύλι των 110 εκατομμυρίων μειώθηκε στα 60 εκατομμύρια και οι γονείς είναι απλήρωτοι για 15 μήνες, με αποτέλεσμα να έχουν σταματήσει τις θεραπείες των παιδιών. Επίσης δε προστέθηκε νέο χαράτσι που θα πληρώνουν οι οικογένειες, καθώς με την εφαρμογή των κανονισμών του ΕΟΠΥΥ, μια σειρά από θεραπείες που δικαιολογούνταν έχουν μειωθεί δραστικά, έχουν αυξηθεί δε τα ποσοστά συμμετοχής σε φάρμακα και βοηθήματα
Επιστροφή στην «κανονικότητα» για τα σχολεία ειδικής αγωγής, προανήγγειλε η κυβέρνηση με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, που αποδείχθηκε πολύ γρήγορα κούφια λόγια. Το βλέπουμε και στον τόπο μας. Αναπληρωτές η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στις δομές ειδικής αγωγής, ορισμένα προβλήματα στη μεταφορά των παιδιών, χρησιμοποίηση κτιριακών υποδομών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, (επειδή έκλεισαν δημοτικά σχολεία) .
Τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) λειτουργούν κυριολεκτικά ως βιομηχανία μείωσης των ποσοστών αναπηρίας. Ο αριθμός των χιλιάδων βαριά αναπήρων χρόνο με το χρόνο «λιγοστεύει» στα χαρτιά. Όχι επειδή υπάρχει πραγματική αλλαγή στη βαρύτητα της πάθησης, αλλά επειδή αποχαρακτηρίζονται κι αναγκάζονται να επιβιώσουν ακόμη και χωρίς αυτές τις ανεπαρκείς παροχές που είχαν.
Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση. Και δυστυχώς επίσης εργατικά κέντρα, ομοσπονδίες, επιμελητήρια, επιστημονικοί φορείς , περί άλλων τυρβάζουν. Δυστυχώς επίσης εύκολα κατεβάζουμε τον πήχυ των απαιτήσεών μας και ανεχόμαστε τέτοιες και χειρότερες καταστάσεις. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι τώρα είμαστε λίγο καλύτερα. Άλλοι πάλι θα πουν ότι πάντα έτσι ήτανε και έτσι θα μείνει. Αυτές οι απόψεις οδηγούν στην αδράνεια στην αποδοχή της μιζέριας. Δεν μπορεί να συνεχίσουμε έτσι, πόσο θα κατεβάσουμε ακόμη τον πήχυ;
Εμείς προτείνουμε να φύγουμε από την αδράνεια και να διεκδικήσουμε, μαζικά και ενωτικά:
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;