Σοβαρές καταγγελίες για προεκλογική μεθόδευση αποδόμησης της Εγνατίας Οδού από το Ταμείο Αξιοποίηση Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου καταγγέλει ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού.
Όπως αναφέρεται, την ώρα που η Βουλή είναι κλειστή και παρά τις επιθυμίες των πολιτικών φορέων επιχειρείται να εγκατασταθεί Νέα Διοίκηση στην Εγνατία Οδό. Πιο συγκεκριμένα:
Τις τελευταίες ημέρες, στην καρδιά της προεκλογικής περιόδου και σε αντίθεση με την πρόσφατη απόφαση της 15/5/2012 του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), σύμφωνα με την οποία αναστέλλεται κάθε διαδικασία λήψης δεσμευτικών για το μέλλον αποφάσεων που αφορούν τις προγραμματιζόμενες ιδιωτικοποιήσεις, το ΤΑμεΙο ξεΠουλήματος της πΕριουσίας του Δημοσίου απεργάζεται νομιμοφανείς τρόπους διορισμού νέας διοίκησης στην εταιρεία μας.
Καταγγέλλουμε αυτή την προσπάθεια του Ταμείου, η οποία επιχειρείται την ώρα που η Βουλή είναι κλειστή και, συνεπώς, δεν μπορεί να εγκρίνει το διορισμό νέου Προέδρου και Δ/ντα Συμβούλου της εταιρείας. Άρα, πραξικοπηματικά, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές (και σε αντίθεση με την γενικότερη βούληση των πολιτικών φορέων όπως αυτή εκφράστηκε ακόμα και μέσα από τους εκπροσώπους των κομμάτων στο Δ.Σ του Ταμείου αλλά και όχι μόνο), γίνεται προσπάθεια εγκατάστασης διοίκησης με πρωτοφανείς μεθοδεύσεις (πιθανότατα με την ονομασία «προσωρινή» και μέσω της διαδικασίας Πρωτοδικείου) πιστής στους στόχους του Ταμείου, που είναι η εκχώρηση της εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου ή, πιο απλά, η παράδοση των σταθμών διοδίων που λειτουργεί η εταιρεία μας σε έναν ιδιώτη που, χωρίς καμμία (πιθανότατα) σημαντική υποχρέωση συντήρησης, θα εισπράττει τα διόδια!!!!!!
Η παραπάνω αδιαφανής μεθόδευση δεν είναι βέβαια πρωτοφανής για το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς, ακόμα και η από 30/11/2011 υποτιθέμενη σύμβαση μεταξύ Υπουργού Οικονομικών και ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία μεταβιβάστηκε το δικαίωμα ψήφου επί του 100% των μετοχών της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» από το ΥΠΥΜΕΔΙ στο ΤΑΙΠΕΔ (και άρα αποκτήθηκε η εποπτεία επί της εταιρείας), δεν έχει ακόμα δημοσιοποιηθεί, παρά τα επανειλημμένα γραπτά αιτήματα τόσο της διοίκησης της εταιρείας και των εργαζομένων, όσο και βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου!!!
Την όρεξη του Ταμείου να αποτελειώσει την μοναδική επιτυχημένη τεχνική εταιρεία του ευρύτερου δημόσιου τομέα με έδρα την Βόρεια Ελλάδα, άνοιξε ο νόμος Ν. 4072/11.04.2012, άρθρο 321, παρ. 13, που ψηφίστηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή πριν τις πρόσφατες εκλογές και εξαιρεί την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ από τις εταιρείες του δημοσίου, την κατατάσσει δέ στις απλές ανώνυμες εταιρείες, μόνο και μόνο για να μπορεί το Ταμείο να ορίσει νέα διοίκηση της αρεσκείας του που θα προωθήσει προφανώς την παραχώρηση-ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού και όχι βέβαια τις υπόλοιπες δράσεις της εταιρείας, που αφορούν μελέτες και έργα στο σύνολο του ελλαδικού χώρου (συνολικού ύψους 2 δις ευρώ) και που από την επιτυχή και γρήγορη κατασκευή τους εξαρτάται η ανάπτυξη σε ετήσιο ποσοστό 3 -4 % του ΑΕΠ της χώρας.
Τα πάγια αιτήματά μας, αφενός περί επανεξέτασης του θέματος της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και, αφετέρου, περί της επανάκτησης της εποπτείας της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» από τον φυσικό της φορέα, το ΥΠΥΜΕΔΙ (σε συνδυασμό με την πλήρωση της θέσης του Προέδρου και Δ/νοντος Συμβούλου από ένα πρόσωπο εγνωσμένου κύρους με μεγάλη εμπειρία στον χώρο των έργων υποδομής που θα επιλεγεί με ανοικτή αδιάβλητη διαδικασία), είναι μείζονος σημασίας για την ομαλή συνέχεια της εταιρείας μας και, προφανώς, μπορούν πλέον να ρυθμιστούν μόνο από μία νέα κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές της 17ηςΙουνίου και θα έχει την απόλυτη πολιτική νομιμοποίηση.
Το υπαρκτό θέμα της μη πλήρωσης της κενής θέσης Προέδρου και Δ/νοντος Συμβούλου από τον Μάρτιο (με αποκλειστική ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης η οποία, μεταξύ όλων των άλλων, δεν «πρόλαβε» να ρυθμίσει και το ζήτημα της εποπτείας της εταιρείας), που δημιουργεί αναμφίβολα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας, σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελέσει το άλλοθι, προκειμένου στη μεταβατική αυτή περίοδο μέχρι τις εκλογές της 17ης Ιουνίου, το ΤΑΙΠΕΔ να αποκτήσει την πλήρη και αποκλειστική εποπτεία επί της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», γεγονός που θα αποτελέσει την απαρχή διάλυσης της εταιρείας και εκχώρησης του αυτοκινητοδρόμου στους ιδιώτες.
Η ανάπτυξη της χώρας θα πρέπει να στηριχθεί από τους ικανούς φορείς και οι εργαζόμενοι της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», ζητάμε απλώς να μας αφήσουν με πολλή και υψηλού επιπέδου δουλειά να προχωρήσουμε τα μεγάλα έργα που έχουμε αναλάβει για το καλό της ανάπτυξης της χώρας και της πολυθρύλητης απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Αυτό θα γίνει μόνο αν η εταιρεία στηριχθεί και εποπτευθεί από το ΥΠΥΜΕΔΙ, αποκτήσει νέο ικανό Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο, αναδιοργανωθεί και συνεχίσει να επιτελεί τον σπουδαίο ρόλο της στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, ρόλο που επάξια κατέκτησε την τελευταία 15ετία.
Για όλα τα παραπάνω, έχουμε ήδη αποστείλει πρόσφατα επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και ΥΠΥΜΕΔΙ της υπηρεσιακής κυβέρνησης (με ταυτόχρονη κοινοποίηση σε όλα τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου), ζητώντας να παγώσει άμεσα ο κυοφορούμενος διορισμός νέας Διοίκησης στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς αυτή η αδιαφανής μεθόδευση, μόλις δύο εβδομάδες πριν τις εκλογές, έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με τον καθαρά Υπηρεσιακό χαρακτήρα της παρούσας κυβέρνησης και, σε περίπτωση που τελικά συμβεί, θα συναντήσει αναμφίβολα την έντονη αντίθεσή μας με δυναμικές συνδικαλιστικές δράσεις.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;