Ιλχάν Αχμέτ: Αντικοινωνικός και αντιαναπτυξιακός ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης

24 Ιουλίου 202306:00

Επίκαιρη Ερώτηση του  Ιλχάν Αχμέτ στην Βουλή 

«Αντικοινωνικός και αντιαναπτυξιακός ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης»

Ι. Αχμέτ:«Είναι καιρός να πάψει να αποτελεί κενό γράμματο πόρισμα της Διακομματικής»

Ν. Ταχιάος: «Προτεραιότητα της κυβέρνησης η ηλεκτροδότηση της γραμμής από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο»

Ι.Αχμέτ :«Καταθέτω στα πρακτικά τις δηλώσεις Γιορδαμλή ότι ο σιδηρόδρομος στην Θράκη είναι ανέκδοτο»

Ν. Ταχιάος: «Η αγορά θα κρίνει την βιωσιμότητα του έργου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας»

 

«Είναι καιρός να υλοποιηθεί το πόρισμα της Διακομματικής για την Θράκη και να πάψει να αποτελεί κενό γράμμα» επεσήμανε με την επίκαιρη ερώτησή του προς τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκο Ταχιάο, ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Ιλχάν Αχμέτ, με αφορμή το γεγονός ότι η Θράκη παραμένει χωρίς σιδηροδρομική διασύνδεση εδώ και πολλά χρόνια.

Ο Ιλχάν Αχμέτ κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του συνδέσμου Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χρήστου Γιορδαμλή ο οποίος χαρακτήρισε ως «ανέκδοτο» τον σιδηρόδρομο στην Θράκη, που ναρκοθετεί την οικονομική της προοπτική και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της.

Παράλληλα, ο βουλευτής Ροδόπης χαρακτήρισε ως «απαράδεκτο, αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακότονσιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης από τον υπόλοιπο ηπειρωτικό χώρο,που αντιβαίνει στην κοινή λογική» σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «μια περιφέρεια όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με επτά συνοριακές διόδους προς την Βουλγαρία και την Τουρκία, με τεράστιες βαλκανικές αγορές δίπλα της, με διευρωπαϊκά δίκτυα να διαμορφώνουν την στρατηγική των μεταφορών και το αναπτυξιακό μοντέλο της εξωστρέφειας των επόμενων δεκαετιών δεν μπορεί να μην έχει τρένο. Είναι ντροπή για το πολιτικό μας σύστημα πρωτίστως.»

«Κύριε Υπουργέ, αν η Θράκη δεν αποκτήσει άμεσα όλα εκείνα τα αναπτυξιακά εργαλεία που θα αναστρέψουν την σημερινή οικονομική της καχεξία και θα δώσουν κίνητρα για την εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων στο έδαφός της,καθώς και την δυνατότητα γρήγορης, οικονομικής και ασφαλούς πρόσβασης των πολιτών της στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με ένα συνδυασμένο κύκλο μεταφορών που θα περιλαμβάνει και τον Σιδηρόδρομο, τότε σύντομα θα αντιμετωπίσουμε μια αναπότρεπτη πορεία προς ένα μέλλον χωρίς καμία προοπτική», κατέληξε ο Ιλχάν Αχμέτ.

Από την πλευρά του υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών παραδέχθηκε ευθέως ότι θα μπορούσε να προσυπογράψει τον πυρήνα του ερωτήματος αν ήταν ο ίδιος βουλευτής, αποδεχόμενος έτσι το πρόβλημα και τα ελλείμματα που διέπουν τις κυβερνητικές πολιτικές πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Ωστόσο έθεσε ως προτεραιότητα της κυβέρνησης την προώθηση,  αναβάθμιση,  βελτίωση των χαρακτηριστικών και ηλεκτροδότηση της γραμμής από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο. «Αυτό σε συνδυασμό με ένα ακόμα έργο το οποίο είναι ώριμο για χρηματοδότηση και τρέχει αυτή τη στιγμή, το οποίο αφορά τη σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, τη βελτίωση της, καταλαβαίνετε ότι πραγματικά μπορεί να επιτρέψει να συνδεθεί η Θράκη με τους διαδρόμους εκείνους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν την εξαγωγική δραστηριότητα», επεσήμανε ο κ. Ταχιάος.

Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης ανέφερε ότι αυτή πρόκειται να αναταχθεί από τον Στρυμόνα μέχρι το τέλος της.          

«Αυτά είναι έργα τα οποία αποτελούν πρώτες προτεραιότητες και είναι ρεαλιστικές, για να επανέλθει ο σιδηρόδρομος στην Θράκη που προφανώς, δεν υποκαθίσταται από τα δρομολόγια των λεωφορείων τα οποία έχει βάλει η HellenicTrain για να αναπληρώνουν την απώλεια λόγω της διακοπής», κατέληξε.

Σε ό,τι αφορά την σιδηροδρομική Εγνατία, υποστήριξε ότι υπάρχει διαγωνιστική διαδικασία για το τμήμα από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη για να συνδεθεί με την υπόλοιπη γραμμή «που γίνεται στα πλαίσια ανταγωνιστικού διαλόγου», χωρίς να είναι έτοιμος να ανακοινώσει, ωστόσο, το πώς θα προχωρήσει, αρκούμενος να πει ότι «αποτελεί κάτι το οποίο και η ίδια η αγορά θα έρθει να δώσει την απάντηση, γιατί είναι ένα έργο το οποίο θα μας δώσει στοιχεία για τη βιωσιμότητά του αυτή τη στιγμή σε σχέση με το πραγματικό του κόστος, μέσα από τις μελέτες που προκύπτουν από τον ανταγωνιστικό διάλογο».

«Κύριε Υπουργέ, πρέπει σύντομα να αντιμετωπίσετε αυτό το θέμα και να φτιάξετε μια συνολική στρατηγική ανάπτυξης για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης -όπως είπα- και ειδικότερα για τη Θράκη και περιμένουμε από εσάς συγκεκριμένες κινήσεις, συγκεκριμένες αποφάσεις με το επιτελείο σας και με τον Υπουργό, να δρομολογηθεί επιτέλους αυτή η υπόθεση των τρένων στη Θράκη», αντέτεινε προς τον κ. Ταχιάο ο Ιλχάν Αχμέτ.

Αποκαλυπτικό προς αυτή την κατεύθυνση είναι το κείμενο του πορίσματος της Διακομματικής που αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μια διασυνδεδεμένη Αν. Μακεδονία – Θράκη χωρίς αποκλεισμούς, που αγκαλιάζει τον γεωγραφικό της ρόλο προϋποθέτει την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου,συνδέοντας την περιοχή με το δίκτυο των Βαλκανίων και της Νότιας Ευρώπης. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνεται η επιτάχυνση των έργων για την αναβάθμιση καιολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απουσία ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια του δικτύου αυξάνουν περαιτέρω την οικονομική στασιμότητα της περιοχής».

Αρθρογράφος