Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Την Πέμπτη 14/6/2018, μια μικρή ομάδα από γονείς παιδιών με αυτισμό (Ντορέλα Παρασκευοπούλου – μητέρα αυτιστικού παιδιού, μέλος της ομάδας “ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ” και Φωτεινή Γάτου, Άννα Ιωαννίδου, Βαγ Σαραντίδης – όλοι γονείς μαθητών που φοιτούν σε Ειδικό Σχολείο ) επισκεφθήκαμε, κατόπιν αποδοχής σχετικής αίτησής μας, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κο Προκόπη Παυλόπουλο.
Εισερχόμενοι στο ιδιαίτερο γραφείο του κου Προέδρου, καταθέσαμε και υπόμνημά μας, αναδεικνύοντας 10 από τα σοβαρότερα ζητήματα της Ειδ. Εκπαίδευσης& της Παράλληλης Στήριξης, λαμβάνοντας αρ. πρωτοκόλλου.
Στη συνέχεια, έγινε ένας σύντομος και εποικοδομητικός διάλογος με τον κο Παυλόπουλο για τα θέματα αυτά, όπου προς μεγάλη μας ανακούφιση, αντιληφθήκαμε το μεγάλο ενδιαφέρον του κου Προέδρου για τα προβλήματα της Ειδ. Αγωγής. Εισπράξαμε, δε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, την σαφή επιθυμία του κου Προέδρου να συνδράμει με όλες του τις δυνάμεις στην παροχή λύσεων, όπου προκύπτουν προβλήματα των παιδιών με αυτισμό μέσα από τις δομές της Εκπαίδευσης, σαν αυτά που καταγράψαμε.
Συνοπτικά, αναφέραμε επιγραμματικά τα εξής για κάθε ζήτημα:
1. “ΚΕΔΔΥ” σωστά στελεχωμένα, με αντικειμενικά ορθές & έγκαιρες γνωματεύσεις:
2. Σχολικός νοσηλευτής ως οργανικό προσωπικό σε μεγάλη διασπορά σχολείων ανά περιοχή.
3. Τμήματα ένταξης στο 50% των σχολείων σε όλη την επικράτεια με στελέχωση Ειδ Παιδαγωγούς
4. Σχ μετακίνηση με κατάλληλα οχήματα, “πόρτα–πόρτα”, με δυνατότητα επίταξης δημοσίων οχημάτων από την Περιφέρεια, όπως επιτρέπει ο Νόμος.
5. Στελέχωση των Ειδ. Σχολείων με μόνιμο προσωπικό παιδαγωγών, βοηθών, επιστημόνων Ειδ Αγωγής & παιδοψυχίατρο.
6. Ολοήμερο Ειδικό Σχολείο από την αρχή της σχ. χρονιάς ως το τέλος με δομή Κέντρου Ημερήσιας φροντίδας.
7. Σχ τάξη 3 ατόμων στα Ειδ. Σχολεία, όπως προκρίνει η σχετική νομοθεσία & η ορθή παιδαγωγική για περισσότερα οφέλη στα παιδιά.
8. Παράλληλη στήριξη στα παιδιά που την δικαιούνται, όλες τις ώρες, με εξειδικευμένους στην Ειδ Αγωγή παιδαγωγούς/καθηγητές, σε τάξεις max 15 ατόμων
9. Επιτέλους θεσμοθέτηση των Ιδιωτικών Ειδικών Σχολείων, ώστε να έχουν εναλλακτικές λύσεις φοίτησης οι ΑμεΑ μαθητές & οι γονείς εξίσου με τους μαθητές τυπικών σχολείων, όπου και όποτε οι συνθήκες άσκησης ορθής Ειδικής Παιδαγωγικής δεν υφίστανται για οιουσδήποτε λόγους (θεσμικούς ή συντεχνιακούς)…
10. Καμία περικοπή στα επιδόματα αναπηρίας γιατί καλύπτουν ελλείψεις των σχολείων
Επίσης, αναφέραμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι, η Ειδική Αγωγή είναι συχνά πεδίο συντεχνιακών & επαγγελματικών επιδιώξεων, με πρώτα θύματα τα ίδια μας τα παιδιά και σε δεύτερη φάση τα αποθεματικά του προϋπολογισμού για την Ειδική Αγωγή. Ξεκαθαρίσαμε, κιόλας, ότι:
>>> Η οικονομική στενότητα είναι τις περισσότερες φορές πρόφαση, τόσο κεντρικά, όσο και περιφερειακά.
>>> Η διαιώνιση των προβλημάτων των αυτιστικών παιδιών μας θίγει Ανθρώπινα Δικαιώματά τους.
>>> Σαν γονείς θα εξαντλήσουμε τα περιθώρια διεκδίκησης των Δικαιωμάτων των παιδιών μας
Τέλος, με πίκρα καταγράφουμε την ηχηρή απουσία συνδικαλιστικών εκπροσώπων που δρουν ως παιδαγωγοί ή επιστήμονες στα Ειδικά Σχολεία, αν και προσκλήθηκαν.
Θλιβερή εντύπωση, δε, προκάλεσαν οι ποικίλες προφάσεις για την άρνηση συμμετοχής ορισμένων εξ’ αυτών, με αξιοσημείωτη την οξεία αντίδραση στο αίτημά μας για θεσμική κατοχύρωση της ιδιωτικής Ειδικής Εκπαίδευσης.
Το προηγούμενο φαινόμενο, πρέπει να μας κάνει να συνειδητοποιούμε ότι, προκειμένου για λύσεις, χρειάζεται τεράστια επαγρύπνηση κατεξοχήν και κατά προτεραιότητα από τους γονείς.
Γιατί όταν και όποτε αποσύρεται η στήριξη στα παραπάνω αυτονόητα από εμπλεκόμενους στο σύστημα παροχής Ειδικής Αγωγής, είναι προφανές ότι, δεν προκρίνεται ως πρώτη προτεραιότητα το συμφέρον των παιδιών αλλά η εξυπηρέτηση ιδιοτελών επιδιώξεων & συμφερόντων.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;