“Ice Tea Tuvunu” Vs “Zoos Greek Iced tea” στις ΗΠΑ!

10 Ιουνίου 201409:37

Ελληνικό μπρα ντε φερ στην αμερικανική αγορά για το τσάι του βουνού  μεταξύ του Δημήτρη Πολιτόπουλου και της ελληνοαμερικανίδας Χριστίνα Τσίπουρας, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς από την «πίτα» των 4,8 δις. δολαρίων του παγωμένου τσαγιού, με ελληνικό brand name.

Ο Δ. Πολιτόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. από το 2013 έχει προχωρήσει στο Tuvunu, που παράγεται στο εργοστάσιο της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης, από τσάι βουνού, μέλι και χυμό λεμονιού, και έχει καταφέρει να κατακτήσει τον κόσμο, έχοντας ήδη προχωρήσει σε συμφωνίες διάθεσης στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Για την απρόσκοπτη παραγωγή του Ice Tea Tuvunu η εταιρεία έχει επενδύσει στη δημιουργία δικών της εκτάσεων φυτείας τσαγιού. Ενώ έχει συνάψει συμφωνίες με περίπου 200 παραγωγούς της Ξάνθης για την προμήθεια 80 τόνων καλλιέργειας τσαγιού. Το Ice tea Tubunu  κατάφερε μέσα σε ελάχιστους μήνες να κερδίσει τις προτιμήσεις των αμερικανών, αν και δεν  έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα πρώτα αποτελέσματα των πωλήσεων, σύμφωνα με την διοίκηση το ελληνικό τσάι καταγράφει ανοδική πορεία σε  Καλιφόρνια, Λος Άντζελες, Σικάγο.

Το τσάι «tubunu» αποκτά ανταγωνιστή την ελληνοαμερικανίδα Χριστίνα Τσίπουρας, η οποία μέσω της ZOOS (εταιρία ελληνοαμερικανικών συμφερόντων) λανσάρει παρόμοιο τσάι ελληνικής προέλευσης, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς. Σύμφωνα με την εταιρεία, το τσάι που εξάγεται στις ΗΠΑ παράγεται από αγρότες της Βόρειας Ελλάδας και η επεξεργασία του γίνεται στις ΗΠΑ. Το λανσάρισμα έχει ξεκίνησε από τη Νέα Αγγλία που έχει την έδρα της η Zoos και προωθείται ως προϊόν 100% ελληνικό προϊόν.

Έτσι, η μάχη όσον αφορά το τσάι ελληνικής προελεύσεως πρώτων υλών θα δοθεί μεταξύ των δύο εταιριών που λανσάρουν το “tuvunu” και το «Zoos Greek Iced tea», καθώς η είσοδος στην αμερικανική αγορά της νέας εταιρίας της κα Τσίπουρας θα μοιράσει την πίτα των πωλήσεων.

Να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ το παγωμένο τσάι αντιστοιχεί στο 85% της συνολικής κατανάλωσης τσαγιού. Προσπαθώντας να αποσπάσουν μεγαλύτερα μερίδια αγορά, όλες σχεδόν οι εταιρίες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του παγωμένου τσαγιού, επαναλανσάρουν τα προϊόντα και προσθέτουν νέες διαφορετικές γεύσεις.

Η ανανέωση αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς το παγωμένο τσάι σύμφωνα με τελευταία στατιστικά στοιχεία απευθύνεται κυρίως στις ηλικίες 18-35 ετών.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2012 οι πωλήσεις παγωμένου τσαγιού ανήλθαν στις ΗΠΑ σε 4,8 δις. δολάρια. Όσο αυξάνεται η «πίτα» αυξάνεται και ο ανταγωνισμός, καθώς το εξειδικευμένο τσάι θα συνεχίσει την ανοδική και το 2014, με τους επιχειρηματίες του κλάδου να αναμένουν ετήσια αύξηση κερδών 10-15%.

Τη μερίδα του λέοντος του παγωμένου τσαγιού στην Αμερική κατέχουν οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς, όπως είναι Snapple Group, η PepsiCo με Lipton, η εταιρία Arizona Beverage co. με το ομώνυμο τσάι, η εταιρία Sweet Leaf Tea -θυγατρική της Nestle, η Tazo Tea Company και η Coca-Cola με το Gold Peak.

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr