Η “βουβή ψήφος” της (ακρο)δεξιάς αποκτά φωνή;

9 Μαΐου 202309:27

Οι εξελίξεις στον χώρο της (ακρο)δεξιάς με τα ολέθρια λάθη του προσωπαγούς σχηματισμού διαμαρτυρίας (πλέον) της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ και τις αυτοκτονικές κινήσεις της (και) στον Έβρο ανέδειξαν μία έκπληξη που έκρυβε η δημοσκόπηση της Metron Analysis που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 4/5 στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA.

“Δεξιά”, “Ακροδεξιά” και η “βουβή” ψήφος

 

Το κόμμα «Νίκη», που περιγράφεται ως «Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα», με επικεφαλής τον θεολόγο Δημήτρη Νατσιό, για πρώτη φορά ανιχνεύθηκε σε δημοσκόπηση για της εκλογές της 21ης Μαΐου και συγκεντρώνει ποσοστό 1%.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metron Analysis Στράτος Φαναράς, το συγκεκριμένο εύρημα προέκυψε από αυθόρμητες απαντήσεις πολιτών στο ερώτημα «τι θα ψηφίσετε» καθώς δεν υπάρχει προκαθορισμένη λίστα κομμάτων στο ερωτηματολόγιο.

Με το ποσοστό που 1% που φαίνεται να συγκεντρώνει το κόμμα «Νίκη» κινείται μακριά από το εκλογικό όριο του 3% που επιτρέπει την είσοδο στη Βουλή, ωστόσο η δύναμη του δεν θεωρείται ευκαταφρόνητη καθώς βρίσκεται ακριβώς πίσω από την «Πλεύση Ελευθερίας» που συγκεντρώνει ποσοστό 1,5%.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το κόμμα ανιχνεύθηκε στη δημοσκόπηση αμέσως μετά τον αποκλεισμό από τον άρειο Πάγο του κόμματος Κασιδιάρη, αλλά και άλλων κομμάτων στο δεξιό φάσμα, όπως αυτό των Εμφιετζόγλου – Μπογδάνου ή της κ. Λατινοπούλου. Εμφανίζει δυναμική στην Βόρεια Ελλάδα, με σκληρά εθνικιστική ρητορική κατά των μεγάλων κομμάτων και αναφορές σε “προδότες” σχετικά με την Συμφωνία των Πρεσπών. Τις προηγούμενες μέρες, μάλιστα, έγινε γνωστό πως ο επικεφαλής του επικοινωνούσε με τον έγκλειστο χρυσαυγίτη Γιάννη Λαγό, ενώ λέγεται πως μπορεί να συσπειρώσει ψήφους του αποκλεισμένου κόμματος Κασιδιάρη, ή και να αξιοποιηθεί από τον τελευταίο ως όχημα για τις δεύτερες εκλογές.

Στην μέτρηση της Metron Analysis, ενώ στην Πρόθεση Ψήφου δεν εμφανίζεται το κόμμα του Δημήτρη Νατσιού, αίφνης στην “Εκτίμηση Ψήφου” καταγράφει ποσοστό 1% (αυτό το ποσοστό θεωρείται κατώφλι στις μετρήσεις για να αποτυπωθεί η δυναμική ενός κόμματος στις σχετικές κάρτες), ενώ άλλα γνωστά κόμματα με μία έστω μικρή πολιτική ιστορία συγκαταλλέγονται στα “λοιπά”, άρα καταγράφουν ποσοστά κάτω του 1%. Για παράδειγμα, η Δημιουργία των Φαήλου Κρανιδιώτη και Θάνου Τζήμερου (η οποία σε άλλες έρευνες εμφανίζεται να συγκεντρώνει ακόμα και ποσοστό κοντά στο 2%) δεν εμφανίζεται ούτε στην “Εκτίμηση Ψήφου”, όπως και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και άλλες πολιτικές δυνάμεις μικρότερης εμβέλειας.

Μεγάλο πρόβλημα αρχίζει να έχει και στην Βόρειο Ελλάδα το κόμμα του Βελόπουλου. Ήδη στα αστικά κέντρα οι δημοσκοπήσεις τον δείχνουν στο 2%, αλλά με την δυναμική που εμφανίζει το κόμμα “Νίκη” με τον επικεφαλής της Δημήτρη Νατσιό, η Ελληνική Λύση φαίνεται σχεδόν απίθανο να μπει στη Βουλή μετά τις δεύτερες εκλογές εάν εξακολουθήσει να διατηρεί το αφήγημα της “καθαρότητας” από τον χώρο της λεγόμενης πατριωτικής δεξιάς.

Κυρ. Βελόπουλος: Το τέλος του “τηλε-εθνικιστή” ξεκινά από τον Έβρο;

Να σημειωθεί ότι ο Δημήτρης Νατσιός έχει ισχυρή αποδοχή στην Θεσσαλονίκη και τη Β. Ελλάδα, είναι γόνος πολύτεκνης οικογένειας και υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία ως έφεδρος αξιωματικός. Είναι έγγαμος και πατέρας τριών παιδιών. Έχει πτυχίο από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και από τη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η αποδοχή του Νατσιού στην Β. Ελλάδα είναι πιθανό να οδηγήσει το κόμμα Βελόπουλου εκτός Βουλής.Φαίνεται ότι το κόμμα του κ. Δημ. Νατσιού ειναι η διάδοχη κατάσταση με ό,τι σημαίνει αυτό.

Στις μετρήσεις του PaloServices με το εργαλείο μέτρησης φήμης PaloPro επιβεβαιώνεται η συγκεκριμένη δυναμική και τα επισυναπτόμενα γραφήματα χρήζουν ιδιαίτερης ανάλυσης για τον τρόπο που κινείται στον χώρο της πολιτικής επικοινωνίας το συγκεκριμένο κόμμα. Κινείται στον ίδιο αχαρτογράφητο χώρο της “περιθωριακής δεξιάς” με τον ίδιο τρόπο που ακολουθούσε στα πρώτα βήματά του ο Κυρ. Βελόπουλος. Μέχρι στιγμής η παρουσία του καταγράφεται στις ειδησεογραφικές πηγές του διαδικτύου κι όχι στα σύγχρονα εργαλεία των μκδ

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Τα στοιχεία δεν είναι δημοσκοπικού χαρακτήρα.Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr)

  

Αρθρογράφος