Η Περβίν Χαϊρουλλάχ πιστή στο δόγμα της Teşkilat-ı Mahsusa για την “Δυτ. Θράκη”

20 Σεπτεμβρίου 202407:34

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Η καταγόμενη από την Δύμη Ροδόπης Περβίν Χαϊρουλλάχ, προφανώς κι έχει αναλάβει τον ρόλο της ιδεολογικής συμμόρφωσης της παρακρατικής σέκτας που λυμαίνεται την Θράκη μέσα από σειρά “δημοσιογραφικών” κειμένων, τα οποία στην ουσία είναι η προπαγάνδα του τουρκικού παρακράτους για την Θράκη!

Στα κείμενά της ανακυκλώνονται αντιλήψεις περί “Δυτ. Θράκης” και φληναφήματα περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή ζητημάτων της δήθεν τοπικής κοινωνίας των πολιτών, ενώ πίσω από τα περισπούδαστα κείμενά της κρύβεται η βαθιά προπαγάνδα της Τουρκίας .

Χαρακτηριστικά είναι τα κείμενά της, στην τουρκόφωνη ενημερωτική ιστοσελίδα Rodop Ruzgari και ειδικά το πλέον πρόσφατο, με το οποίο η Περβίν Χαϊρουλλάχ υποστηρίζει τις πλέον ανιστόρητες θέσεις, όπως α) Πριν από την ελληνική εξέγερση του 1821, δεν υπήρχε ποτέ σε όλη την ιστορία ένα κράτος με το όνομα «Ελλάδα, Ελλάς, Ελλάδα, Ελλάδα, Ελληνική Δημοκρατία» β)Η Δυτική Θράκη είναι μια ιστορική περιοχή που βρίσκεται εντός των συνόρων της Ελλάδας και παραπέμπει στο βραχύβιο μόρφωμα της “Δημοκρατίας της Δυτ. Θράκης” του 1913 γ) Ως εκ τούτου ο Κεμάλ Ατατούρκ είναι ο ηγέτης και η αξία του Τουρκικού Έθνους, του Τουρκικού Κόσμου, και γι’αυτό νομιμοποιούνται οι Περβίν Χαιρρουλάχ και οι ομόφρονές της να τον εξυμνούν στην πλατεία της Κομοτηνής και δ) αντί επιλόγου αναφέρεται στις (φαντασιακές) παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάννης…

Θα σταθούμε ιδιαίτερα στην πρώτη ανιστόρητη άποψη της Περβίν Χαϊρουλλάχ, καθώς αυτή υποκρύπτει την δολιότητα της επόμενης:

1. Αποτελεί καταγεγραμμένη ιστορική παραδοχή ότι υπήρχε, για αιώνες ολόκληρους, λαός ελληνικός με συνείδηση εθνική, ρωμέικη, κι αυτός μπόρεσε κι έκανε την Επανάσταση, όπως την έκανε. Ακόμη κι αν δεν ένιωθαν όλοι οι Ορθόδοξοι τον εαυτό τους ως Έλληνα, (όποιο περιεχόμενο κι αν δώσουμε στην έννοια), υπήρχαν όμως εκατομμύρια Χριστιανοί που αυτοπροσδιορίζονταν ως Γραικοί, Ρωμιοί ή Έλληνες. Ένας απ’ τους πιο αυστηρούς ιστορικούς της Επανάστασης του 1821, ο φιλέλληνας Γεώργιος Φίνλεϊ, γράφει: «Ιερείς και Έλληνες διδάσκαλοι μετέδωκαν την γλώσσαν και τας ιδέας των εις το μεγαλείτερον μέρος των ευπαιδεύτων τάξεων μεταξύ του χρι­στιανικού πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Τουρκίας. Κατέστησαν ούτω οι αντιπρόσωποι της Ανατολικής Χριστιανοσύνης, και έταξαν εαυτούς προέχοντας αντιπάλους προς τους κατακτητάς των, τους Οθωμανούς Τούρ­κους. οίτινες επέδραμον την Ευρώπην ως απόστολοι της θρησκείας του Μωάμεθ. Οι Έλληνες, καθ’ όλον τον χρόνον της υποταγής των εις τον ζυγόν ξένου έθνους και εχθρικής θρησκείας, ουδέποτε ελησμόνησαν ότι η γη την οποίαν κατώκουν ήτο γη των πατέρων των και ο ανταγωνισμός των προς τους αλλοφύλους δέσποτας, κατά την ώραν και της ευτελεστάτης δουλείας των, ήτο οιωνός προαναγγέλλων ότι η αντίστασίς των έμελ­λε ν’ απολήξη εις καταστροφήν ή εις απελευθέρωση.» [George Finley, History of the Greek Revolution,ISBN: 978-960-6757-06-8 και ISBN: 978-960-6757-12-9]

Η σημαία της Κυβέρνησης Δυτικής Θράκης (Τουρκική Δημοκρατία της Δυτικής Θράκης) στο κτίριο του τελωνείου Dedeağaç (20 Σεπτεμβρίου 1913)

2α. Η Περβίν Χαϊρουλλάχ και οι ομόφρονές της, προπαγανδίζουν το βραχύβιο δημιούργημα της “Δημοκρατίας της Δυτ. Θράκης” προκειμένου να φανατίσουν τμήμα των ευπίστων και φιλήσυχων συμπολιτών μας, υποδαυλίζοντας με τον τρόπο αυτό εδαφικές διεκδικήσεις εις βάρος της Ελλάδας. Συνήθως αγνοούν πολλά ιστορικά γεγονότα ή σκόπιμα και δόλια, τα παραγνωρίζουν. Δηλαδή παραγνωρίζουν ότι η βραχύβια Ανεξάρτητη Διοίκηση Θράκης, που δημιουργήθηκε το 1913, ήταν ένας συνασπισμός Μουσουλμάνων (κυρίως Πομάκων) και Ελλήνων, εναντίον των Βουλγάρων, στους οποίους επιδικάσθηκε η Δυτική Θράκη με βάση την άδικη συνθήκη του Βουκουρεστίου. Επίσης παραγνωρίζουν ότι το τέλος της Διοίκησης αυτής, διατάχθηκε από την Υψηλή Πύλη όταν Βούλγαροι και Τούρκοι υπέγραψαν συμφωνία για την οριοθέτηση των εδαφών τους στην περιοχή.

2β Η συγκριτική μελέτη ιστορικών αρχείων συνδέει την ίδρυση της “Δημοκρατίας Δυτ. Θράκης”στις 31 Αυγούστου 1913 με την “Προσωρινή Κυβέρνηση του Νοτιοδυτικού Καυκάσου” στις 18 Ιανουαρίου 1919 ως προϊόντα της Οθωμανικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, Teşkilat-ı Mahsusa, όσον αφορά την οργανωτική δομή και τους διοργανωτές, και είχαν εντυπωσιακά κοινά χαρακτηριστικά. Βάσει αυτών των δύο γεγονότων, στο βιβλίο του «Ένωση και Πρόοδος στο Τουρκικό Εθνικό Κίνημα (1905-1926)», ο Erik J. Zürcher όρισε ως ημερομηνία έναρξης του “Πολέμου Τουρκικής Ανεξαρτησίας” Ο Πόλεμος της Ανεξαρτησίας πρέπει να τραβηχτεί στο 1912 στην αρχή των Βαλκανικών Πολέμων [βλ. και Erik J. Zürcher, The Young Turk Legacy and Nation Building: From the Ottoman Empire to Atatürk’s Turkey (Library of Modern Middle East Studies και ΤΣΟΥΡΧΕΡ ΕΡΙΚ, Σύγχρονη ιστορία της Τουρκίας, ISBN 960-221-268-3 βλ. και İki Hükümet Bir Teşkilat: Garbî Trakya Hükümet-i Muvakkatesi’nden Cenub-î Garbî Kafkas Hükümeti Muvakkate- î Milliyesi’ne Doç. Dr. İbrahim Şirin]

Η δημοσιογραφική προσέγγιση, φυσικά, πόρρω απέχει απότην ορθή ιστορική παρουσίαση των γεγονότων και αποτελεί έργο της επιστημονικής κοινότητας αλλά και της πολιτικής και πνευματικής ηγεσίας της Θράκης για να αντιμετωπισθούν φαινόμενα οργανωμένης διαστρέβλωσης των ιστορικών γεγονότων από εξωχώρια κέντρα που αποσκοπούν στην αποσταθεροποίηση της περιοχής και την διάδοση ενός ιδεολογήματος προς εξυπηρέτηση εθνικιστικών και αλυτρωτικών επιδιώξεων.

Αντί Επιλόγου

Δρ Περβίν Χαϊρουλλάχ: Η “master mind” του ΚΙΕΦ για ειδικές αποστολές

Ποιός είναι ο ρόλος της ΠΕΚΕΜ/ Bakeş στην Θράκη;

 

Αρθρογράφος