Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας
Το πρόβλημα ρευστότητας και το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) κλείνει ολοένα τη στρόφιγγα προς τις ελληνικές τράπεζες έχει προκαλέσει οικονομική στασιμότητα, φόβους για στάση πληρωμών και εφιαλτικά σενάρια. Η ΕΚΤ αύξησε το όριο του ELA για τις ελληνικές τράπεζες κατά 400 εκατομμύρια ευρώ (στα 69,8 δις.) και το υπόλοιπο ρευστότητας που έχουν στη διάθεση τους οι ελληνικές τράπεζες ανέρχεται πλέον στα 3 δις. ευρώ.
Η έλλειψη ρευστότητας και η φειδώ της ΕΚΤ έχει γίνει αντικείμενο σχολιασμού από τα social media και το ελληνικό διαδίκτυο και με τη βοήθεια του palo pro εξετάζουμε τις αντιδράσεις τους για την περίοδο 9/03- 17/03 2015.
Το θέμα της ρευστότητας κυριάρχησε στο ελληνικό διαδίκτυο συγκεντρώνοντας συνολικά 29101 αναφορές (Sites 6609, Opinions 169, Twitter 16148, Forums 85, Blogs 4346, Facebook 1720, YouTube 24). Ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι, ο οποίος αρέσκεται σε «παιχνίδια» εξουσίας καταγράφει 1046 αναφορές (Sites 581, Opinions 10, Twitter 140, Blogs 252, Facebook 63). Ο θεσμός της ΕΚΤ εμφανίζει συνολικά 759 αναφορές (Sites 387, Opinions 13, Twitter 80, Blogs 234, Facebook 45) και τέλος ο ELA (μηχανισμός παροχής ρευστότητας) έχει συνολικά 85 αναφορές (Sites 49, Opinions 1, Blogs 26, Facebook 9).
Ανάλογη είναι η εικόνα για το θέμα της ρευστότητας και στα συναισθήματα του ελληνικού διαδικτύου, όπου κυριαρχούν όμως τα αρνητικά συναισθήματα. Το θέμα της ρευστότητας συγκεντρώνει 1282 αρνητικά συναισθήματα έναντι 813 θετικών, υποδηλώντας ότι οι συνειδητοποιημένοι χρήστες του διαδικτύου γνωρίζουν τι σημαίνει, καθώς και τις τραγικές οικονομικό-κοινωνικές επιπτώσεις της.
Αντίθετα ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι ανακάμπτει σε σύγκριση με προηγούμενη ανάλυσή μας (14/03) καθώς συγκεντρώνει περισσότερα θετικά συναισθήματα 241 έναντι 134 αρνητικών. Το ίδιο παρατηρείται και για την ΕΚΤ καθώς καταγράφει 251 θετικά συναισθήματα έναντι 199 αρνητικών. Ο ELA (μηχανισμός παροχής ρευστότητας) συγκεντρώνει και αυτός πιο πολλά θετικά συναισθήματα 47 έναντι 22 αρνητικών. Η αλλαγή των συναισθημάτων για Ντράγκι και ΕΚΤ αντανακλά ότι οι χρήστες του διαδικτύου θεωρούν άμεση και αναγκαία την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση των συστημικών τραπεζών.
Το εργαλείο Τop 10 Topics του palo pro μας δείχνει με τη σειρά του ότι για την περίοδο 9/03- 17/03 2015 αίσθηση προκάλεσε το δημοσίευμα που αναφέρεται στις δηλώσεις της Έλενας Παναρίτη, σύμβουλου του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, ότι οι «οι δανειστές μας είπαν να μην πληρώσουμε μισθούς για 1-2 μήνες» το όποιο προκάλεσε και την οργισμένη αντίδραση του υπουργού ότι «είναι ντροπή και να το συζητάτε, να μην ξανακούσω τέτοιες απόψεις».
Παράλληλα κυριάρχησε και το δημοσίευμα που αναφέρεται στην ΕΚΤ και φέρει τον τίτλο « ΕΚΤ: Mε το σταγονόμετρο η επέκταση του ELA – αύξηση 600 εκατ. ευρώ» όπου και μας πληροφόρησε ότι σύμφωνα με την ΕΚΤ η συνεδρίαση για τις ελληνικές τράπεζες θα πραγματοποιείται πλέον κάθε εβδομάδα και όχι κάθε 15 ημέρες.
Απαρατήρητες από το ελληνικό διαδίκτυο δεν πέρασαν σύμφωνα με το Top 10 Topics και οι δηλώσεις του ομοσπονδιακού τραπεζίτη της Γερμανίας Γενς Βάιντμαν για το ρόλο της ΕΚΤ που έδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα πως η ευθύνη για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της Ελλάδας επαφίεται ελάχιστα στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, αλλά αντίθετα ανήκει στις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλια των κρατών-μελών της ευρωζώνης.
Την αγωνία των χρηστών του ελληνικού διαδικτύου για τις οικονομικές εξελίξεις αντανακλά σύμφωνα με το Top 10 Topics και το δημοσίευμα όπου αναφέρει ότι «με την ψυχολογία στα Τάρταρα και με το τζίρο να είναι συνεχώς μειούμενος κινείται το ελληνικό χρηματιστήριο που βρίσκεται εγκλωβισμένο στις συνεχείς διαβουλεύσεις της Ελλάδας με τους εταίρους της.»
Συμπερασματικά η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των δεδομένων του palo pro μας δείχνει ότι τα social media και το ελληνικό διαδίκτυο ανησυχούν ιδιαίτερα για την έλλειψη ρευστότητας και εκτιμούν ότι το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω της ΕΚΤ και του ELA –μηχανισμού παροχής ρευστότητας.
Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;