Ερωτήματα για το κατά πόσο το κοινό είναι διατεθειμένο να συνεχίσει να πληρώνει για συνδρομητικές υπηρεσίες καναλιών εγείρονται μετά και την πρόσφατη αύξηση στις τιμές του Netflix. Πόσο μάλλον τη στιγμή που εταιρείες όπως η Disney και η Apple ετοιμάζονται να περάσουν στην αντεπίθεση.
Η διαδικτυακή υπηρεσία τηλεοπτικού streaming που άλλαξε την ψυχαγωγία στο σπίτι, μεταφέροντάς την από την τηλεόραση στον υπολογιστή και στην οθόνη του κινητού, έχασε στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της, 126.000 συνδρομητές. Στον υπόλοιπο κόσμο, αφενός, κέρδισε 2,7 εκατομμύρια συνδρομητές, αφετέρου, ο αριθμός αυτός απείχε κατά πολύ από την πρόβλεψη των επενδυτών της εταιρείας για 5 εκατομμύρια νέους πελάτες το β΄ τρίμηνο.
«Οι αυξήσεις στις τιμές ανάγκασαν τον κόσμο να σκεφτεί εάν όντως οι υπηρεσίες που είχε ήταν αντάξιες των χρημάτων που πλήρωναν», δήλωσε ο αναλυτής Μάικλ Πάχτερ.
Η μεγαλύτερη εταιρεία streaming παγκοσμίως, με 151,6 εκατομμύρια συνδρομητές, αυξάνει τις τιμές των συνδρομητικών πακέτων κάθε περίπου 18 μήνες, ώστε να επενδύει στην ανανέωση του περιεχομένου της και σε παραγωγή σειρών. Στο πλαίσιο αυτό, η τιμή της συνδρομής αυξήθηκε σε πολλές χώρες από 11% έως 18%, μεταξύ αυτών η Ελλάδα, οι ΗΠΑ, η Βρετανία και η Ελβετία.
«Ενώ υπάρχει κόσμος που είναι διατεθειμένος να πληρώσει για συγκεκριμένες υπηρεσίες υπάρχουν κι αυτοί που είναι πρόθυμοι να ακυρώσουν από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιούν αρκετά την πλατφόρμα όπως θα έκαναν και με μια συνδρομή σε ένα γυμναστήριο ή ένα περιοδικό, συμπληρώνει ο Πάχτερ.
Σημειώνεται ότι η Disney Plus που θα κάνει το ντεμπούτο της το Νοέμβριο θα είναι φθηνότερη από το Netflix στα οκτώ δολάρια το μήνα, αν και η Disney Plus θα έχει μικρότερη «βιβλιοθήκη».
Οι υπηρεσίες από την Apple που αναμένονται αργότερα εντός του έτους και της WarnerMedia και NBCUniversal από το 2020 είναι άγνωστο πόσο θα κοστίζουν αν και οι υπηρεσίες της NBCUniversal θα παρέχονται ελεύθερα για όσους έχουν συνδρομητική τηλεόραση. Βέβαια, ακόμη κι αν αυτές οι ατομικές υπηρεσίες είναι πιο οικονομικές από τη Netflix δεν είναι τόσο ξεκάθαρο πόσοι καταναλωτές θα πληρώσουν για αυτές.
Οπως άλλωστε σημειώνουν οι ειδικοί για να γίνει μια υπηρεσία πιο ελκυστική δεν αρκούν οι καλύτερες τιμές αλλά οι αποκλειστικές εκπομπές, σαν αυτές που θα χάσει το Netflix όπως οι σειρές “Friends” και “The Office,” που θα μετακομίσουν τους επόμενους μήνες σε αντίπαλες υπηρεσίες.
Οσο για τις συγκυρίες που οδήγησαν τους συνδρομητές μακριά από την πλατφόρμα Netflix το β΄ τρίμηνο αυτές ήταν δύο. Κατ’ αρχάς, οι εξαιρετικά δημοφιλείς σειρές παραγωγής Nerflix, όπως, για παράδειγμα, το «Stranger Things» και το «The Crown», διένυαν νεκρή περίοδο, κατά την οποία το κοινό ανυπομονούσε για νέα επεισόδια. Εκτός αυτού, όμως, όσοι προτιμούν το streaming έχουν πλέον τεράστια γκάμα επιλογών, αφού οι εταιρείες ψυχαγωγίας επενδύουν όλο και περισσότερο στη συνδρομητική τηλεόραση.
Πάντως, σύμφωνα με τον αναλυτή της Group M, Μπράιαν Βάιζερ η κατανάλωση σε υπηρεσίες streaming εξακολουθεί να αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς κάτι που σημαίνει ότι η αγορά συνολικά έχει αρκετό χώρο για τους ανταγωνιστές ενώ άλλοι εκτιμούν ότι τα προβλήματα για τη Netflix δεν είναι παρά μόνο προσωρινά.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;