Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ διότι το σχολείο έχει κύριο ρόλο του να παρέχει ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον, όπου βασικές προτεραιότητες πρέπει να είναι:
1. η προαγωγή της υγείας 2. η εξάλειψη των παραγόντων κινδύνου και 3. η πρόληψη της νόσου και του ατυχήματος
Η Ελληνική Πολιτεία διαχρονικά δημιουργεί ασφαλείς δικλείδες, αποφάσεις λαμβάνονται, οι εκπαιδευτικοί στέλνουν έγγραφα επί εγγράφων αλλά αυτοί που δεν κάνουν τίποτα είναι οι πολιτικοί και οι διαπλεκόμενοι.
Είναι γνωστό ότι σύμφωνα με τους ν.1894/1990, ν.2009/1992 και σχετικών αποφάσεων και διατάξεων, η κυριότητα της ακίνητης και κινητής περιουσίας των Σχολείων έχει περιέλθει στους Δήμους με ότι υπευθυνότητα απορρέει από αυτό.Επιπλέον, από τον “Καλλικρατικό Νόμο” (2010), οι Δήμοι ορίζονται ως αρμόδιοι και υπεύθυνοι φορείς για τη συντήρηση και τη φύλαξη των σχολικών διδακτηρίων και του τεχνολογικού εξοπλισμού τους (ως και τα πεζοδρόμια, ως ιδιοκτήτες αυτών).
Με βάση την παρ ΣΤ3 του άρθρου 11 του ν 1566/85 “Ο σύλλογος διδασκόντων… Έχει την ευθύνη για… …την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων…” πράγμα το οποίο υπερθεματίζεται κι από άλλες διατάξεις και -κυρίως- από σχετικές δικαστικές αποφάσεις.
Από αυτό συνάγεται ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων για την αποτροπή ατυχημάτων τα οποία οφείλονται σε τεχνικές αστοχίες ή παραλείψεις και γενικότερα για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας των μαθητών θα πρέπει να λάβει εγκαίρως κάθε προσήκον μέτρο.
Βεβαίως το πρώτο και κύριο μέτρο το οποίο πρέπει να λάβει είναι ο εντοπισμός των σχετικών κινδύνων και η έγγραφη ενημέρωση των Δήμων για την εξάλειψή τους.
Κι εκεί σταματάει η ευθύνη των εκπαιδευτικών!!
Για όσους παρακολούθησαν τα όσα διαδραματίσθηκαν στο ΔΣ Κοσμίου είναι εμφανές ότι ο Δήμος Κομοτηνής αδιαφορεί για την διατήρηση της ασφάλειας στα σχολεία, και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό!!
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
1. Να θυμίσουμε ότι , τον Οκτώβριο του 2021 , διακόπηκαν τα μαθήματα στο 1ο ΕΚ Κομοτηνής , και συγκεκριμένα τις δύο τελευταίες ώρες , στις εργαστηριακές αίθουσες, εξαιτίας της εισροής υδάτων από την οροφή των εγκαταστάσεων. Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι στον χώρο των εργαστηρίων κάνουν χρήση των πάγκων στους οποίους απαραίτητη η χρήση ηλεκτρικού ρεύματος για την εξέλιξη του μαθήματος. Εκτός όμως από αυτό νερά έσταζαν επάνω στον εξοπλισμό ο οποίος για να προστατευθεί έπρεπε να καλυφθεί με νάιλον. Ετσι αποφασίστηκε να μην γίνουν τα εργαστηριακά μαθήματα για την προστασία από πιθανή διαρροή ρεύματος και βραχυκύκλωμα.Να σημειωθεί ότι το προηγούμενο καλοκαίρι ολοκληρώθηκε η στεγανοποίηση της οροφής για να λυθούν παρόμοια προβλήματα που υπήρχαν στον χώρο των εργαστηρίων.Εντύπωση είχε προκαλέσει ο μεγάλος αριθμός των σημείων που παρουσιάστηκαν εισροές υδάτων αφού σχεδόν όλες οι εργαστηριακές αίθουσες και διάδρομοι γέμισαν από νερά.
2. Το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής έμεινε χωρίς αμφιθέατρο καθώς κατέρρευσε η σκεπή του σχολείου και πλημμύρισε το εσωτερικό του σχολείου με τεράστιες ζημιές στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Οι υπεύθυνοι του σχολείου επί πέντε (5) χρόνια ζητούσαν από τον Δήμο Κομοτηνής να επισκευάσει την στέγη, χωρίς αποτέλεσμα
3. Το Δημοτικό Σχολείο Κοσμίου έκλεισε λόγω βλάβης στον λέβητα που οφείλεται στην πλημμελή ή ελλιπή συντήρηση. Τί συμβαίνει άραγε στις 90 σχολικές μονάδες της Κομοτηνής με λέβητες 20 και 30 ετών και ποιός συγκαλύπτει την αδιαφορία ή ανευθυνότητα των αρμοδίων;
4. Έχουμε πολλά περιστατικά σχολικών ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνικές ατέλειες των σχολικών υποδομών και διερωτάται κανείς για ποιό λόγο ο δήμος Κομοτηνής ενώ σπαταλάει τόσα χρήματα για δήθεν πολιτιστικές εκδηλώσεις (700.000 διετέθησαν την προηγούμενη χρονιά) δεν προχωράει στις επιβαλλόμενες από τον νό μο εργασίες συντήρησης των σχολείων.
5. Για ποιό λόγο εμπλέκεται στην συντήρηση των σχολείων του Δήμου Κομοτηνής ο Ελληνικός Στρατός υποκαθιστώντας τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου; Πριν απο ένα χρόνο (ακριβώς) η διεύθυνση του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, ευχαρίστησε θερμά την ΧΧΙ Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία «Ταξιαρχία Ιππικού Πίνδος», για την ανταπόκρισή της στο αίτημα τους για βαφή 15 αιθουσών και χώρων του σχολείου.όπως τον διάδρομο του 2ου ορόφου, το γραφείο της Διεύθυνσης καθώς και τον χώρο υποδοχής του σχολείου.Εάν ήταν κάποιο σχολείο της παραμεθορίου ή απομακρυσμένο το καταλαβαίνουμε…Ωστόσο , πρόκειται για Εμβληματικό Σχολείο του Μητροπολιτικού Δήμου της ΑΜΘ. Το ίδιο συνέβη με το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, με το βάψιμο από την Ταξιάρχη συνολικά 21 αιθουσών διδασκαλίας μετά από σχετικό αίτημα του σχολείου.
6. Γιατί αδιαφορεί στα αιτήματα των διευθυντών σχολείων (όπως στο 7ο δημοτικό): Στο 7ο Δημοτικό Σχολείό παιδιά από 12 τμήματα και των 6 τάξεωνζουν με τους σοβάδες ετοιμόρροπους.Ο Διευθυντής του Σχολείου κάνει ό,τι μπορεί απ’ό,τι μαθαινω. Αλλά δενείναι αρκετό..Μετά την πρώτη δημοσιοποιηση της κατάστασης πήγαν συνεργεία του δημου , έριξαν τους σοβάδες και είπαν: ο κίνδυνος δεν υπαρχει, αν πεσιουν σοβάδες δεν θα ειναι επικινδυνοι για τα παιδια.
7. Έχουμε επισημάνει κι άλλη φορά ότι η διοίκηση του δήμου Κομοτηνής παραδίδει ημιτελή κι ανασφαλή έργα εντός κι εκτός σχολείων.
Αντί επιλόγου θα σταθούμε σε μία επισήμανση που έκανε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο γνωστός ποινικολόγος Δρ Ηλίας Ηλιακόπουλος ο οποίος και θέτει το ζήτημα που προέκυψε καθ’ομολογίαν και του ίδιου του δημάρχου Κομοτηνής , για την παλαιότητα των συστημάτων θέρμανσης στα σχολεία της Κομοτηνής. στην σωστή του βάση. Υποδεικνύει και την λύση, αλλά προφανώς ο κ. Γιάννης Γκαράνης καλύπτεται πίσω από την ασφάλεια που του παρέχουν οι δικηγόροι -σύμβουλοι της πολιτικής του παράταξης.
Καλό θα ήταν πλέον αντί για πανηγύρια, χορούς και βασιλόπιττες να ασχοληθούν οι αρμόδιοι και οι σύλλογοι γονέων με την συντήρηση των σχολικών υποδομών απαιτώντας από τους άρχοντες όσα προβλέπει η ελληνική νομοθεσία.
Όχι άλλα παραμύθια, παραμυθοχώρες και πεταμένα λεφτά σε τσιμπούσια και μεγαλόπνοα έργα αναπλάσεων…
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;