Η Αδιαφορία των Ταγών για την δράση των λαθροδιακινητών στην Θράκη

5 Αυγούστου 202312:12

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ήδη από το 2021 είχαμε αναρωτηθεί για το ποιός ετοιμάζει χώρους διασποράς για τα ΠΕΠ στην Ροδόπη ενώ είχαμε αναφερθεί και στις ζημίες που προκαλούνται στις αγροτοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις της περιοχής από την ανεξέλεγκτη δράση των παρανόμων μεταναστών.

Σήμερα δύο (2) χρόνια μετά εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα…

  • Καθημερινές ξανά οι εικόνες ΠΕΠ (παρανόμως εισελθόντα πρόσωπα) που με προσεκτικές κινήσεις κινούνται τα πρωϊνά για να εξασφαλίσουν τις βασικές προμήθειες…
  • Καθημερινές οι εικόνες εντοπισμού χώρων πρόχειρης διανυκτέρευσης σε αποθήκες και κτίρια της περιοχής όπου αλλάζουν ρούχα για να μην γίνονται στόχος κατά την μετακίνησή τους
  • Καθημερινές οι εικόνες από τα κατεστραμμένα οχήματα λαθροδιακινητών ακόμη και σε αστικό τοπίο , μέσα σε οικισμούς και χωριά.

Μπορεί κάποιοι από την Θράκη να “βαφτίζουν” ως καινούργιο το φαινόμενο της αντίστροφης πορείας των λαθροδιακινητών και ν’αποκρύπτουν τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή μας ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ κατ’επέκταση και την δράση των εν δυνάμει δολοφόνων.

Οι λύσεις δεν δίνονται με άναρθρες κραυγές και εκδηλώσεις εντυπωσιασμού!! Αλλά με σχέδιο, γνώση και κυρίως μεθοδικότητα, όπως αρμόζει στην πραγματικότητα που βιώνουμε.

Η Θράκη βρίσκεται στο στόχαστρο μιας πραγματικής υβριδικού χαρακτήρα απειλής και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν πρέπει να είναι ανάλογα. Οι αντίστροφες/ανάστροφες κινήσεις των εποχουμένων λαθροδιακινητών στην Εγνατία και το τοπικό οδικό δίκτυο γίνονται κατόπιν σχεδιασμού και δεν ερμηνεόνται μόνον ως ανακλαστική αντίδραση αστυνομικής καταδίωξης (άλλωστε η ΕΛ.ΑΣ. δεν καταδιώκει ΠΕΠ στην Εγνατία).

Ο αποχαρακτηρισμός της Εγνατίας Οδού ως “ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου” και η υποβάθμισή της ως στρατηγικής διόδου μεταφοράς αγαθών, εμπορευμάτων και στρατιωτικού υλικού είναι μία βασική επιδίωξη τρίτων χωρών.

Ως εκ τούτου η Κυβέρνηση οφείλει να αναπροσαρμόσει το δόγμα ασφαλείας στην περιοχή με βάσει τα νέα δεδομένα της αναβαθμισθείσης περιοχής ειδικά με το νέο γεωπολιτικό ρόλο και της Αλεξανδρούπολης.

Ενδιαφέρον προκαλεί η απάθεια και καθυστερημένη αντίδραση του τοπικού πολιτικού δυναμικού.

Στην Ροδόπη ο τυχάρπαστος Εγκάθετος Οζγκιούρ Φερχάτ εσιώπησε αδιαφορώντας για την ασφάλεια των κατοίκων της Ροδόπης , ο εμβληματικός Ευρυπίδης Στυλιανίδης αγνοείται στην δημόσια σφαίρα (αν και ο ίδιος θα μας πει ότι ενεργεί υπογείως και αφανώς και ότι όλα έγιναν κατόπιν ενεργειών του).. Και μας έμεινε ο Ιλχάν Αχμέτ που και ξεροστάλιασε στην αναμονή της Κατεχάκη περιμένοντας τον (αποπεμφθέντα) Μηταράκη που διακόπευε ενώ κατεθεσε και σχετική ερώτηση στην Βουλή  “κάνοντας και πάλι την δουλειά”. Οι Δήμαρχοι αγνοούνται αλλά και αδιαφορούν για τα περιστατικά που απειλούν την ζωή των κατοίκων των οικείων δήμων.

Ερώτηση Ιλχάν Αχμέτ για τις “διαδρομές θανάτου” στην Εγνατία Οδό

Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος και ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης υποδομών κ. Μιχάλης Αμοιρίδης όπως και το σύνολο των Περφερειακών Συμβούλων φαίνονται εντελώς αδιάβαστοι για την έκταση του φαινομένου

Στον Έβρο, εντοπίζεται η απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης του φαινομένου από αντιπολιτευτικούς βραχίονες με εκδηλώσεις λαϊκισμού, πολιτικού φολκλόρ και …μηχανοκίνητες πορείες, ενώ οι βουλευτές  Έβρου με συνεχείς και φαιδρές τοποθετήσεις τους υπόσχονται μαγικές λύσεις (από τροχαία αυτοκινητοδρόμων μέχρι ηλεκτροφόρα καλώδια).

Ωστόσο, μετά από μεγάλο αγώνα όλων των συναδέλφων των μέσων ενημέρωσης της Θράκης και διαρκείς οχλήσεις στην δημόσια σφαίρα το όλο ζήτημα έφθασε στα “σαλόνια” των κεντρικών δελτίων και μέσων ενημέρωσης.

Σε αυτό τον αγώνα , εξ αρχής ήταν παρών ο Ηλίας Ηλιακόπουλος που πρότεινε λύσεις και κυρίως έθεσε προ των νομικών ευθυνών τους τα όργανα της Πολιτείας γεγονός που την 31/7 και 1/8 δημιούργησε έντονο προβληματισμό σε αρμοδίους ενώ η παρέμβασή του προκάλεσε και την αντίδραση των Δικηγορικών Συλλόγων Αλεξανδρούπολης και Ξάνθης (για την Κομοτηνή δεν έχουμε ενημερωθεί).

Όπως γνωστοποιήθηκε, στις 6/8 θα υπάρξει ειδική διευρυμένη σύσκεψη στην Αθήνα.Να τονίσουμε επίσης ότι έχουν γίνει κρούσεις, οχλήσεις και ενημερώσεις σε άνθρώπους που δήλωσαν έκπληκτοι , καθώς είχαν άλλη πληροφόρηση απο Θράκη.κι όπως προκύπτει για τα ζητήματα της λαθρομετανάστευσης στην Θράκη υπάρχει έλλειμμα και ενημέρωσης και πληροφόρησης όπως και πλέονασμα ατολμίας.

Συνδυαστικά, οι παραπάνω εξελίξεις και παρασκηνιακές διεργασίες, είχαν ως αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί η κεντρική διοίκηση και να τοποθετηθούν σημεία ελέγχου και περίπολα σε εισόδους κι εξόδους της Εγνατίας Οδού αλλά και να αυξηθούν ακόμη περισσότερο τα κινητά περίπολα της ΕΛ.ΑΣ.

Διαμαρτυρίες και ερωτηματικά για τους διακινητές στην Εγνατία

 

Αρθρογράφος