Κίνηση στο δακτύλιο της πόλης αποκλειστικά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Όχι δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Αυτό που αγγίζει τα όρια του… εξωπραγματικού, είναι το γεγονός ότι μέρη από αυτά τα αυτοκίνητα θα παράγονται στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα αυτό σε αντίστοιχες περιπτώσεις έχει χρηματοδοτηθεί από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία η δημοτική αρχή μπορεί να λάβει ως δάνειο από την ΕΤΕπ, για την υλοποίηση της Σύμπραξης του ιδιωτικού φορέα με την αναπτυξιακή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το δάνειο καλύπτει την επένδυση και επιστρέφεται στην Τράπεζα από τα έσοδα της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους πολίτες.
Η επένδυση αυτή -σε τεχνολογίες φιλικές στο περιβάλλον- αποτελεί τη βάση αστικών αναπλάσεων στην κατεύθυνση της δημιουργίας δικτύων καινοτομίας και ανάπτυξης πράσινης επιχειρηματικότητας.
Η επένδυση αυτή έχει αποδειχθεί χρυσοτόκος όρνιθα για τις δημοτικές αρχές που την έχουν υλοποιήσει σε πόλεις της Γαλλίας, Αυστρίας, Ιταλίας και Ολλανδίας. Ο δήμος αναλαμβάνει τη συντήρηση του στόλου και χρεώνει ένα τίμημα για την χρήση του οχήματος ανά ώρα. Στις απαιτούμενες υποδομές περιλαμβάνονται οι χώροι στάθμευσης, παραλαβής και παράδοσης των οχημάτων καθώς και τα σημεία φόρτισης της μπαταρίας που τα κινεί.
Ειδικά για τους χώρους στάθμευσης ο σχεδιασμός του οχήματος περιλαμβάνει και την… αναδίπλωσή του ώστε να μπορεί να ελαχιστοποιηθεί η επιφάνεια του parking και να μπορεί ο φύλακας της εγκατάστασης να ελέγχει το μέγιστο αριθμό αυτοκινήτων.
Η απόσβεση της επένδυσης ανάλογα με τους δυνητικούς χρήστες ολοκληρώνεται σε διάστημα τριών έως πέντε ετών.
Το αυτοκίνητο
Το πτυσσόμενο μίνι εξελίχθηκε με κοινοτικά κονδύλια τα οποία προορίζονταν για την ενίσχυση της υποβαθμισμένης ευρωπαϊκής περιφέρειας και το Hiriko – η λέξη σημαίνει αστικό- έκανε την παρθενική του εμφάνιση το 2010. Τώρα βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης και τα πρώτα μοντέλα θα αρχίσουν να παραδίδονται τον επόμενο χρόνο κυρίως σε δήμους, όπου θα ενσωματωθούν σε προγράμματα ωριαίας μίσθωσης (car sharing).
Ενδιαφέρον για την απόκτηση του ηλεκτρικού Ι.Χ. που απλώνεται και μαζεύεται σαν ακορντεόν έχουν εκδηλώσει μεταξύ άλλων οι πόλεις του Βερολίνου, της Βαρκελώνης, του Σαν Φρανσίσκο και του Χονγκ Κονγκ, ενώ γίνονται συζητήσεις με τις δημοτικές αρχές του Παρισιού, του Λονδίνου, της Βοστώνης, του Ντουμπάι και των Βρυξελλών. Πάντως υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας από ιδιώτες σε τιμές αγοράς γύρω στα €12.500.
Το διθέσιο όχημα μοιάζει με υπερμεγέθη φούσκα και αρκεί να πατήσεις έναν διακόπτη για να μαζέψει το αμάξωμα και να περιοριστεί το μήκος του στο 1,50 μέτρα, ώστε να μπορεί να εκμεταλλευθεί και την τελευταία σπιθαμή κενού χώρου μέσα στην πόλη.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι όμως και η αποβίβαση από το διθέσιο σαλονάκι, η οποία γίνεται από το μπροστινό μέρος του αμαξώματος και αφού ανασηκωθεί προηγουμένως το παρμπρίζ.
Για την κίνηση του Hiriko φροντίζουν τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, των οποίων η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Το φουτουριστικό πρωτότυπο αποτελεί προϊόν συνεργασίας επτά βασκικών επιχειρήσεων και του ΜΙΤ. Οι φορτισμένες μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία για περίπου 120 χιλιόμετρα, ενώ οι τροχοί μπορούν να περιστραφούν έως 360 μοίρες.
Πηγή : ered.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;