Γιώργος Καραγιάννης: Θα προκηρυχθούν έως το τέλος του χρόνου 4,3 δισ. ευρώ σε έργα, σε όλη τη χώρα και θα εκτοξεύσουν τις υποδομές τα επόμενα χρόνια

21 Οκτωβρίου 202106:20

«Οι υποδομές στη χώρα, θα πάνε σε άλλο επίπεδο τα επόμενα χρόνια», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 και το δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη.

Ο κ. Καραγιάννης, μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα ύψους 13 δισ. που θα αφορά ένα ευρύ φάσμα υποδομών.

Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε εκτενώς στο πακέτο των 3,3 δις. σιδηροδρομικών έργων, τον προαστιακό της δυτικής Αττικής, το Μετρό προς Ίλιον, το Μετρό και το Τραμ του Πειραιά, τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, τον ΒΟΑΚ και το Flyover στη Θεσσαλονίκη.

Το Μετρό προς Πειραιά τον Ιούλιο του 2022 – Το Τραμ ξεκινάει δοκιμαστικές διαδρομές

 Οι τρεις σταθμοί του Μετρό του Πειραιά, θα είναι έτοιμες τον Ιούλιο του 2022, είπε ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι το μεγάλο λιμάνι θα γίνει κυκλοφοριακό κέντρο με το Μετρό και το Τραμ.

Και επειδή δεν φοβόμαστε να λέμε ημερομηνίες, μπορώ να σας πω ότι το Μετρό – οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί-  θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του ‘22». Επίσης συμπλήρωσε ότι τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει και το Τραμ τα δρομολόγιά  του στην πόλη.

«Είχαμε πει το Νοέμβριο θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές λειτουργίες του ΤΡΑΜ. Το κάνουμε νωρίτερα! Η γραμμή ηλεκτροδοτείται, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι δοκιμές», είπε ο υφυπουργός.

 Στήνονται τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό

 Ερωτηθείς για τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι ήδη έχουν στηθεί εργοτάξια σε πολλές περιοχές και έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες.

 «Για παράδειγμα, στο Κολωνάκι ή σε άλλες περιοχές που είναι οι δεκαπέντε σταθμοί. Ήδη έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες τηρώντας τα χρονοδιαγράμματά μας. Υπολογίζουμε ότι περίπου 55.000 οχήματα καθημερινά θα φύγουν από τους δρόμους, αφού περίπου 340.000 χρήστες θα χρησιμοποιούν τη Γραμμή 4 του Μετρό», τόνισε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι τα εργοτάξια πλέον φαίνονται σε πολλές γειτονιές.

Η δέσμευσή μας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία το 2023.

«Παραλάβαμε ένα μετρό το οποίο δεν είχε ράγες στο 40%! Δεν ήταν έτοιμοι όλοι οι κεντρικοί σταθμοί. Ούτε η Βενιζέλου, ούτε η Αγία Σοφίας. Είχαμε δύο συρμούς από τους 18 που χρειαζόντουσαν για τη Θεσσαλονίκη και κάποιοι λέγανε ότι “ το μετρό είναι έτοιμο”. Εμείς δεν πρόκειται να πούμε ψέματα σε κανέναν. Εμείς λέμε πάντα την αλήθεια.

Το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμο το 2023. Θα το δούνε όλοι οι Θεσσαλονικείς. Θα έχουμε συρμούς. Ήδη γίνονται οι δοκιμαστικές λειτουργίες αυτή τη στιγμή και θα έχουμε και μετρό και αρχαία. Αυτή είναι δέσμευση».

Flyover Θεσσαλονίκης: Ένας δρόμος κόσμημα

Αναφερόμενος στον Flyover της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης είπε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover. «Αυτό θα είναι ένα έργο, κόσμημα. Η εναέρια οδός, που θα υπάρχει δίπλα στον περιφερειακό, μαζί με τα έργα αναβάθμισης, που θα γίνουν στον περιφερειακό και με τους νέους κόμβους, θα λυτρώσουν τη Θεσσαλονίκη, από το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα».

Τα σιδηροδρομικά έργα είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Τα σιδηροδρομικά έργα, σε όλη τη χώρα, είναι πρώτη προτεραιότητα για  την κυβέρνηση, όπως είπε ο υφυπουργός και τόνισε ότι το επόμενο διάστημα- μέχρι τα τέλη του χρόνου- θα προκηρυχθούν έργα 3,3 δισ. που αφορούν σιδηροδρομικά έργα. Ειδικότερα για την Αττική, μίλησε για την επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει εντός του έτους.

«Είναι πολλά τα έργα που θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα. Έχουμε κάνει έναν πολύ σοβαρό προγραμματισμό όλο αυτό το διάστημα και  αυτά πλέον θα φαίνονται», κατέληξε.

ΒΟΑΚ: Ενιαιοποιήσαμε το έργο – Οδική Ασφάλεια και Ανάπτυξη

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο υφυπουργός είπε ότι το έργο είναι πλέον ενιαιοποιημένο και τα 294 χιλιόμετρά του, από τη Σητεία έως τον Κίσσαμο. Επίσης έκανε λόγο για την οδική ασφάλεια που θα προσφέρει στους πολίτες αλλά και την αλματώδη ανάπτυξη του νησιού.

Μάλιστα, σημείωσε ότι στην Αττική γίνεται το 50% των τροχαίων δυστυχημάτων με θανατηφόρα να είναι το 3%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Κρήτη είναι 31%!

«Όμως θα συμβάλλει και στο επίπεδο της ανάπτυξης του νησιού. Θα φέρει τουλάχιστον 80.000 με 90.000 θέσεις εργασίας στην Κρήτη».

Ξεκινάει άμεσα το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη την Ελλάδα

 

 «Το επόμενο εξάμηνο θα ξεκινήσουν διαγωνισμοί ύψους 675 εκατ. σε όλη τη χώρα για ζητήματα οδικής ασφάλειας. Πρόκειται για παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία», είπε.

 Όπως τόνισε ο κ Καραγιάννης γίνεται μια σοβαρή δουλειά από το υπουργείο, γίνονται έργα, λύνονται ζητήματα χρόνων.

«Προσπαθούμε με λίγα λόγια να κάνουμε πάρα πολύ δουλειά. Αντιλαμβάνομαι ότι ο χώρος των υποδομών είναι ένας χώρος που έχει πολύ μεγάλες συνθετότητες και πολυπλοκότητες και οι πολίτες πολλές φορές δεν το αντιλαμβάνονται και δικαιολογημένα».

Επίσης έκανε ειδική αναφορά στις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα όπως η απλοποίηση του νόμου των δημοσίων συμβάσεων για τα δημόσια έργα και τις προτάσεις καινοτομίας με την είσοδο του ιδιωτικού τομέα.

«Δηλαδή ο ιδιώτης, θα μας φέρνει έτοιμες τις μελέτες, έτοιμες τις προτάσεις του, έτοιμη την ανάλυση κόστους – οφέλους. Εμείς θα τα αξιολογήσουμε και θα τα βγάζουμε σε ένα διαγωνισμό».

Δεν υπάρχει θέμα διοδίων στην Αθήνα

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας ο κ. Καραγιάννης, αφού επισήμανε ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δεν μίλησε για «διόδια» ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη και διευκρίνισε ότι ήταν μια πρόταση των συγκοινωνιολόγων.  

«Σε μία από τις ομάδες εργασίας που διενεργήθηκαν και που δουλέψαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, σε ό, τι αφορά στα ζητήματα τα κυκλοφοριακά, τέθηκε από το επίσημο όργανο των συγκοινωνιολόγων, από το Σύλλογό τους, ένα τέλος διέλευσης φιλοπεριβαλλοντολογικό. Αυτό είναι ένα ζήτημα που τέθηκε και δεν συζητείται πλέον».

Αρθρογράφος