Γιάννης Βεζυργιαννίδης: Να ενταχθεί και η ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής στο «Sea2Sea Project»

21 Φεβρουαρίου 202310:56
  • Το «Sea2Sea Project» είναι ένα διασυνοριακό έργο που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).
  • Στο διακρατικό έργο Ελλάδας – Βουλγαρίας «Sea2Sea» εντάσσονται και δύο έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες και η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, που αποτελούν τον κορμό της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα, η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία, προϋπολογισμού €2,75 δις., που υλοποιεί η Ergose S.A. και βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, παρουσιάστηκε σήμερα στην Αλεξανδρούπολη.

Στο διακρατικό αυτό project, εντάσσονται επί ελληνικού εδάφους δύο από τα πλέον κομβικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τη διοίκηση Χρήστου Βίνη.

Αποτελεί ένα έργο κομβικής και στρατηγικής σημασίας για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, που αλλάζει ριζικά το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς θα συνδέσει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε), δημιουργώντας έτσι σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου.

Ταυτόχρονα, θα ενισχύσει την επιβατική κίνηση, καθώς κατά την ολοκλήρωσή της υπολογίζεται πως θα μειώσει κατά 3 ώρες τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.

Ελλάδα και Βουλγαρία συνεργάζονται στενά για την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου. Επί του παρόντος, το project Sea2Sea βρίσκεται στη φάση της προετοιμασίας για την ίδρυση κοινής εταιρείας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που θα αναλάβει τη διαχείρισή του, ενώ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ένταξης του στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Connecting Europe Facility(CEF II) και σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Πρόκειται, άλλωστε, για ένα έργο που συνάδει με τις τρέχουσες κυρίαρχες πρωτοβουλίες και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις συνδυασμένες «πράσινες» μεταφορές.

Ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος προσφέρει μια εναλλακτική χερσαία γέφυρα στην ενδοχώρα των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, αποτελώντας μια πιο βιώσιμη λύση με λιγότερους κινδύνους στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Με την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου θα επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση χρόνου για φορτία και επιβάτες.

Σύμφωνα μάλιστα με μελέτες, υπολογίζεται ότι με τη λειτουργία του το project θα αντλήσει ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων του Βοσπόρου, που συνολικά ανέρχονται σε 650 εκατ. / έτος.

Η σύνδεση του Σιδηροδρομικού δικτύου με τη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διεκδίκησης των φορέων της τοπικής κοινωνίας, καθώς η μείωση του μεταφορικού κόστους που θα επιτευχθεί, θα προσδώσει επιπλέον κίνητρα για την μετεγκατάσταση επιχειρήσεων, και σίγουρα δεν θα πρέπει να επαναληφθεί το λάθος με την 15χρονη καθυστέρηση σύνδεσής της με την Εγνατία Οδό.

 

*Ο κ. Γιάννης Βεζυργιαννίδης είναι Ηλεκτρολόγος-Μηχανολόγος , μέλος της ΠΕ Νέας Δημοκρατίας

Αρθρογράφος