Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Μάταια περιμένουμε τον οικονομικό απολογισμό της προηγούμενης 5ετιας σε ό, τι αφορά στην οικονομική κατάσταση των δήμων και των περιφερειών. Πρόκειται γι α ένα σοβαρό κριτήριο που θα επηρέαζε με τον ορθο τρόπο την αποφαση των πολιτών.
Δυστυχώς και στην περιοχη μας δενακούσαμε τίποτα σχετικό..
Μήπως τελικά ΤΑ ΤΡΩΝΕ ΜΑΖΙ;
Οι απευθείας αναθέσεις για “άρτον και θεάματα”σε δήμους της ΠΑΜΘ
Α. Η δημοσιογραφική καταγραφή όλα αυτά τα χρόνια δείχνει ότι διοχετεύονται πόροι από την κεντρική διοίκηση προς τις περιφέρειες. Ενδεικτικά αναφέρονται:
Βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των Δήμων
1.Βελτίωση της άμεσης χρηματοοικονομικής θέσης κατά 130 εκατ. ευρώ (+50%), από 265 εκατ. ευρώ σε 395 εκατ. ευρώ, με προοπτική περαιτέρω ουσιαστικής ενίσχυσής της λόγω των πρωτοβουλιών για την αύξηση των δημοτικών εσόδων.
2. Μείωση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων σε προμηθευτές κατά 45%, από 171 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο του 2019, στα επίπεδα των 90 εκατ. ευρώ τo 2021 και το 2022, με την προσπάθεια για την περαιτέρω μείωσή τους να συνεχίζεται
Αύξηση των χρηματικών διαθεσίμων κατά 154 εκατ. ευρώ, στα 2,19 εκατ. € στις 28.02.2023.
3.Αποκλιμάκωση του τραπεζικού δανεισμού, έστω και αργή λόγω της αναστολής των πληρωμών προς το ΤΠΔ και λόγω της λήψης δανείων από την ΕΤΕΠ για την πραγματοποίηση επενδύσεων.
4.Από τον Ιανουάριο του 2023, για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις τοπικές κοινωνίες, οι Κ.Α.Π. αυξήθηκαν κατά 120 εκατ. ευρώ ετησίως, χρήματα που μεταφράζονται σε καλύτερες υπηρεσίες για όλους.
5. Έκτακτες επιχορηγήσεις/χρηματοδοτήσεις € 1,4 δισ.
6. Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» € 3,5 δισ.
7. Πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» € 1 δισ
Β. Πρέπει να ξέρουμε πώς έγινε η διαχείριση αυτών των ποσών, που διοχετεύθηκαν, πώς αξιοποιήθηκαν
Γ. Να γίνει αξιολόγηση αποτελεσματικότητας των δαπανών για τα διάφορα πανηγύρια και τα ποσά που δόθηκαν σε εργολάβους κλπ ώστε να αντιληφθούμε την έννοια του value for money
Δ. Να έχουμε υπόψη μας ότι με το νεο νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ για ΟΤΑκαταργούνται τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), τα οποία ενσωματώνονται στον πυρήνα λειτουργίας των δήμων. Τα χρήματα που θέλει ένα σχολείο για θέρμανση ή για βελτίωση του σχολικού κτιρίου θα τα διαχειρίζεται ο δήμος κεντρικά και όχι η σχολική επιτροπή.Σήμερα με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, υπάρχουν 488 ΝΠΔΔ και κοινωφελείς επιχειρήσεις δήμων και 631 σχολικές επιτροπές. Το συνολικό τους μέγεθος (με όρους προϋπολογισμού) ανέρχεται περίπου στα 870.000.000 ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 6% του συνολικού μεγέθους των 271 δήμων που τα έχουν συστήσει (14,1 δισ. Euro). Επιπλέον, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία προσωπικού, σήμερα υπηρετούν σε αυτά τα νομικά πρόσωπα 16.978 υπάλληλοι (μόνιμοι, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με συμβάσεις μίσθωσης έργου, βάσει δικαστικών αποφάσεων κ.λπ.).
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για τη βελτίωση λειτουργίας των ΟΤΑ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;