Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Στο Komotinipress παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή την κλιμάκωση της τουρκικής προπαγάνδας κατά Ελλάδας και Κύπρου σε επίπεδα “υβριδικού πολέμου” η οποία άλλωστε είναι και θεσμοθετημένη: στην Τουρκία έχει ήδη συσταθεί από τον Ρ.Τ. Ερντογάν Υπηρεσία για “Στρατηγική Επικοινωνία & Διαχείριση Κρίσεων” (“Strategic Communications & Crisis Management”) και σκοπός της είναι η εργασία για αντιμετώπιση “ψυχολογικών εκστρατειών, προπαγάνδας και επιχειρήσεων εσφαλμένων αντιλήψεων κατά της Τουρκίας” καθώς και επιχειρήσεις “έναντι όλων των χειραγωγήσεων και της παραπληροφόρησης”.
Το νέο τμήμα έχει θεσμοθετηθεί και έχει ανακοινωθεί από την Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας της Τουρκίας, ήδη από την 18/9/2020.
Της νέας αυτής υπηρεσίας προΐστατο ο Fahrettin Altun, Διευθυντής της Διεύθυνσης Επικοινωνιών της τουρκικής Προεδρίας (“İletişim Başkanlığı”)
Ο κ. Φαχρετίν Αλτούν σήμερα είναι ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Επικοινωνίας της Τουρκικής Προεδρίας, δηλαδή ο άνθρωπος της προπαγάνδας του Ερντογάν, και δεν δίστασε να προτείνει τη θεσμοθέτηση κοινών διμερών μηχανισμών μεταξύ των μέσων ενημέρωσης Ελλάδας και Τουρκίας ώστε να διατηρηθεί το θετικό κλίμα. Το έπραξε μάλιστα δύο φορές:
1. Σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ της 26-27/11/2023 ο κ. Φαχρετίν Αλτούν σε σχετική ερώτηση για τον ρόλο των ΜΜΕ στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: Τα μακροχρόνια ζητήματα μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας έχουν πολύπλοκο χαρακτήρα. Η επίλυσή τους απαιτεί αμοιβαία εμπιστοσύνη, προσπάθειες, ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο και φυσικά υπομονή. Ενώ αναζητούμε λύσεις, είναι σημαντικό να αποφύγουμε την κλιμακούμενη ρητορική. Οι πολιτικοί θα πρέπει να απέχουν από προκλητικές δηλώσεις που προσελκύουν την προσοχή των ΜΜΕ. Οταν εξετάζουμε τα ελληνικά ΜΜΕ, παρατηρούμε με λύπη μας ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά άρθρα και σχόλια για την Τουρκία που δεν αντικατοπτρίζουν την αλήθεια και επηρεάζουν αρνητικά την ελληνική κοινή γνώμη. Η κοινή γνώμη είναι σημαντική υπό την έννοια ότι περιορίζει τους υπευθύνους λήψης αποφάσεων. Μια εποικοδομητική στάση των MME θα αντανακλά θετικά στην κοινή γνώμη, η οποία με τη σειρά της θα δώσει στους πολιτικούς την απαραίτητη ελευθερία να προωθήσουν τις διμερείς σχέσεις.
2. Σε συνέντευξή του στο NTV,την 15/12/2023, ο ίδιος τόνισε ότι «τις περισσότερες φορές, ο τομέας μας, δηλαδή ο τομέας των ΜΜΕ, δυστυχώς λόγω του γεγονότος ότι η επικρατούσα κουλτούρα δέχεται ως ύψιστη αξία τις ειδήσεις που προκαλούν αίσθηση, λόγω του γεγονότος ότι τα κλικ θεωρούνται κριτήριο επιτυχίας, δυστυχώς προβάλλουν την προοπτική της κρίσης και η δημοσιογραφία της κρίσης επικρατεί της ειδησεογραφίας».Για τον λόγο αυτό, όπως αναφέρει, ο ίδιος θεωρεί σημαντικό να συμβάλλουν τα μέσα ενημέρωσης με τη διαχείριση των σωστών πληροφοριών, όχι με επιβολή από πάνω προς τα κάτω, αλλά με την παροχή σωστών πληροφοριών. «Ως εκ τούτου, αποδίδουμε μεγάλη σημασία στη θεσμοθέτηση διμερών μηχανισμών στον τομέα των μέσων ενημέρωσης» . Την σχετική είδηση μετέφερε και στα ελληνικά μέσω του ανταποκριτή της και η ERTnews.
Ο κ. Φαχρετίν Αλτούν , λοιπόν, θεωρεί ότι οι Έλληνες δημοσιογράφοι είναι αυτοί που εξάπτουν τα πάθη και με τον ισχυρισμό αυτό προφανώς προσπαθεί να διαγράψει τη «Γαλάζια Πατρίδα», το casus belli, τις «γκρίζες ζώνες», το τουρκολιβυκό μνημόνιο, τις απειλές Ερντογάν ότι θα εκτοξεύσει πύραυλο εναντίον της Αθήνας, την απαίτηση για αφοπλισμό των νησιών, ώστε να είναι έτσι στο έλεος της Τουρκίας, τη συνεχιζόμενη κατοχή της Βόρειας Κύπρου , τις ωμές παρεμβάσεις του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή, την δημιουργία γκρίζων ζωνών στην Θράκη, τις διώξεις κατά δημοσιογράφων και τόσα άλλα.
Εκτός κι αν ο κ. Φαχρετίν Αλτούν θεωρεί ως πρότυπο την δημοσιογραφία τύπου Μ. Κωστίδη και Ιλχάν Ταχσίν
Έλεγχο στα μκδ “αλά τούρκα” θέλει να επιβάλει το Προξενείο στην Θράκη
Deutsche Welle – «Ημέρες λογοκρισίας για τη δημοσιογραφία στην Τουρκία»
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;