Ψυχολογικό τεστ εν αγνοία τους, έκανε σε 700.000 χρήστες το Facebook γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις και έντονη κριτική στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook «πείραξε» το news feed των χρηστών για να ελέγξει τις συναισθηματικές τους αντιδράσεις.
Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με δύο αμερικανικά πανεπιστήμια, το Cornell University και το University of California με στόχο να ελέγξει εάν η έκθεση σε συναισθήματα, οδηγούσε τους χρήστες σε αλλαγή αυτών που πόσταραν στο FB.
Η έρευνα έγινε το 2012 με δείγμα 689 χιλιάδες χρήστες και είχε διάρκεια μια εβδομάδα. Σύμφωνα με την έκθεση οι χρήστες που είχαν λιγότερη έκθεση σε αρνητικές ιστορίες στο news feed τους, ποστάριζαν λιγότερα αρνητικά σχόλια και το αντίστροφο.
Το πείραμα του Faceboook
Με τη βοήθεια ενός ειδικού αλγορίθμου, τα news feeds των συγκεκριμένων χρηστών είχαν τροποποιηθεί κατάλληλα, ώστε να εμφανίζουν ως επί το πλείστον θετικά ή αρνητικά μηνύματα από τους φίλους τους (με βάση λέξεις που συμπεριλαμβανόταν σ’ αυτά). Το ψυχολογικό πείραμα του Facebook είχε διάρκεια μία εβδομάδα και σ’ αυτό συμμετείχαν 689.003 χρήστες που χρησιμοποιούν την αγγλική version του site.
Το πείραμα απέδειξε πως τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά και μέσω ενός κοινωνικού δικτύου, ακόμη και χωρίς άμεση επαφή με κάποιον, απλά διαβάζοντας μερικές λέξεις του σε μία οθόνη. Aυτοί λοιπόν που είχαν εκτεθεί σε θετικές ενημερώσεις κατάστασης, στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγήθηκαν σε ευχάριστα μηνύματα τις επόμενες ημέρες, ενώ όσοι είχαν διαβάσει αρνητικά μηνύματα οδηγήθηκαν σε όχι τόσο αισιόδοξα posts.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι συμμετέχοντες δεν γνώριζαν ότι είχαν γίνει αντικείμενο πειράματος. Το Facebook από την πλευρά του υποστηρίζει ότι ακολουθήθηκε μία διαδικασία καθ’ όλα νόμιμη και σύμφωνη με τους όρους χρήσης του site χωρίς να συνιστά καμία παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;