Εξακολουθεί να προβληματίζει η υπόθεση “ψευδοιμάμη” στην Λέσβο

3 Φεβρουαρίου 202012:50

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Είχαμε επισημάνει σε προηγούμενο κείμενό μας με αφορμή την υπόθεση του “ψευδοιμάμη” στην Λέσβο και την δημιουργία ενός ακόμη αυτοσχεδίου χώρου ταφής σε παραχωρηθέν ελαιόκτημα ότι “Η εικόνα των δυο κοιμητηρίων αναδεικνύει το κενό πολιτικής: διαφορετικές πρακτικές ακολουθούνται, ενώ διαφορετικοί φορείς και άτομα εμπλέκονται.”

Το Komotinipress συνέχισε την έρευνα γύρω από την συγκεκριμένη υπόθεση στην Κομοτηνή και τη Μυτιλήνη από την οποία προέκυψαν ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία που οδηγούν σε ακόμη πιο χρήσιμα κι ανησυχητικά συμπεράσματα.

Το πρώτο στοιχείο που μας έκανε εντύπωση είναι ότι οι κάτοικοι του νησιού ισχυρίζονται πως ο χώρος παραχωρήθηκε για την δημιουργία “δημοτικού νεκροταφείου” χωρίς προηγούμενη περιβαλλοντική μελέτη και χωρίς να έχει εγκριθεί η δημιουργία νέου κοιμητηρίου από το Δημοτικό Συμβούλιο και κατ’επέκταση να εμπίπτει η λειτουργία στα όσα προβλέπει ο Κανονισμός Λειτουργίας Κοιμητηρίων Δήμου Λέσβου. Όπως επισημαίνουν οι συνομιλητές μας από την Λέσβο, ούτε με την πραγματοποίηση του έργου Αναβάθμισης Λειτουργίας Κοιμητηρίων Δήμου Λέσβου, προϋπολογισμού 17.125,70 Ευρώ (με ΦΠΑ), που χρηματοδοτείται από πόρους του Δήμου, δεν προβλέπεται κάτι για τον συγκεκριμένο χώρο (σ.σ. και πώς θα μπορούσε εφόσον είναι παράτυπος;)

Ένα επιπρόσθετο ζήτημα που προκύπτει με το αυτοσχέδιο “μουσουλμανικό” νεκροταφείο είναι ότι τίθεται ζήτημα δημόσιας υγείας κι επιπλέον “διεθνοποιείται” με άγνωστες προεκτάσεις το όλο ζήτημα καθώς οι μουσουλμάνοι δεν ξεθάβουν τους νεκρούς τους σε 3-4 χρόνια αλλά παραμένουν εκεί μόνιμα και ως εκ τούτου καθίσταται δυσχερής αν όχι αδύνατη η μετακίνηση/ αποξήλωση του, δημιουργώντας πλέον μία “μόνιμη μουσουλμανκή νησίδα” στην περιοχή.

Σύμφωνα με ορισμένες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάποιοι μηχανισμοί προσπάθησαν να μετατρέψουν το νεκροταφείο σε τουρκοοθωμανικό αλλά την τελευταία στιγμή απετράπη το ενδεχόμενο αυτό.

Η ελαφρότητα των τοπικών αρχών σε συνδυασμό με την ανάγκη της προβολής ενός ιδιότυπου “αλληλέγγυου life-style” ήταν τέτοιο που οργανώνονταν μέχρι και σχολικές εκδρομές στον συγκεκριμένο χώρο με τους επιφανειακούς τάφους προκειμένου να “διδάξουν” στους μικρούς μαθητές την αξία της “φιλανθρωπίας” και της “αλληλεγγύης”.

Σε αυτό το σημείο εκτός από τους βεβιασμένους χειρισμούς της δημοτικής αρχής προκύπτουν πολλά ερωτηματικά και για την περίπτωση του “ουρανοκατέβατου” και “θεόσταλτου” κ. Μουσταφά Ντάουα ο οποίος γνώρισε μία ιδιαίτερη προβολή από συγκεκριμένους διεθνείς μηχανισμούς δημοσιότητας που αναπαρήχθησαν από πλειάδα μέσων ενημέρωσης , όπου δινόταν ιδιαίτερη έμφαση στον φιλεύσπλαχνο και ανιδιοτελή χαρακτήρα του (σ.σ. για τον οποίο δεν αμφιβάλλουμε).

Ωστόσο, όλο αυτό το σκηνικό συμπίπτει ή και ταυτίζεται με τον τρόπο δράσης των μηχανισμών των Αδελφών Μουσουλμάνων που προσπαθούν να προσελκύσουν πιστούς και μέσα από αγαθοεργίες και πράξεις εξωστρέφειας βγαίνουν απ’ τα τζαμιά για να «κατακτήσουν» την υπόλοιπη κοινωνία, “επανιδρύοντας το Ισλάμ” με έναν μαχητικό τρόπο!

Η ευθύνη των αρμοδίων φορέων ξεκινά από την στιγμή που επετράπη σε έναν αλλοεθνή , χωρίς προηγούμενο έλεγχο, να υποκαταστήσει σε ελληνικό έδαφος το ελληνικό κράτος πρόνοιας προβάλλοντας ένα ιδιότυπο “Ισλαμικό Κοινωνικό Πρόγραμμα” που εξυπηρετεί το παραδοσιακό έργο των κοινωφελών υπηρεσιών των Αδελφών Μουσουλμάνων.

Εξισου σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχουν και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Κομοτηνής αλλά και οι τέως και νυν Μουφτήδες Θράκης που πρέπει να αναλάβουν έναν ενεργό ρόλο επιτέλους και να δημιουργήσουν ανάχωματα στους εξωχώριους εκείνους κύκλους που προωθούν το πολιτικό ισλάμ στην Ελλάδα.

Αρθρογράφος